Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen vil ikke starte igjen

Anbefalte innlegg

Datamaskinen min har funket utmerket siden jeg kjøpte den. Men i dagtidlig skulle jeg skru den på. I det jeg trykker på on-knappen går strømmen i min hybel. Jeg går til sikringsskapet og flipper opp switchen som har gått ned, og strømmen er tilbake. Problemet nå, er at datamaskinen vil ikke skru seg på igjen, uansett hvor mange ganger jeg trykker ned knappen. Jeg har lest litt på nettet og tror kanskje det kan være min psu som er problemet. Men trenger hjelp til å finne ut om det faktisk er den som er problemet. On/off knappen føles annerledes, unresponsive om du vil. Men jeg vet ikke om det er fordi datamaskinen ikke går på eller om den alltid har føltes sånn. Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å innspisere strøforsyningen nærmere og luktet inn bak på og kjente litt svidd lukt fra den. Så det er godt mulig det er den som er kjeltringen i dette scenarioet. Jeg har dessverre ikke en ekstra strømforsyning for å sjekke, men jeg får se om jeg vet om noen som har det. Og jeg håper virkelig ikke resten har røket også. Jeg bruker en kontaktswitch hvor jeg har alle fra pcen koblet i. Nesten hver gang jeg har skrudd den på, går strømmen. Jeg skrur den på igjen og alt er som det skal være. Men så skjer dette, irriterende. Skal uansett ikke ha like mange koblet i når jeg får fikset dette, kan ikke være bra for resten av datamaskinen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...