Hofer Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Tittelen sier vel det meste. Hvor bra kjøres f.eks BF3 på denne maskinen? Hva er + og hva er - med maskinen? Vurderer sterkt å kjøpe den. Mvh Hofern Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg er også interessert i om noen som eier maskinen har noen råd til de som ser på å kjøpe denne! Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Vet ikke kjempemye, men en kompis har den. Meget stillegående, men dog ikke den beste hardwaren. Du får mer ytelse ved å se på Multicom Kunshan P150E 15.6". GTX660 vs GTX675 (Evt 680 om man har pengene til det). Ellers skal 55vw ha god kvalitet på matrealvalget og et pent backlight keyboard. Og det er ett fantastisk kjølesystem på den. Er vel brått en av de mest stillegående gaming-laptoppene. BF3 bør kjøre rent, men usikker på høyeste grafikksetting. Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Vel. Poenget er at jeg har et maksbudsjett på 10k som jeg faktisk overgår litt med å kjøpe G55'en, så en P150 er uaktuell pga prisen. Jeg er bare mest ute etter hvilke erfaringer de som har den har Helst ingen sammenligninger med dyrere pcer, men kanskje med pcer i samme prisklasse Endret 22. juni 2012 av Hofern Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Jada, bare svarte utifra det jeg har tittet på og selv vurdert, sto ikke noe makssum. Du gjør ikke feil med å velge den asusen der, evt 17" versjonen som har gtx670 til omtrent samme prisen . Bra keyboard, kjente komponenter, god byggekvalitet og god kjøling. Msi Gt60. + Farger på tastaturet + gtx 670, Minus: Byggekvalitet ikke like god som asusen, litt mer plast / wannebe aluminium. (De har denne på cdon) http://cdon.no/elekt...dvd-rw-20457593 Og enda en ting. Lyden på Asusen har fått en del kritikk, MSIen er kjent for å ha den beste lyden. Personlig la jeg ikke merke til dårlig lyd på Asusen, men flere tester jeg har lest sier dette. Endret 22. juni 2012 av Phantom3D Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Bare ut av nysjerrighet, hvorfor mener du farger på tastaturlyset er positivt? :-) Vil uansett bruke headsett så lyden er ikke så viktig for meg. Men ellers ser den jo ypperlig ut. Kan du ikke få vennen din til å teste noen spill? Bf3, Skyrim, Diablo osv. Kanskje Crysis 2 og andre krevende spill? Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Har nok ikke tid til å legge inn alle de spillene og teste, men første treff på "asus g55vw benchmark" google ga meg dette: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-G55VW-S1020V-Notebook.74851.0.html Der har de testet flere av spillene du lurer på. Jeg synes forskjellige lys i tastaturet er litt kult, man kan sette mer "behaglige" farger på kvelden, skru av lyset på den delen av tastaturet du ikke bruker når du gamer osv. Gjør nok ikke noen stor forskjell, men er da en feature som ikke er negativ. Og skulle man gå lei utseende til laptopen gjør en fargeendring mye :-P Har selv Alienware m11x og m18x, men min neste blir fra multicom, og da uten backlight keyboard, så er ikke dødens viktig for meg heller. Det sagt, bryr du deg ikke om støy så er vel kanskje MSI sin ett bedre valg? Med GTX 670 isteden. http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-GT60-i789W7H-Notebook.75615.0.html Du ser det er en forskjell på 3d mark 06 scoren på de to, og det utgjør nok noe. Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg mener at støy og kjøling er viktigere så tror egentlig MSI er utelukket om ingen kan komme med varme anbefalinger om den. Men takk for hjelpen så langt :-) er fryktelig nærme å trykke kjøp på Asusen :-) Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Tenkte ikke kjøling var så viktig siden du brukte headset? Ta en titt på denne: http://www.youtube.com/watch?v=ldLQt3QkgDg Og feks denne: Jeg hadde kjøpt asusen, rett og slett fordi byggekvaliteten er såpass bra! Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hofern: Har selv en bærbar av mindre-enn-god kvalitet. Gjør ditt fremtidige jeg en tjeneste - ikke kjøp en pc med dårlig byggekvalitet. Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Pkg: sliter med det samme selv ;-) velger nok asusen av flere grunner. Men også pga byggekvaliteten :-) Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Da er den bestilt. Vil nok komme med min egen lille "test" på denne tråden når den er i hus :-) Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Så langt er jeg meget fornøyd med pc'en. Kjører BF3 på High og med 4x AA. Dette klarer pcen uten problemer og stabil FPS på rundt 30. Varme produserer den veldig lite av, med unntak av at på høyre side av touchpaden blir den LITT varmere enn håndflaten min. Men ikke nok til å bli irriterende. Jeg vil komme med en mer fyldig test etterhvert. Men la merke til at pcen er på tilbud hos komplett.no nå til 9995,- noe som er det billigste jeg har sett på norske nettsider så langt LØP OG KJØP om du vil ha en billig gaming bærbar som fungerer til de fleste oppgaver http://www.komplett....aspx?sku=744849 Endret 8. juli 2012 av Hofern Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Har akkurat bestilt en selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå