Gå til innhold

Dine største/humoristiske feil i PC-bygging.

Nacalai

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg inn nye deler fra Komplett.no P8Z77-V Deluxe hovedkort, og i7-3770k.

Denne gangen skulle jeg prøve å gjøre alt feilfritt! Men neida, jeg monterte cpu-vifta uten å ha festet prosessoren, altså å tatt ned og festet "lokket" slik at prosessoren satt helt fast. Jeg var klar til å slå på pc, men tok en raskt kikk utover hovedkortet først, og der ser jeg et svart lokk som stikker ut :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en del år tilbake skaffet jeg og en kompis oss identiske deler til hver vår PC. Hele ruklet skulle da bygges inn i et Chieftec Dragon maxitower, og godsakene skulle videre vannkjøles.

Nå er ikke dette en ren feil, men vi burde testkjørt vannkjølinga en halvtimes tid før vi satte den inn i skapet. For etter en liten halvtime med hektisk testing og installering av diverse småting, begynte fargene å danse pent over min nye flatskjerm. Kabler ble sjekket, kontakter undersøkt, men det var ikke før vi åpnet kabinettet og kikket godt etter at vi da fant en passe stor dam i bunnen av kabinettet.

Joda, her hadde da produsenten ikke tettet godt nok i gjengene på input-niplen i plexiglasset på CPU-blokka. Det lakk en del fra den og nedover hovedkort, skjermkort, samt alle PCI-porter. Så det var bare å finne frem tørkepapir, hårføner samt en rull gjengetape. Etter et døgn på badegulvet ble systemet satt sammen på nytt, men da med romslige mengder gjengetape i alle skruehull. Med unntak av en defekt PCI-port, fungerte alt umerket i fire-fem år. Og det overlevde til og med en kopp kaffe som fant veien ned i kjølevifta på toppen av kabinettet.

En annen kompis skulle hjelpe til med å montere sin egen PC et halvår senere. Det endte med at han monterte en del ledninger uten hverken å konsultere manual eller meg. Konsekvensen var svidd CPU og 1500 blanke rett ut vinduet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...