Kjesvale Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Heisann! Jeg kjøpte meg nylig et nytt kabinett (Fractal Design Define R3) og skjermkort (MSI GTX 570) fra komplett. Etter å ha installert alt i det nye kabinettet går datamaskinen kjempetregt. Oppstart tar tre-fire ganger så lang tid som før, og alt virker nedgradert. Med det gamle skjermkortet (GTX 285) er alt som før. En ting jeg har merket meg er at med 570 går prosessoren på fullt, og temperaturen ligger på 60-70 grader. Med mitt gamle 285 kjører den på 45-50 grader. Hva i all verden kan være galt? Specs: Hovedkort: Foxconn Renaissance 2 Prosessor: Intel Core i7 920 Minne: 3 x 2GB-brikker Strømforsyning: MIST 800W Harddisk: Samsung 1TB + 250GB Skjermkort: Geforce GTX 285/570 Alt av nyeste skjermkortdrivere er installert fra CD. EDIT: Glemte å legge til at min kompis, som med akkurat samme oppsett gjorde den samme oppgraderingen, støtte på samme problem og endte opp med å sende skjermkortet i retur. Hans var dog fra Gainward. Endret 21. juni 2012 av Kjesvale Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Har det noensinne vært nyeste skjermkortdrivere på CD? http://www.geforce.com/drivers Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Begynner dette å skje først etter operativsystemet er startet? I så fall vil jeg tippe det er en driverfeil. Men siden det skjer allerede før oppstart, er jeg redd for at det kan være en hardwarefeil med grafikkortet, evt at grafikkortet ikke er kompatibelt med hovedkortet. Og er du sikker på at strømforsyningen er kraftig nok til dette oppsettet? Lenke til kommentar
Kjesvale Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Tviler på at det er en hardwarefeil siden kompisen min opplevde nøyaktig det samme :/ Prosessoren starter å ule så snart Windows-logoen vises, og etter det går alt i sneglefart. Prosessoren kjører alltid på full hastighet. Ang PSU, 800 watt bør vel holde i massevis? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Vil nok tro at drivere har en stor del av feilen. Mist 800W er nok til langt mer krevende skjermkort en GTX 570, så der ligger nok ikke feilen. Du har passet på å oppdatere alle andre drivere på maskin din til nyeste fra produsentens hjemmesider? Og du har vært på www.geforce.com og lastet ned siste driver til skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
Kjesvale Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Skal prøve å installere nye drivere, men har lest litt rundt og begynner å tvile på at det er problemet :/ Er også fryktelig irriterende å navigere rundt ettersom alt går i sneglefart. http://www.tomshardware.co.uk/forum/343563-15-maxes-usage http://wngz3r0.info/2011/02/foxconn-renaissance-large-amount-of-ram-nvidia-fermi-card-trouble/ Ifølge disse ligger problemet i hovedkortet, men har ingen anelse om hvorfor ... Kan ikke si jeg skjønte så mye av siste link, ble litt for teknisk. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Ifølge linken fra toms hardware, så er det en feil med måten foxconn sin chip "snakker" med skjermkortet på. De klarer ikke å prate samme språk, og det er dette som er feilen. Kanskje prøve skjermkortet på en annen maskin med annet hovedkort? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Da gjenstår det vel bare å prøve å oppgradere BIOS, og siden det sannsyligvis ikke kommer til å hjelpe, returnere skjermkortet og få byttet det med et Radeon 7850 eller 7870. Det kunne vært interessant å prøve med et GTX 670 også, men det blir noe dyrere. Spørsmålet er også om det samme problemet da vil dukke opp igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå