Gå til innhold

Erstatning for TI 4600, hva skal jeg få?

OeO

Anbefalte innlegg

Hei

Skal få erstatning for et TI4600 kort.

Dette betalte jeg 3495 kr for for 1 år siden.

Siden de ikke lenger har disse på lager skulle jeg få et annet kort.

De sier at de må gi meg et tilsvarende, eller bedre kort.

Problemet mitt blir da, for hvilken sum kan jeg kreve et nytt kort?

De hadde dagens pris på kortet mitt inne, og det var 2500, vet ikke om det var med eller uten Mva. Skal tilbake dit på mandag, for meg er det bare aktuellt å betale noen få hundre kroner, men jeg har blitt tilbudt et TI4800SE kort, noe jeg ikke vil ha grunnet det er dårligere, et fx5600 kort, eller et radeon 9600 kort.

Tenkte på å betale mellomlegget for dette kortet.

Hvor mye burde jeg da betale i mellomledd, han sier det over 2000 kr, jeg mener 2500, siden kortet koster det i dag, og jeg kjøpte det for 3500 nytt.

Hvis jeg ikke får 9800 kortet, hvilke kort burde jeg velge, fx5600 ultra, eller radeon 9600pro?

Og hvor gode er disse i direct x8 (det vil nesten si 3dmark2001se) i forhold til det gamle kortet mitt. Er ikke lett å sammenlignde tester pga de er testet på forskjellige maskiner.

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, nå har jeg hørt veldig lite om FX5600 på en stund, men det var såvidt de kortene som lå på 50dB+? Da burde vel valget være enkelt. Da ville det kanskje være bedre å betale mellomlegget for 5800 eller et 9700 (pro) kort?

Det var enkelte modeller av FX5800 som bråkte mye, ikke FX5600..

Lenke til kommentar
Hmm, nå har jeg hørt veldig lite om FX5600 på en stund, men det var såvidt de kortene som lå på 50dB+? Da burde vel valget være enkelt. Da ville det kanskje være bedre å betale mellomlegget for 5800 eller et 9700 (pro) kort?

Var det ikke 5800 som bråka no helt infernalsk da?

En Ti 4800 (ikke SE) er vel det samme som det gamle kortet ditt bortsett fra AGP 8x. Har de non sånne inne?

Lenke til kommentar

nei, desverre, utvalget dems innen skjermkort er veldig lite.

Tenkte jeg skulle prøve å se hvor mye mellomlegg jeg må betale for 9800 kortet.

Tenkte litt på 9600, de koster jo fra 1500 kr.

Syns dette blir litt billig liksom, noen som har testet disse, har de, vet noe?

Og hva med fx 5600?

Lenke til kommentar

En NYTT gf4 ti4600 koster bare 1200-1500,- så hvorfor krever du 2000-2500 kr for en gf4 ti, det ville jeg aldri gitt nypris...du kan ta ATI Radeon 9600 128mb for samme pris som ti4600 og den er dx9 og raskere.

Ti4400 kostet meg 2500,- for 9 mnd siden...hvilken merke hadde du? jeg måtte selge den for 1000,- hvis ti4600 nytt da må den være 1400-1500,-

Du krever 2000-2500kr er altfor høy

Lenke til kommentar

når et kort går ut av produksjon så blir det dyrere, sjekket prisguiden, billigste ti 4600 kortet, koster 2300....

Kjøpte egentlig gainward ti 4400 golden sample, for 3495, i mai/juni i fjor.

Fikk da et ti4600 kort når dette ble ødelagt.

+ at han sjekket dagens pris for gainward kortet, som var 2500, vet ikke om d var med eller uten mva.

Det med Direct x 9 har bare noe å si i tester, ingen av dagens spill bruker det ordentlig.

De kortene jeg har sett slått mitt kort i direct x8 tester er radeon 9700 og oppover, og fx 5800 og oppover...

Ikke sett noen tester fra fx 5600 pro, eller radeon 9600 pro. i direct x 8...

Hvorfor så fiendtlig?

Lenke til kommentar

ikke kjøp ati 9600 iallefall,da får du mindre ytelse enn du hadde.

fx 5800 non ultra,eller ati 9800 non pro..

var en tråd her i går på forumet om fx 5800(den er stenkt nå)

han fikk i 3d mark med en xp 1700 3DMark2001SE: 12900

3DMark 2003: 4813

som du ser har han ikke så stor cpu slik at han får lite i 3d mark 2001

men kjøp et direct x9 kort,er hvis 3 spill som støtter direct x9 nå

og snart er jo hl 2 her...

Lenke til kommentar

Du kan ikke kreve den prisen for kortet. Kortet er tatt ut av produksjon og du vil neppe få mer enn 1500Kr for det.

De har sikkert en liste liggende eller noe på prisfall til produktet over tid.

Slev fikk jeg nettopp erstatning for mitt Ti4200. Vet ikke hvor mye jeg har fått enda.

Lenke til kommentar

takk for hjelpen.

Vet ikke så mye om utviklingen, men tror de startet utviklingen av HL2 før direct x 9 kom, derfor tenkte jeg at de fleste spill som kommer den nærmeste tiden, ikke bare er bygd på direct x9, men også en del 8.

Noen som VET dette, og kan bekrefte, eller avkrefte hvor mye direct x9 kort kommer til å si når HL2 kommer....?

Lenke til kommentar

krever egentlig ikke prisen, jeg vil bare ha et som er like bra på direct x8, dvs spill som allerede er kommet ut.

problemet er at de kortene han har som er like gode eller bedre på dette koster en del, og derfor må jeg kanske betale et lite mellomlegg. har liksom ikke lyst til å betale 2000 kroner for å få et kort som er like bra som det jeg hadde...

Er en grunn til at jeg ikke har giddet å kjøpt et nytt, får ikke mye for dette brukt, og da måtte jeg betalt sinnsykt mye.

Lenke til kommentar
takk for hjelpen.

Vet ikke så mye om utviklingen, men tror de startet utviklingen av HL2 før direct x 9 kom, derfor tenkte jeg at de fleste spill som kommer den nærmeste tiden, ikke bare er bygd på direct x9, men også en del 8.

Noen som VET dette, og kan bekrefte, eller avkrefte hvor mye direct x9 kort kommer til å si når HL2 kommer....?

Så vidt jeg vet vil både Half Life 2 og Doom 3 ta i bruk funksjoner som _bare_ direct x 9 kort har, men du vil kunne spille det på et direct x 8 kort (med mindre eyecandy selvfølglig).

Det finnes også spill i dag som bruker direct x 9 funksjoner (nyeste Tomb Raider og Breed er vel to jeg vet om)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...