CreAtiv3 Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Lurer på om jeg skal kjøpe meg Xbox, men er ikke helt sikker enda. Ser det er en 8gb hardisk som følger med, holder det? Er den bra til og spille dvd med? L-Kjøp har den til 1595kr. Er det en bra pris? Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 tja har en xbox bruker den til å kjøre dvd filmer, ikke like bra som en dvd spiller til noen tusen, men bedre en billig dvd spillerne Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Har du en relativt god PC? I så fall bør du heller kjøpe Ps2 hvis du vil ha DVD og spill, eller Gamecube hvis DVD'en ikke er så viktig. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Har du en relativt god PC? I så fall bør du heller kjøpe Ps2 hvis du vil ha DVD og spill, eller Gamecube hvis DVD'en ikke er så viktig. DVD-spilleren på Xbox er bedre en PS2's. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 DVD-spilleren på Xbox er bedre en PS2's. Ja, men spillene på Ps2 er mye bedre enn på X-boxen. Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Tenkte først og fremst og kjøpte dvd. Men så tenkte jeg at jeg kunne ta to fluer i ett smekk. Kommer til og kjøpe fjernkontroll til dvden. Kan man spille brente spill/filmer på xbox? Har ikke så bra pc, har ikke oppdatert den på en stund. Det holder til mitt bruk. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 DVD-spilleren på Xbox er bedre en PS2's. Ja, men spillene på Ps2 er mye bedre enn på X-boxen. Faktum er at en rekke spill kommer ut på begge (eller alle) konsollene, og i disse tilfellene er Xbox versjonene overlegne, både grafisk og lydmessig sett. Athelas Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 DVD-spilleren på Xbox er bedre en PS2's. Ja, men spillene på Ps2 er mye bedre enn på X-boxen. Faktum er at en rekke spill kommer ut på begge (eller alle) konsollene, og i disse tilfellene er Xbox versjonene overlegne, både grafisk og lydmessig sett. Athelas Faktum er at X-box ikke har Devil May Cry, Ico, Final Fantasy, Pro Evolution Soccer, GTA, Tekken, Virtua Fighter, Jak& Daxter, Ratchet&Clank, Dark Cloud 2, GT, osv. Og heller ikke Zelda, Metroid Prime, Mario(++), Resident Evil, Pikmin, Eternal Darkness, F-Zero, Viewtifull Joe, Ikaruga, Star Wars:Rogue Squadron serien, Super Monkey Ball, osv. Hva er det egentlig X-boxen har? Jo, den har Halo og Panzer Dragoon Orta. Men Halo kommer jo snart på PC. Og bare duster velger frivillig å spille FPS's på konsoll. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 DVD-spilleren på Xbox er bedre en PS2's. Ja, men spillene på Ps2 er mye bedre enn på X-boxen. Faktum er at en rekke spill kommer ut på begge (eller alle) konsollene, og i disse tilfellene er Xbox versjonene overlegne, både grafisk og lydmessig sett. Athelas Faktum er at X-box ikke har Devil May Cry, Ico, Final Fantasy, Pro Evolution Soccer, GTA, Tekken, Virtua Fighter, Jak& Daxter, Ratchet&Clank, Dark Cloud 2, GT, osv. Og heller ikke Zelda, Metroid Prime, Mario(++), Resident Evil, Pikmin, Eternal Darkness, F-Zero, Viewtifull Joe, Ikaruga, Star Wars:Rogue Squadron serien, Super Monkey Ball, osv. Hva er det egentlig X-boxen har? Jo, den har Halo og Panzer Dragoon Orta. Men Halo kommer jo snart på PC. Og bare duster velger frivillig å spille FPS's på konsoll. *Sukk* Jajaja. Du har *sikkert helt rett*. Jeg gidder ikke engang å svare på dette da tråden sikkert blir enda en fanboy-krig. Jeg ville bare påpeke at multikonsoll spillene som regel er spec-messig overlegen på Xbox... Men whatever. Athelas Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Tenkte først og fremst og kjøpte dvd.Men så tenkte jeg at jeg kunne ta to fluer i ett smekk. Kommer til og kjøpe fjernkontroll til dvden. Ikke bruk Dvd funksjonaliteten som påskudd til å kjøpe Xbox. Dvd fjernkontrollen koster vel noe få hundrelapper. Du får helt kurrante dvdspillere på spaceworld til 6-700 kroner. Da kan du se filmer uten den relativt sjenerende viftestøyen på Xboxen. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 *Sukk* Jajaja. Du har *sikkert helt rett*. Jeg gidder ikke engang å svare på dette da tråden sikkert blir enda en fanboy-krig. Jeg ville bare påpeke at multikonsoll spillene som regel er spec-messig overlegen på Xbox... Men whatever. Athelas Problemet med multi-konsoll spillene er at de som regel er underlegne andre spill. Og ingen av dem utnytter hverken Ps2, GC, eller X-box på en ordentlig måte(Kanskje med unntak av Splinter Cell på X-box, men det var jo først utgitt som "ekslusivt"). Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hmmm. Mitt tips: Kjøp Xbox. Det er helt klart den mest fremtidsrettede av konsollene som er på markedet per i dag, både med hensyn til ren kraft, funksjonalitet og evt. modding hvis det skulle bli interessant. En Xbox i dag koster helt nedi ca 1500,- og inneholder en helt grei DVD spiller. Hvis du har en TV til over 12000,- så vil du kanskje få nytte av å kjøpe en egen kvalitets DVD spiller. Hvis du imidlertid, som de fleste, har en TV til under det, så vil nok Xbox'en holde en god stund. Athelas Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Niskivara. At ps2 hadde flere og bedre spill er et argument som desverre ikke kan brukes lengre. Xbox har fått tak i en haug av exclusive og bra spill som kan måles med ps2 spill, samme gjelder GC. Men jeg foretrekker ps2 ennå jeg da. f. eks. gran turismo 4 Creative3. Velg selv, det er spillene som telles som alltid. Så velg den konsollen som har de spillene som DU vil ha. Ikke bare fordi at den andre har bedre specs enn andre og ditt og datt. Vis du velger ps2 kan jeg anbefalle deg til å vente på PS2 Satin Silver som kommer i september eller noe. Den har forbedret dvd avspilling med støtte av dvd-r og dvd-rw, pluss at den har innebygget infrarød mottaker for fjernkontroll. Den er også mer stillegående enn dagens model. link til nyheten Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 DVD-spilleren på Xbox er bedre en PS2's. Ja, men spillene på Ps2 er mye bedre enn på X-boxen. Faktum er at en rekke spill kommer ut på begge (eller alle) konsollene, og i disse tilfellene er Xbox versjonene overlegne, både grafisk og lydmessig sett. Athelas Faktum er at X-box ikke har Devil May Cry, Ico, Final Fantasy, Pro Evolution Soccer, GTA, Tekken, Virtua Fighter, Jak& Daxter, Ratchet&Clank, Dark Cloud 2, GT, osv. Og heller ikke Zelda, Metroid Prime, Mario(++), Resident Evil, Pikmin, Eternal Darkness, F-Zero, Viewtifull Joe, Ikaruga, Star Wars:Rogue Squadron serien, Super Monkey Ball, osv. Hva er det egentlig X-boxen har? Jo, den har Halo og Panzer Dragoon Orta. Men Halo kommer jo snart på PC. Og bare duster velger frivillig å spille FPS's på konsoll. *Sukk* Jajaja. Du har *sikkert helt rett*. Jeg gidder ikke engang å svare på dette da tråden sikkert blir enda en fanboy-krig. Jeg ville bare påpeke at multikonsoll spillene som regel er spec-messig overlegen på Xbox... Men whatever. Athelas Ja,ja, personlig driter jeg i det. Har allerede rukket å selge Xboxen min til en fra Fredrikstad. Han skulle modde den, og det er vel det en bør gjøre for i det hele tatt ha noe glede av Xbox i forhold til PS2 MEN jeg tror nok at Xbox etterhvert kommer til å få store deler av PS2's stortitler når PS2 må si farvel! Og det er jo ikke så lenge til... Lenke til kommentar
Melloweitsj Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Det er vel vanskelig å kunne sammenligne konsolene på spill planet ettersom det kommer ann på smak og behag. Jeg personlig ville gått for en XboX. Grunnen til dette er at min bror har GC og (nesten) alle vennene mine har enten XboX (til eventuelle linking) eller PS2 (tar og stjeler den for å spille noen PS2 ekslusive spill ) Også liker jeg utseende, det at jeg kan bruke boksen som en PC (OS og programmer og musikk osv) Men nå når jeg så nyheten om PS2 Silver ble den plutselig mer fristende Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 DVD-spilleren på Xbox er bedre en PS2's. Ja, men spillene på Ps2 er mye bedre enn på X-boxen. Faktum er at en rekke spill kommer ut på begge (eller alle) konsollene, og i disse tilfellene er Xbox versjonene overlegne, både grafisk og lydmessig sett. Athelas Faktum er at X-box ikke har Devil May Cry, Ico, Final Fantasy, Pro Evolution Soccer, GTA, Tekken, Virtua Fighter, Jak& Daxter, Ratchet&Clank, Dark Cloud 2, GT, osv. Og heller ikke Zelda, Metroid Prime, Mario(++), Resident Evil, Pikmin, Eternal Darkness, F-Zero, Viewtifull Joe, Ikaruga, Star Wars:Rogue Squadron serien, Super Monkey Ball, osv. Hva er det egentlig X-boxen har? Jo, den har Halo og Panzer Dragoon Orta. Men Halo kommer jo snart på PC. Og bare duster velger frivillig å spille FPS's på konsoll. *Sukk* Jajaja. Du har *sikkert helt rett*. Jeg gidder ikke engang å svare på dette da tråden sikkert blir enda en fanboy-krig. Jeg ville bare påpeke at multikonsoll spillene som regel er spec-messig overlegen på Xbox... Men whatever. Athelas Ja,ja, personlig driter jeg i det. Har allerede rukket å selge Xboxen min til en fra Fredrikstad. Han skulle modde den, og det er vel det en bør gjøre for i det hele tatt ha noe glede av Xbox i forhold til PS2 MEN jeg tror nok at Xbox etterhvert kommer til å få store deler av PS2's stortitler når PS2 må si farvel! Og det er jo ikke så lenge til... Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Om ps2 dør ut av alder snart betyr ikke at de andre konsollene tar over titlene til ps2. :-? Oppfølgerne til dagens titler til ps2 som ikke kommer på ps2(?), de vil gå til ps3 i slutten av 2005. f. eks. så har pholyfony(whatever) bestemt seg for at gran turismo 5 skal lanseres for ps3.(helt sant) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 DVD-spilleren på Xbox er bedre en PS2's. Ja, men spillene på Ps2 er mye bedre enn på X-boxen. Faktum er at en rekke spill kommer ut på begge (eller alle) konsollene, og i disse tilfellene er Xbox versjonene overlegne, både grafisk og lydmessig sett. Athelas Faktum er at X-box ikke har Devil May Cry, Ico, Final Fantasy, Pro Evolution Soccer, GTA, Tekken, Virtua Fighter, Jak& Daxter, Ratchet&Clank, Dark Cloud 2, GT, osv. Og heller ikke Zelda, Metroid Prime, Mario(++), Resident Evil, Pikmin, Eternal Darkness, F-Zero, Viewtifull Joe, Ikaruga, Star Wars:Rogue Squadron serien, Super Monkey Ball, osv. Hva er det egentlig X-boxen har? Jo, den har Halo og Panzer Dragoon Orta. Men Halo kommer jo snart på PC. Og bare duster velger frivillig å spille FPS's på konsoll. hva er det xbox har ? halo, project gotham racing, amped, ssx snowboarding, lock on modern air combat kommer strx, MK- deadly alliance - star wars knights of the old republic - jedi knight jedi academy - bare for å nevne noen få titler som er med på å holde liv i konsollen, har nok glemt en del store titler. bare noe av det som kommer - halo 2, amped 2, project gotham racing 2, doom3, half life 2, deus ex 2, black and white next gen , starcraft ghost (kommer til flere konsoller) x3 kommer også, bare for å nevne noen.. kun de titlene nevnt ovenfor er mer enn god nok grunn til å velge xbox.. ser du samtidig på alle mulighetene du har hvis du velger å chippe xbox så ser jeg ingen grunn til å velge ps2 eller gamecube. Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 For å si det sånn: Akkurat nå så er det faktisk ikke så altfor mye på markedet som er verdt å plukke med seg. Selvsagt, man har jo gullklumper som Quantum Redshift (Wipeout klone), Dead or Alive 3 (knalltøft slåssespill), Halo pluss et par andre som jeg ikke husker navnet på i farta. Nå tar jeg ikke med multikonsollutgivelser som f.eks Splinter Cell så ikke brenn meg for det. Når det gjelder listen din så er det en del spill som enten er feil eller som er utgitt på flere konsoller. Eks. Lock-on kommer ikke til Xbox, men til PC. Et par av dem tror jeg vil gjøre seg bedre på PC, med tanke på at man har tastatur og mus istedetfor kontroll, men akkurat dette blir en smakssak spør du meg. Selvsagt, spill som Knights of the old Republic er absolutt verdt å skaffe seg. Dette er nå min mening. Men littegranne mer ontopic her. Hvis du tar en titt på denne listen så ser du hva som er i vente. Denne listen her tar for seg de spillene som er utgitt. Jeg foreslår at du går igjennom disse og gjør opp din egen mening om du burde skaffe deg Xbox. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Xbox emulator til PC Og så kjøper du PC DVD spiller og kabel til å legge til TV'n Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 tror jeg går for xbox, det var mange spill som så bra ut på den kommende spill lista. Så blir vell xbox på meg snart, ettersom lønna kommer i morgen. Noen som vil anbefale noen gode spill? Går helst i action og strategi, bryr meg ikke så mye om sport og racing spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå