Tostly Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Har en ps3 med kun hdmi som jeg skulle fått til å funke på en gammel tv med scart. Og trenger noen tips jeg kjøpte med meg en DVD spiller med hdmi og scart utgang bare i håp om å få det til å funke men det gjorde det jo selvsagt ikke når det er out så. Men finnes det noen billige omformere noen plass eller helst noen annen mulighet? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 google, det er din venn. google.no: hdmi til scart Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 PS3 har mulighet for kompositt, scart, komponent, S-video og HDMI. Med mindre du har ødelagt porten kjøper du bare en kabel som passer. Skal ikke være vanskelig å finne kompositt/scart, siden Sony har brukt samme utgang siden PS(1) og mange har minst én kabel de ikke lenger har bruk for liggende. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Du vet du kan plugge slik greie i PS3-en slik at du får rød,hvit og gul? Pleier gjerne å følge med + der kan man koble til scart også. Lenke til kommentar
Tostly Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 På min er det kun hdmi uttak å digital out å av multi out å det sier meg ingenting Det var Google jeg brukte å da havnet jeg er. Men gamlere ps3 maskiner har scart uttak å det har ikke min Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) A/V multi out er det du er på utkikk etter. Kjøpte du den ny fra butikk? I såfall skal det følge med komposittkabler og en scart-overgang. Kvaliteten blir dårlig, men man får i det minste spilt. Endret 20. juni 2012 av HansiBanzi Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Tja, en omformer vil nok ikke bli billig, da det er snakk om en del konvertering for å få det til kompositt/S-Video, som du igjen enkelt kan gjøre til SCART om ønskelig. Ettersom det er et digitalt signal, som må leses og så gjøres om til et analogt et med lavere oppløsning. Koster gjerne noe rundt et par 3-400kr, og blir en liten boks. Det kan jo finnes rimeligere alternativer, men har vært mye dårlig som gir null bilde, ustabilt eller ekstremt dårlig. Men når du uansett får deg en 32" HDTV til 1000-1500kr, som vil gi deg betraktelig mer skarpt bilde pga at oppløsningen ikke trenger å senkes, samt rent digitalt bilde etc. Så er det jo forlokkende å si at du nesten er tjent med en ny TV når du skal bruke mye HDMI-kilder. Selvsagt, slike billige LCD-TVer gir jo ikke akkurat BRA bilde i forhold til mye annet. Edit: å skaffe seg en kompositt-kabel fra PS3'en er jo dog mulig da. Men det løser jo kanskje ikke dvd-spiller problemet. Endret 20. juni 2012 av Andrull Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 cdon.no selger forresten scart-kabel ganske billig hvis du ikke har en kompis som kan donere kabel til deg: http://cdon.no/spill/rgb_scart_-_big_ben-4195591 Lenke til kommentar
claes Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Som nevnt ovenfor så er det "AV MULTI OUT" som er scart. Du vil trenge en slik kabel som det linkes til ovenfor. Lenke til kommentar
Tostly Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Takk for hjelpen fikk svar på mye nå. Blir ny tv ganske straks er bare midlertidig:) er mest for å slippe å kaste penger ut av vinduet. Å skjønner mere av hva ting bak maskina hær nå. Lenke til kommentar
Tostly Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Men får man tak i den kabeln noen annen plass enn cdon? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Som sagt så er det veldig mange som har slik kabel, så du kan jo spørre noen du kjenner som har en playstation (1,2 eller 3). Komposittkablene følger/fulgte med alle. Lenke til kommentar
samco Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Kan vel legge til at tekst på spill kan fort bli et problem med en gammeøl crt tv men du har ivertfall 0 input lag for online spilling mot flat tv lag fest Lenke til kommentar
Tostly Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Fant kabel. Men ikke noe liv likevel:( så får vel vente til jeg får tak i meg ny tv. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Det trenger du sannsynligvis ikke. Når maskinen er av, hold inne på-knappen i 5-6 sekunder (til det piper en gang til). Da skal output-innstillingene bli nullstilt slik at du får bilde med kompositt/scartkabler. Lenke til kommentar
Tostly Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Tusen takk:) da vart det ja:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå