wergz Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Hei! Jeg lurer på om det finnes en metode å bruke Kondak Zi8 (lommevideokamera i HD) som webcam ved å koble det i PCen, eller lignende? Har egentlig ikke så lyst til å kjøpe et webkamera.. Jeg eier også et Canon 550D hvis det er til noen hjelp. På forhånd takk! - Marius Har funnet dette: http://www.x10.com/p...s/x10_va11a.htm Vil dette fungere med Canon 550D og det nyeste Zoom Browser? Endret 20. juni 2012 av wergz Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Leverandøren av kameraet må ha lagt denne funksjonen i kameraet pluss at leverandøren må ha laget en driver til PC. Kun da kan du benytte et vanlig kamera som webcam. Lenke til kommentar
DenPlettfrie Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Kodak kjenner jeg ikke, men 550D kan med fordel brukes som webcam. Du trenger kun å koble til kameraet med den vanlige USB-kabelen som fulgte med. Den enkleste måten er å bruke et helautomatisk program som extrawebcam, men dette kan også gjøres ved hjelp av EOS Utility's "Remote Live View", kombinert med et program som gjør om en del av skjermen til webcam (f.eks WebCamMax). Ting å huske på er at LiveView tømmer batteriet ganske fort, så det er en fordel å starte med fulladet batteri. Som ved langvarig videoopptak vil kameraet også bli ganske varmt. Dette kan indirekte føre til noe mer bildestøy, men skal ellers ikke være noe problem. Lenke til kommentar
wergz Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Takk for alle svar. Kan prøve WebCamMax! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå