Gå til innhold

Interrail

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på interrail alene til høsten. Er det noen som har tips? Skal være vekke i 1 mnd, og reiser gjennom Europa. Lurer på hvor mye det er lurt å ha med seg av penger? Hvordan været i Europa er på denne tiden. Og generele tips?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Været på høsten? September i sør eller november på baltiske sletter? I fjor høst presterte jeg å legge igjen ullgenseren min i Berlin, og gjorde tildels sport av å finne nye destinasjoner med egnet vær for den uten slikt; endte med at jeg fløy hjem fra Wien et stykke ut i november.

Penger ... tja ... fra 10k i måneden og opp, pluss billetten, avhengig av hvordan du vil bo og spise, hva du vil gjøre osv.

Lenke til kommentar

Ok, tenkte meg å bo hos forskjellige folk gjennom nettsiden couchsurfing. vil prøve å leve billigst mulig, kjøpe mat på supermarket osv også vil jeg jo se forskjellige ting som sikkert det går litt penger til.

Lenke til kommentar

Du kan jo regne litt på dette selv. 10k pr mnd gir 300 pr dag. I vest-europa koster en natt på hostel rundt €20, la oss anta at du sover på slikt annenhver natt (CS er fint, men vil du være fleksibel er ikke det noe å basere seg på hver natt). Da bruker du 80kr dagen på å bo. Det går kanskje en 100-lapp eller så i mat om dagen (alt er billigere enn Norge ...), da har du en drøy hundrelapp igjen til museer, kafébesøk, klesvask og annet skrammel. Ikke evig mye, men det holder fint hvis du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...