Rattata12 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hei, ser nå at den nye oppdateringen til 7D som kommer er stor og tanken på dermed å skaffe seg et hus til er stor. Planen er et 5D Mark III, men overkill i pris i forhold til funksjoner ser jeg meg nødt til å skrinlegge de planene. Jeg har optikk som dere ser i signaturen og to hus hadde vert gunstig mtp. f.eks 7D + 70-200mm og 7D + 15-85mm og heller bruke penger på skikkelig fast optikk. Jeg vet ikke hva dere tenker angående dette, men er det snart tid for ny 7D (Mark II) og når kan jeg regne med den? Liker 7D'n min i dag + tilbud som går nå (8995 for hus) er fristende.... Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hvis du allerede har 7D kunne kanskje et 5DmkII vært et bedre alternativ enn enda et 7D? brukt burde du vel få dette for samme pris som et nytt 7D. Det er i hvert fall hva jeg ville gjort hvis jeg skulle hatt et hus nummer to, og også jeg er knakende fornøyd med 7D. Oppfølgeren til 7D kommer sannsynligvis ikke på denne siden av nyttår, men vi får kanskje et hint i september. De som vet når 7DmkII kommer ser ikke ut til å fortelle det til så mange. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Tja, frister egentlig mer med 7D enn mark II grunnet farten (skuddtakt) og fokussystemet, samt Mark II er ett år eldre og fullformat ikke er et krav da jeg har crop-normalzoom.. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg ville nok også ha gått for en 5DII i kombi med 7D. Men det kommer jo helt an på hva du bruker dette til. Totalt sett har du jo et videre verktøy til rådighet med 2 ulike hus. Hvor ofte tror du at du vil gå med 2 hus på deg? 7DII tror jeg vi ikke vil se før et stykke ut i 2013. /Blouberg Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Sportsarrangementer og konserter vil jeg gå med 2 hus (der hvor tele og normalzoom kreves, og bytte mellom disse tar tid og kan ødelegge).. Tror nok jeg går for et nytt 7D, grunnet farten (jeg tar mye sport og konsert samt en del film).. Hvor god ISO har mark ii i forhold til 7D, la oss holde oss på 3200 og 6400 ISO ! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Det er ingen VELDIG store forskjeller på ISO egenskapene på disse to, men MK II er nok et ørlite hakk bedre på ISO støy. I følge behovet du skisserer ville jeg gått for 7D ja, eller evt. 5D MK III. Men det har seg jo slik at man som mange andre steder betaler ut av nesa for å få de siste prosentene i forbedring. Det kommer litt ann på hvor kravstor du er og hvor mye penger du er villig til å bruke. Fornuften min sier 7D og julenissen i meg skriker 5D MK III Men med fullframe så får du faktisk "bare" 200mm maks tele med 70-200mm'ern. I dag har du et utsnitt som tilsvarer 320mm og det fungerer nok bedre til sport/fuglebilder etc. (alt etter hvilke motiver du tar) Så en ny 7D er nok det som bør føles mest riktig. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Det er ingen VELDIG store forskjeller på ISO egenskapene på disse to, men MK II er nok et ørlite hakk bedre på ISO støy. I følge behovet du skisserer ville jeg gått for 7D ja, eller evt. 5D MK III. Men det har seg jo slik at man som mange andre steder betaler ut av nesa for å få de siste prosentene i forbedring. Det kommer litt ann på hvor kravstor du er og hvor mye penger du er villig til å bruke. Fornuften min sier 7D og julenissen i meg skriker 5D MK III Men med fullframe så får du faktisk "bare" 200mm maks tele med 70-200mm'ern. I dag har du et utsnitt som tilsvarer 320mm og det fungerer nok bedre til sport/fuglebilder etc. (alt etter hvilke motiver du tar) Så en ny 7D er nok det som bør føles mest riktig. ca 28 000 for Mark III er mye penger, og 9000 for en ny 7D er det nok det som blir, så bruker jeg resterende sum opp til en Mark III på nye objektiver, f.eks noe fast L optikk. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 7990.- mener jeg at jeg så 7D for i morges, korttidsminne er ikke tilgjengelig ennå så jeg kan ikke si hvem som hadde dette tilbudet Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Tenk, tenk, tenk Finner til 8990 på prisguide... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 kan hende jeg tok feil, har sjekket emailene og finner ingen link til 7D, ser at 600D m/objektiv selges for det beløpet så det kan hende jeg tok feil,. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå