Gå til innhold

Hvordan lagre forslag til autocomplete-boks i Android

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg planlegger et program der jeg skal ha en autocomplete-boks med forslag som endres i takt med det brukeren skriver inn. Valgene som dukker opp i denne er de eneste "lovlige" valgene brukeren kan gjøre.

Mitt spørsmål er følgende: Gitt at jeg har ca 5000 - 10 000 objekter brukeren (kanskje ca 10-20Mb) skal velge mellom gjennom søking i autocomplete-boksen, burde jeg lagre disse forslagene i en sqlite-database eller en xml-fil (dvs 'on-disc' vs 'in-memory')?

Dataene er statiske og brukeren har ikke anledning til å endre disse, og jeg trenger også muligheten til å kunne oppdatere dataene over nett. Forslagene jeg skal vise i autocomplete-boksen er avhengig av å være strukturert i ulike typer søketrær, for å finne ut hvilke forslag jeg skal vise til enhver tid (litt andre typer en det sedvanlige binære søketreet). Videre må lagringsmåten være responsiv og kunne hente ut forslag uten at brukeren oppfatter det som tregt. Samtidig må også løsningen ikke legge altfor mye beslag på minne og andre systemressurser som kan gjøre appen "treg".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

XML er visstnok godt egnet for trestrukturer. Det burde også være mulig å få til med JSON.

Ettersom du først går for trestrukturer, så lenge de er relativt balanserte, burde det ikke kreve alt for mange oppslag før du finner noden du leter etter. Angående spørsmålet i forhold til lagring, så lar jeg andre med mer kompetanse seg seg av det.

Svaret er vel derfor at lagringsmåten er viktigere enn hvordan. At du får strukturen balansert vil bety mer enn noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...