jscottyman Skrevet 20. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg har et XFX Radeon HD 7770 1GB GDDR (miniDP/HDMI/DVI) og totalt 3 skjermer. Alle skjermene har kun HDMI og VGA, og jeg møtte på det klassiske problemet med aktiv vs. passiv displayport til HDMI adapter. Jeg kjøpte selvfølgelig en passiv adapter som ikke kan brukes i kombinasjon med de andre output'ene, og nå leter jeg etter riktig adapter. Årsaken til at passiv adapter ikke fungerer kan du lese mer om her. Mitt oppsett, Kort --> Skjerm HDMI --> HDMI DVI --> DVI-VGA --> VGA miniDP --> [aktiv miniDP - HDMI] --> HDMI Hvor får jeg tak i følgende billigst mulig? Aktiv miniDP - HDMI adapter DVI-D - 2x DVI-D adapter/splitter Vil en kombinasjon av følgende oppsett fungere? 3 skjermer HDMI --> HDMI DVI-D - 2x DVI-D adapter/splitter 4 skjermer HDMI --> HDMI DVI-D - 2x DVI-D adapter/splitter miniDP --> aktiv miniDP - HDMI --> HDMI Håper noen har mulighet til å besvare mine spørsmål Lenke til kommentar
jscottyman Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2012 Etter å ha forhørt meg med flere norske nettbutikker, konkluderer jeg med at det ikke finnes noe slikt som en aktiv Mini DisplayPort til HDMI adapter. Løsningen blir å bruke en aktiv Mini DisplayPort til DVI-D adapter, og deretter en DVI-D til HDMI adapter. 1 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 27. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2012 Stemmer det. Har selv 3stk BenQ skjermer med HDMI. Disse er koblet opp med 2stk DVI/HDMI adapter,samt 1stk DVI/HDMI adapter på aktiv displayport adapteren. Funker fett det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå