Nala Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (vet ikke om jeg postet tråden på riktig sted) Hei! Hvor gammel må man være for og ta tattovering i Danmark? Regner med at det er 18. Men om man har tillatelse fra foreldre, eller at foreldre er med er det aldergrense da? Regner med at dette varierer fra sted til sted. Vet at i Norge er det 18, men tillatlse fra foreldre kan du få det når du er yngre. Takker for Svar! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Gjør det i Sverige. Lillesøstra til kompisen min er 15 eller 16 år, og hun tatoverte seg i Sverige. Fant for øvrig dette på et svenskt nettsted: "Tatuering under 18 år i Sverige Det finns flera tatuerare som gör tatueringar om man är under 18 år. Men då i sällskap med målsman, dvs. mamma, pappa eller annan som har ansvar för dig. Tatuera sig utomlands om man är under 18 I många länder är det OK att tatuera sig fast man är under 18 år. Det gäller i exempelvis Danmark, Thailand, Holland, Turkiet och England för att nämna några länder." Anonym poster: 2c7f9f3c9187203dafb08b683e62155a Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Det er som regel 18 år. Om det er noen lavere aldersgrense hvis du har samtykke fra foreldrene vet jeg ikke noe om. kilde: http://m.nrk.no/m/ar...art_id=17833555 Endret 20. juni 2012 av toy_man Lenke til kommentar
Nala Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Okay, så dette vil gå greit. Skal kanskje til danmark de nærmeste ukene derfor jeg spør. Noen som vet cirka priser? Snakk om en svart tattoovering som dekker deler av brystet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 I og med at du er under 18 år og skal ha denne tattoveringen resten av livet, er det virkelig det lureste trekket? Har du tenkt nøye gjennom valget ditt? Gjør du det fordi du har et brennende ønske om å bære merket/bildet/skriften på brystet og har ønsket det like mye i lang tid, eller fordi det er "kult og chill med tættis"? Lenke til kommentar
Nala Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 I og med at du er under 18 år og skal ha denne tattoveringen resten av livet, er det virkelig det lureste trekket? Har du tenkt nøye gjennom valget ditt? Gjør du det fordi du har et brennende ønske om å bære merket/bildet/skriften på brystet og har ønsket det like mye i lang tid, eller fordi det er "kult og chill med tættis"? Heisann! Sefølgelig er ikke dette noe jeg tar bare fordi det er kult og chill med tatovering. Dette er noe jeg har ønsket lenge. Dette vil nok bli den første og siste tatoveringen jeg også kommer til og ta. Og skulle jeg angre så fælt en dag så er det også muligheter og få den fjernet. Men vet at det koster "skjorta" Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg vil likevel anbefale deg å vente med tatoveringen til du er 18 år, så kan du også få den gjort av en seriøs tatovør her i Norge. Alderen 16 til 20 år er den tida i livet da du forandrer deg mest. Selv om det føles veldig riktig nå, er det ikke sikkert du vil føle det slik om et par år. Det er bare å ta en tur til den store tatoveringstråden og spørre noen av de aktive brukerne der. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=103194 Du skal jo ha tatoveringen resten av livet, så hva er vel et år eller to mer ventetid hvis det kan gjøre deg enda tryggere på valget ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå