Solosup Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hei, jeg forhåndsbestilte en Samsung Galaxy S3 hos netcom for 6 uker siden(!), men denne har de fortsatt ikke klart å levere. Ved kjøpet så valgte jeg å kjøpe mobil med abonnementet Fastpris medium, med "avdrag" på mobilen på 200 kr i mnd i 12 mnd, og 12 mnds bindingstid til Fastpris medium, regner med at dere er kjent med dette konseptet. Ikke bare har Netcom ikke klart å levere mobilen ( i motsetning til andre leverandører), de har også belastet meg for 2 mnd med forsikring (som de sa ikke ville løpe fra før mobilen ble levert, og jeg kunne dermed ikke si den opp), men de har også begynt å ta betalt for mobilen ved å belaste meg for de 200 kr. Forsikringen fikk jeg riktignok ordnet opp i, selv om han idioten prøvde å prakke på meg enda en måned "gratis" som jeg da måtte huske på å si opp selvfølgelig... Jeg er nå så dritt lei, at jeg vurderer å si opp denne avtalen. Jeg har ikke forhørt meg med Netcom om deres vilkår, men ønsker derfor å innhente litt forskjellige meninger her inne. Er det noen som vet om jeg kan si opp denne avtalen med både bindingstid og avbetaling på mobilen? Jeg regner med det selv, men vil gjerne ha mitt på det tørre. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) § 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Iom. at du ikke har mottatt varen ennå har ikke fristen engang begynt å løpe, så ja, du har rett til å angre kjøpet. Kontakt dem så fort som mulig, så kanskje du slipper porte to veier også om du er heldig. Endret 20. juni 2012 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå