ehauger Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Canon utvider med nytt produksjonslokale i Brasil. Bygger ny fabrikk Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Apple har vel gjort det samme, om jeg ikke tar feil. iPhones som selges i Brasil er produsert i landet, og er de eneste som ikke er laget i Kina. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Ikke overraskende i så fall. Med importavgifter på alt av elektronikk og et marked som bare vokser og vokser så kan det fort betale seg med eget produksjonslokale i Brasil, enn å importere fra utlandet. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jepp, dukker vel opp flere fabrikker der etterhvert. Det samme skjer med blant annet biler i India - massevis av importavgifter, så mestparten settes sammen der. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 ja HTC meddelte jo nettopp at de lukker sin virksomhet i Brasil, nettopp fordi de ikke har planer om å bygge egen fabrikk kun for det markedet... Lenke til kommentar
Rabbithole Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg bor i Brasil, og i går sjekket jeg priser på Canon 7D kamerahus og 5D Mark III huset, og de koster henholdsvis R$ 7.000,- og R$ 19.000,-. Når man da ganger det med 3 så får man NOK.. så det er nesten dobbelt så dyrt for kamera utstyr (og annen elektronikk) i forhold til norske priser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg