Gå til innhold

Nettspillpsykose - psykose som oppstår i cyberrommet og ender i virkeligheten.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Forutsetning

Den endelige rettskraftige dom blir at ABB ansees psykotisk og og dømmes til tvunget psykisk helsevern.

Nettspill - sosialt nettverkspsykose

I så fall kan man stille spørsmå om man på bagrunn av det man opplever i nettspill på nettet kan ende i en psykose? Denne psykosen kan da resultere i at man ikke lenger greier å skille den virtuelle fra den reelle verden.

Hodepine.

Han er i følge de to første sakkyndige og muligens i følge den påstand aktoratet nedlegger fortsatt psykotisk. Han er med andre ord i en tilsynelatende permanent psykotisk tilstand.

Personlig ble jeg imponert av første aktors innlegg, hennes avgrensninger, hva de skulle legge til grunn i påstanden gjeldende kontre ønsket rett.

Holdens fortsettelse, dagen i morgen og dommernes endelige konklusjon i dommen blir interessant lesning.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Holden:

Grensen mellom psykoser og andre sjelelige lidelser er ikke skarp. Der kan være mindre forskjeller mellom det juridiske og det medisinske psykosebegrepet. Det vil han ikke legge vekt på da det ikke er viktig i denne saken.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt skjønt hvorfor det har blitt viet så mye oppmerksomhet til denne spillingen, men etter å ha hørt litt på aktor i dag begynner det å bli klarere. For det er jo åpenbart at Breivik har brukt ekstremt mye tid på dette, og ikke fullt så mye tid på terrorplanlegging som først antatt. Aktor hevder vel at han egentlig ikke er en super-flittig terrorist med et stort nettverk, men heller en stakkarslig spillfantast med storhetstanker og vrangforestillinger.

Mye spilling vil kanskje føre til at du mister litt kontakten med virkeligheten. Om du spiller WoW 16 timer i døgnet så har du lite tid til å følge med på nyhetsbildet eller å lese - det gjør med andre ord ikke underverker for virkelighetsforståelsen. Dessuten så vil ditt sosiale liv bli langt mer konkurranseorientert i spill - WoW handler i stor grad om å bli best og ha best virtuelt utstyr.

Lenke til kommentar

Hun mener at Knights Templar ikke ville valgt en ung mann, uten skikkelig utdannelse og uten opphold i det militære.

Men jeg trodde poenget med å velge seg en terrorist var å velge en ung mann, som var villig til å skyte ned andre mennesker.

Bakgrunnen hans ellers skulle ikke ha noe å si.

Men hvis Knights Templar ga ham et oppdrag, tror jeg de ville pushet mer på og ikke latt ham spille data i flere år før han gjennomførte oppdraget. Samtidig som han hevder å tilhøre en organisasjon, viser manifestet at han gjorde akkurat som han hadde lyst til. En mulighet er selvfølgelig at tilknytningen til organisasjonen var veldig løs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Holdens fortsetteles:

Det er bedre at en psykotisk ikke dømmes som tilregnelig enn at en tilregnelig dømmes som psykotisk.

Tiltaltes egne ønsker om å dømmes tilregnelig er et blindspor og kan ikke tillegges vekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hun mener at Knights Templar ikke ville valgt en ung mann, uten skikkelig utdannelse og uten opphold i det militære.

Men jeg trodde poenget med å velge seg en terrorist var å velge en ung mann, som var villig til å skyte ned andre mennesker.

Bakgrunnen hans ellers skulle ikke ha noe å si.

Men hvis Knights Templar ga ham et oppdrag, tror jeg de ville pushet mer på og ikke latt ham spille data i flere år før han gjennomførte oppdraget. Samtidig som han hevder å tilhøre en organisasjon, viser manifestet at han gjorde akkurat som han hadde lyst til. En mulighet er selvfølgelig at tilknytningen til organisasjonen var veldig løs.

KN nettverket i den form ABB fremstiller det faller som mye av det andre ABB påstår. Dermed er han av aktoratet tatt i å lyve på flere punkter. Kartet ABB skisserer stemmer ikke med det terrenget retten og politiet har observert.

ABBs 200 løgner tror jeg ikke noe på sier Holden i det dette skrives.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...