Sflow Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hei, skal ta opp igjen realfagene fra vgs som privatist og lurte litt på hvordan det hele fungerer. Har som bakgrunn en 3-årig bachelor innen programmering og matematikk, men har begynt å helle mot medisinstudiet og mangler noen poeng for å komme inn. De fagene jeg kommer til å ta er Fysikk1, Kjemi1-2, T1,R1-2 og IT1-2 skal ta disse over ett år og skal ta de via selvstudie, altså kun eksamen. Det jeg lurte på er hvordan det er å studere for praktisk/muntlig eksamen alene, har ikke hatt kjemi på universitetet og husker ikke spesielt mye fra kjemi 1. Det største problemet er at jeg ikke oppnår toppkarakter i disse fagene med muntlig/praktisk eksamen, noe jeg virkelig trenger. Er det noen som vil dele sine erfaringer angående dette? Ser dog på IT1-2 og mattefagene som gratiskarakterer mht at det er dette jeg har studert og har sett på tidligere eksamener, så det er med andre ord fysikken og kjemien som kan bli vrien å tilegne seg en toppkarakter uten å ha gjort det praktiske Noen tips til hvordan dette kan gjøres? Eller om det er vanskelig i det hele tatt. Hilsen selvstudent Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 har du vurdert privatgymnaser som sonans og frisvold? vet de tilbyr hele kurs eller bare laboratoriekurs. Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hvis du bor i trondheim vil jeg anbefale deg å søke deg inn på bybroen vgs. det er en blanding av privat og offentlig skole, så det koster ikke i nærheten av så mye som det koster på sonans osv. Tror det er veldig vanskelig å ta disse fagene på egen hånd, spesielt med tanke på forsøk osv. Men hvis du absolutt vil ta de på egen hånd så vil jeg anbefale deg å begynne å lese med en gang!! Men jeg har hørt at fysikk ikke er så vanskelig om man er litt god i matte. Vet ikke om det er sant da, men det er jo ekstremt mye formler osv, og det handler mye om forståelse, så det gir jo litt mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå