bshagen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Hei alle sammen! Som tittel sier, så er jeg på utkikk etter ny sykkel, og jeg har nå havnet på enten CBR600F4 (fra 99) eller ZX6-R (fra 99). Jeg har prøvd en CBR, i dag faktisk, og jeg likte den veldig godt. Bestemte meg egentlig for at en sånn en skulle jeg ha, men jeg ser på finn.no at utvalget av disse modellene faktisk ikke er så bra i mitt område, fant en fin en i Kragerø-traktene og en fin en i Trondheim, men jeg har ikke så lyst til å reise så langt for å se på sykkel. Derimot så kommer jeg på ZX6-R, omtrent fra samme årstall, like pene om ikke enda penere, og ikke minst billigere. På finn.no så ser jeg mange sentralt på østlandet til svært fine priser- Hva med disse? Er det ålreite, ingen store problemer osv? Er de greie å ta turer med? Har sjekket forsikring på ZX6-R også, og de bittelitt dyrere enn Hondaen, men slett ikke verst. (Kun ansvar) Har googlet dette, og jeg finner stortsett info på kawa eller honda-relaterte forumer, så meninger på dette virker til å være splittet. Hva sier folket her inne? Jeg er helt 50/50 nå faktisk, så hjelp mottas med stoor takk. Endret 20. juni 2012 av bshagen Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Fruen hadde en CBR F4. Kjenner ikke til ZX-en, så kan ikke gi deg noen sammenligningsgrunnlag. CBR-en var iallfall en fornøyelse av en solid sak. Fin å kjøre, dog noe "kjedelig" under 100KM/t (det var litt derfor vi solgte den, horna vokste i pannen av å kjøre den...). Kvalitetsmessig tror jeg det er vanskelig å finne noe som er vesentlig bedre. Året etter ble CBR-en oppgradert med ny ramme, design og diverse, og skal ha endel skarpere kjøreegenskaper. Men vil tro den koster endel mer. Du gjør neppe noe feil med å ta en CBR, men som alltid må en sjekke grundig hvordan vedlikeholdet har vært. Slike sykler er ikke alltid like godt stelt. Har du mulighet til å få med den en motorkyndig kan det være en stor fordel. Lykke til! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Takk for svar! Ja, jeg lurer på om jeg rett og slett skal ha litt is i magen inntil det kommer en i område for salg, for jeg begynner å helle mer og mer mot Hondaen. Selv om jeg syns ZX'n er fin den og. Valgets kval, skal ikke være lett det her nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå