Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hei, hadde planer om å kjøpe meg en stasjonær PC. Denne PCen vil bli brukt til mye, som gaming, streaming og redigering. Hadde vært greit med muligheten for crossfire og. Nå aner jeg ikke om budsjettet mitt vil gi meg en rimelig PC til mitt bruk. Så om jeg er helt ute på viddene her så beklager jeg. Jeg har liten til null peiling på bygging av PC, og delene, så må ha svar beskrevet på en mindre detaljert måte. Om dere trenger noe mer informasjon så bare fyr på. Budsjett: 10-13K, kan muligens strekkes. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Trenger du skjerm, tastatur, mus og operativsystem også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Trenger du skjerm, tastatur, mus og operativsystem også? Skjerm, tastatur og operativsystem ja. Som sagt budsjettet kan strekkes om det må. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Dette kan vel være noe: Bildet er fra Dustin.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Det jeg vet noe om data så greit ut hvertfall, men med tanke på kjøling og slikt, er den good 2 go da eller? Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Støtter den listen som Olestokk gav deg. Eneste du kan legge til er meir vifter. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Det er ikke lagt opp til noe overklokking av prosessoren med de viftene som er der. Men resten skal være greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Er det dyrt å kjøpe i7 prosessor istedenfor i5? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Forslag til hvordan man ser prisforskjell på i5 og i7: Gå på nettbutikk Finne i5 CPU'en og registrere pris Finne i7 CPU'en og registrere pris Se differansen Oppsettet til Olestokk er knall. Kjør på! Endret 21. juni 2012 av fflex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Forslag til hvordan man ser prisforskjell på i5 og i7: Gå på nettbutikk Finne i5 CPU'en og registrere pris Finne i7 CPU'en og registrere pris Se differansen Oppsettet til Olestokk er knall. Kjør på! Ja men er det verdt det? Spurte en kompis og han stusset til i5 prosessoren til spill, han mente i7 er the way to go, ikke vet jeg derfor jeg lurer. Har planer om å følge hans oppsett Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Forslag til hvordan man ser prisforskjell på i5 og i7: Gå på nettbutikk Finne i5 CPU'en og registrere pris Finne i7 CPU'en og registrere pris Se differansen Oppsettet til Olestokk er knall. Kjør på! Ja men er det verdt det? Spurte en kompis og han stusset til i5 prosessoren til spill, han mente i7 er the way to go, ikke vet jeg derfor jeg lurer. Har planer om å følge hans oppsett Forskjellen i spillytelse = null. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 http://build.falcon-nw.com/ har tenkt til å bruke denne siden istedet for å bygge den selv. Noen som kan lage et oppsett herfra eller? Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) http://build.falcon-nw.com/ har tenkt til å bruke denne siden istedet for å bygge den selv. Noen som kan lage et oppsett herfra eller? Ifølge siden deres sender de bare til USA og Canada, så der kan du få et lite problem. Dessuten, med olestokk sitt oppsett som utgangspunkt vil selv det rimeligste alternativet komme på 16-17000 inkludert MVA og frakt. Garanti og sånt kan fort bli et helvete uten like, og i beste fall må du vente et par uker mens ting blir sendt frem og tilbake over Atlanteren, samt at du antagelig må legge ut for frakt etc. Hvis du absolutt ikke vil bygge selv finnes det greie løsninger her til lands også, så jeg skal innrømme at jeg ikke helt ser poenget med å bruke den siden der. Med mindre du bor i USA da, såklart Endret 10. juli 2012 av Raven_Heart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå