Stian8254 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Datamaskinen min har funket utmerket siden jeg kjøpte den. Men i dagtidlig skulle jeg skru den på. I det jeg trykker på on-knappen går strømmen i min hybel. Jeg går til sikringsskapet og flipper opp switchen som har gått ned, og strømmen er tilbake. Problemet nå, er at datamaskinen vil ikke skru seg på igjen, uansett hvor mange ganger jeg trykker ned knappen. Jeg har lest litt på nettet og tror kanskje det kan være min psu som er problemet. Men trenger hjelp til å finne ut om det faktisk er den som er problemet. On/off knappen føles annerledes, unresponsive om du vil. Men jeg vet ikke om det er fordi datamaskinen ikke går på eller om den alltid har føltes sånn. Hjelp! Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg tror nok det er noe feil med PSU'en din her ja, har du en annen du kan sette i, for å sjekke om det var PSU'en som gjorde det? Uansett, så er du veldig heldig om resten av komponentene er like hele. Lenke til kommentar
Stian8254 Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg tenkte å innspisere strøforsyningen nærmere og luktet inn bak på og kjente litt svidd lukt fra den. Så det er godt mulig det er den som er kjeltringen i dette scenarioet. Jeg har dessverre ikke en ekstra strømforsyning for å sjekke, men jeg får se om jeg vet om noen som har det. Og jeg håper virkelig ikke resten har røket også. Jeg bruker en kontaktswitch hvor jeg har alle fra pcen koblet i. Nesten hver gang jeg har skrudd den på, går strømmen. Jeg skrur den på igjen og alt er som det skal være. Men så skjer dette, irriterende. Skal uansett ikke ha like mange koblet i når jeg får fikset dette, kan ikke være bra for resten av datamaskinen Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hvis det lukter svidd fra psuen så er det bare en ting å gjøre, skfit psu og sats på at den ikke har dratt med seg andre komponenter i dragsuget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå