Yoshii Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hva synes dere om 16 og 12 år da? (Ikke seksuelt) Spør du meg, helt greit, begge veier omså. Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Ser ikke på aldersforskjell som noen stor krise så lenge det er lovlig. Vært sammen med en jente på 15 i en alder av 19 år. Noen mente det var greit, andre ikke Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hva synes dere om 16 og 12 år da? (Ikke seksuelt) Når du sier ''ikke seksuelt'' så tenker jeg at du mener venner og går utifra det. Hvis de ikke har noen relasjoner annet enn at de begge er mennesker (familiene deres er venner,osv) så ville jeg sett på det som ett problem siden en 12åring og en 16åring som oftest er to forskjellige steder i livet. Jeg hadde vært mest urolig ovenfor 16åringens utvikling og sosialliv. Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Kan tenkte meg at du er veldig bekymret over det, ikke nokka nytt. Dette er trist må jeg si. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Kan tenkte meg at du er veldig bekymret over det, ikke nokka nytt. Dette er trist må jeg si. Meg? Det er ikke meg selv jeg snakker for engang, spør for en anonym kamerat. Tror de har veldig god kontakt, og jenta er godt modnet, tror begge har lyst på et forhold men de er usikkre på hva folk kommer til å si. Lenke til kommentar
3j3jr3j32j Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Vel, det er en regelrett flirbar misforståelse i dagens samfunn som tilsier at jenter modnes raskere enn gutter. Jeg skulle skrive mer, men det er forsåvidt poengløst. Etisk? Hvorfor ikke. Det kommer an på dere. Du og alle i denne tråden vet allerede at det er ok og rimelig normalt å befinne seg i et forhold på den alderen med aldersforskjellen du nevner. Om hun er en normal 17 år gammel jente tviler jeg på at dere deler samme.. "mentalitet", men det er ikke noe galt med det. For å være barbarisk ærlig vet vi alle at det kanskje er vanskelig for en mann på TS alder å motstå en 17 år gammel jente, men kanskje det ikke er relevant, vet ikke. Endret 28. oktober 2012 av 3j3jr3j32j Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hva synes dere om 16 og 12 år da? (Ikke seksuelt) At de to er kjærester ville vært rart. En 16-åring er i slutten av ungdomsskolen eller begynnelsen av videregående. En 12-åring går i 7. klasse og er fortsatt et barn. De er på vidt forskjellige stadier i livet, har ulike tanker om fremtiden og har veldig forskjellig forståelse for verden. Det gjelder uansett hvor moden jenta synes å være. Det er vel den mest brukte rettferdiggjøringen i verden. Man kan si det om alle jenter, men ei 12 år gammel jente, er ei 12 år gammel jente og ikke moden på samme nivå som en 16-åring. Men de kan jo være venner og eventuelt ha et forhold senere i livet. 1 Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Hva synes dere om 16 og 12 år da? (Ikke seksuelt) At de to er kjærester ville vært rart. En 16-åring er i slutten av ungdomsskolen eller begynnelsen av videregående. En 12-åring går i 7. klasse og er fortsatt et barn. De er på vidt forskjellige stadier i livet, har ulike tanker om fremtiden og har veldig forskjellig forståelse for verden. Det gjelder uansett hvor moden jenta synes å være. Det er vel den mest brukte rettferdiggjøringen i verden. Man kan si det om alle jenter, men ei 12 år gammel jente, er ei 12 år gammel jente og ikke moden på samme nivå som en 16-åring. Men de kan jo være venner og eventuelt ha et forhold senere i livet. Den yngste dama jeg har hatt noen gang var bare 15 når jeg traff hun, mens jeg var 19. Hun begynte i 10'ende på ungdomsskolen, mens jeg begynte på 2. året i læra. Har du samme mening om dette forholdet også da? Lenke til kommentar
3j3jr3j32j Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Hva synes dere om 16 og 12 år da? (Ikke seksuelt) At de to er kjærester ville vært rart. En 16-åring er i slutten av ungdomsskolen eller begynnelsen av videregående. En 12-åring går i 7. klasse og er fortsatt et barn. De er på vidt forskjellige stadier i livet, har ulike tanker om fremtiden og har veldig forskjellig forståelse for verden. Det gjelder uansett hvor moden jenta synes å være. Det er vel den mest brukte rettferdiggjøringen i verden. Man kan si det om alle jenter, men ei 12 år gammel jente, er ei 12 år gammel jente og ikke moden på samme nivå som en 16-åring. Men de kan jo være venner og eventuelt ha et forhold senere i livet. Den yngste dama jeg har hatt noen gang var bare 15 når jeg traff hun, mens jeg var 19. Hun begynte i 10'ende på ungdomsskolen, mens jeg begynte på 2. året i læra. Har du samme mening om dette forholdet også da? .. Ja? Endret 29. oktober 2012 av 3j3jr3j32j Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Hva synes dere om 16 og 12 år da? (Ikke seksuelt) At de to er kjærester ville vært rart. En 16-åring er i slutten av ungdomsskolen eller begynnelsen av videregående. En 12-åring går i 7. klasse og er fortsatt et barn. De er på vidt forskjellige stadier i livet, har ulike tanker om fremtiden og har veldig forskjellig forståelse for verden. Det gjelder uansett hvor moden jenta synes å være. Det er vel den mest brukte rettferdiggjøringen i verden. Man kan si det om alle jenter, men ei 12 år gammel jente, er ei 12 år gammel jente og ikke moden på samme nivå som en 16-åring. Men de kan jo være venner og eventuelt ha et forhold senere i livet. Den yngste dama jeg har hatt noen gang var bare 15 når jeg traff hun, mens jeg var 19. Hun begynte i 10'ende på ungdomsskolen, mens jeg begynte på 2. året i læra. Har du samme mening om dette forholdet også da? Det er som regel ikke optimalt, men en 15-åring er i hvert fall så gammel at hun vet hva hun driver med og kan se konsekvenser og sammenhenger i betydelig større grad enn en 12-åring. Problemet er ikke først og fremst at det er uetisk, men at dere er på forskjellige stadier og at det kan by på problemer. Kort sagt er det godkjent under tvil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå