klure Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Har nå lagt inn både Windows 2000 og Windows XP på nytt i håp om at det skulle bli litt mindre tid å vente på at operativsystemene bootet... Men dengang ei. Begge OS'ene står og venter leeeeeenge under boot-screen' Har det noe å si at jeg har 2 stk lydkort installert? Jeg hadde ikke det før jeg installerte på nytt, og da tok det like lang tid. Det eneste jeg kan komme på av endringer jeg har gjort er at jeg har satt en LCD skjerm på DVI-utgangen på skjermkortet mitt... Dette skjønner jeg lite av. Noen som har hatt samme problem, eller kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Har du en full/rotete harddisk? Slett alt som er totalt unødvendig, og defragmeter. Er det lenge sida sist du defragmenterte, kan du hente ganske masse oppstarts-tid på det (snakker av erfaring, sparte omtrent 1 min på bootinga etter defrag) Lenke til kommentar
klure Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Vel. Diskene med operativ-systemene er fullstendig formatert før jeg la inn på nytt nå. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 prøv å bruk et program som heter bootvis, d kan hjelpe. Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 2 spm. 1. Har du SCSI CD-ROMer? I så fall bruker han en god del ekstra tid på dem, gudene vite hvorfor han vaser med det. 2. Har du nettverkskort satt til å få IP fra DHCP server? I så fall kan det ta ekstra lang tid fordi han venter på svar fra en server som evt. ikke er på nettet. Lenke til kommentar
klure Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Skal teste bootvis.. Har ikke SCSI enheter Nettverkskortet mitt er koblet til kabelmodemet og det får ip rimelig kjapt som vanlig regner jeg med. Lenke til kommentar
klure Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Noen andre som har dette problemet eller kan hjelpe meg? Står ingenting om det i EventViewer som jeg kan se i alle fall. Og problemet har bare plutselig dukket opp. Føler meg riiiiimelig sikker på at det er et hardware problem... Lenke til kommentar
klure Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Har også prøvd meg fram med litt ulike innstillinger i BIOS uten at det hjalp noe særlig... Kan dette han noe å gjøre med Abit's problem med kondensatorer som er defekte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå