wslnpt Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en macbook air(som er helt fantastisk, glad jeg ikke kjøpte ux31a/samsung 9serie) etter å ha brukt min gode gamle stasjonær mindre og mindre. Specs på gamlemaskinen: ASUS p5q pro hovedkort Intel E8500 Core 2 Duo 3.16 @ 3.6 4 GB Ram Radeon HD 4870 (512mb) Velociraptor 74 GB 2 x 500 GB hd (begge er sånn ca kaputt, masse I/O error) 650w corsair psu antec 900 lukket vannkjøling Dette er en gammel ferdigpc fra komplett, som gjør at jeg er litt skeptisk til flytting av CPU/vannkjølingen da jeg aldri har montert/demontert dette tidligere. Tror ikke jeg kommer til å game så veldig aktivt, så min tankegang er å kjøpe et Fractal Design kabinett for å få dempet lyd og få et dimensjonsmessig mindre kabinett, samt en samsung 120gb ssd for å friske opp ytelsen litt. Denne oppgraderingen koster meg 1500 kroner, synes dere det er verdt det eller er resten av delene så gamle at det ikke er vits? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Selve oppgraderingen som du foreslår vil jeg si er verdt det. En SSD er gull oppgradering. Nytt kabinett er også en god ting, sitter med det samme kabinettet og er strålende fornøyd. Men det neste du bør oppgradere er jo hovedkort, cpu og ram. Hvilken lukket vannkjøling er det du har ? denne kan dog bråke en del. Lenke til kommentar
wslnpt Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Det er en Corsair som er ca 4 år gammel, husker ikke nøyaktig i farten. Jeg KUNNE jo bare kjøpt en helt ny PC, det kommer på ca 8500,- tanken min var at det blir litt bortkastede penger når den hardwaren jeg har takler de spillene jeg spiller (COD, Sim City etter hvert, FM). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå