Gå til innhold

Prosessor,hovedkort,deres meninger!

Atmospheric

Anbefalte innlegg

Er i full gang med anskaffelse av amd xp prosessor og passende hovedkort.

Valget av prosessor står mellom disse tre:

*Amd Athlon Xp 2500+ 1.833GhZ 333mhz bus(socket A (barton)512kb cacheminne boxed)

*Amd Athlon Xp 2500+ 1.833GhZ 333mhz bus(socket A (barton)512kb cacheminne)

*Amd Athlon Xp 2600+ 2.083Ghz 333mhz bus(socket A (tbred) 256kb cacheminne

Når det gjelder hovedkort er det mye å velge mellom,men jeg skal ha et for ikke mer en tusen lappen,Er det noen som har noen sterke anbefalinger når det gjelder gode hovedkort i denne prisklassen som passer med Amd Athlon Xp prosessorer?

Takker for all hjelp!

Hilsen Nybegynner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder prosessor ville jeg gått for førstnevnte. Om du bør kjøpe den "boxed" (med kjøler/vifte) eller ikke kommer an på om du skal overklokke.

To gode hovedkort til denne prosessoren vil være Abit NF7-S eller Asus A7N8X Deluxe/GD som begge koster i overkant av 1000-lappen.

Lenke til kommentar

Ville gått for XP2500+, ettersom den har større cache, og er lettere å klokke (vist du skal det då..).

Einaste forskjell mellom Boxed og ikkje boxed er at med Boxed får du med en passende kjøler. Skal du ha non-boxed må du legge av penger til en Kjøler og vifte som passer.

Valg av hovedkort?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

eller

Begge er gode valg, og er sterke på alle områder - så det får bli opp til deg å velge :)

Lenke til kommentar

Valget av prosessor står mellom disse tre:

*Amd Athlon Xp 2500+ 1.833GhZ 333mhz bus(socket A (barton)512kb cacheminne boxed)

*Amd Athlon Xp 2500+ 1.833GhZ 333mhz bus(socket A (barton)512kb cacheminne)

*Amd Athlon Xp 2600+ 2.083Ghz 333mhz bus(socket A (tbred) 256kb cacheminne

Det er bare 2, men jeg ville valgt XP2500+ :smile: .

Når det gjelder hovedkort er det mye å velge mellom,men jeg skal ha et for ikke mer en tusen lappen,Er det noen som har noen sterke anbefalinger når det gjelder gode hovedkort i denne prisklassen som passer med Amd Athlon Xp prosessorer?

De viktigeste er av du får tak i et nForce 2 kort. Men denne har jeg lest mye bra om:

Lenke til kommentar

sikkert et veldig dumt spørsmål,men under ram støtte på disse hovedkortene står det ddr sdram,jeg antar at det betyr at der er støtte for både sd ram og ddr ram,eller fins det noe som heter ddr-sdram?

Dere får bare unnskylde meg uvitenheten,men jeg har ikke sett på data teknlogiens utvikling på en veeeeldig lang stund :smile:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
sikkert et veldig dumt spørsmål,men under ram støtte på disse hovedkortene står det ddr sdram,jeg antar at det betyr at der er støtte for både sd ram og ddr ram,eller fins det noe som heter ddr-sdram?

Dere får bare unnskylde meg uvitenheten,men jeg har ikke sett på data teknlogiens utvikling på en veeeeldig lang stund :smile:

Takker for alle svar!

SDR sdram (ofte kalt bare sdram) passer ikke på hovedkort hvor det står DDR sdram (det finnes noen få som støtter begge typer, men ikke blant toppmodellene idag).

Lenke til kommentar

ok da vet jeg at det ikke går å bruke den gamle sd rammen min,dette blir visst dyrere enn jeg trodde :( ,kan jeg bruke den gamle HD'en min da? det er ikke ata100,men litt eldre enn det,ata66 eller noe sånt tror jeg kanskje det var,noen som har peil?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

ok,det er bra,men må nok nøye meg med den hd'en jeg har akkurat nå. har ett 3000kr budsjett å gå på og da skal jeg ha hovedkort,ram og xp2500+prosessor,det blir stramt,men det får gå.

En annen ting og:er det egentlig smartere å kanskje kjøpe xp2500+ istedenfor xp2500+ boxed i og med at man kanskje får bedre kjøling med en annen vifte enn den på boxed versjonen?Noen gode forslag på gode vifter og kjølepasta?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Her er sammensetningen jeg har kommet fram til:

*qtec strømforsyning 450w eller 550w gold pfc

*Amd Athlon Xp2500+ boxed 512kb L2

*Abit Nf7-S v.2.0 Hovedkort socket A SATA

*Twinmos Pc3200 ddr-dimm 256MB CL.2.5

Ca.3000kr og det er det jeg har å gå på,det eneste jeg er i litt tvil om er hvorfor qtecs strømforsyning er så billig iforhold til de andre,men det er også det eneste jeg har råd til(skal jeg ha noe annet så må jeg spare en god stund),så det jeg egentlig vil vite er om dette vil funke sammen,eller om jeg kanskje burde gjort noen forandringer.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en qtec på en pc med en xp2400, måtte underklokke for å få den stabil, har kun skjermkort 2 disker og cd brenner inni, utifra spesifikkasjoner skulle det gå fint, men ikke i praksis her..... Ser endel andre også som har problemer med de, har ikke hørt om andre merker som er dårlige.....

Lenke til kommentar

En annen ting jeg også lurer på er hvor mye watt jeg bør ha på strømforsyneren vis jeg kjører på med:Xp2500+ prosessor,skjermkort,cd-rom,brenner,2 hd'er.

Tenker å kjøre på med orginal Ghz på prosessoren i begynnelsen,men kan være at jeg eventuelt overklokkern i framtiden(må først finne ut hvordan det gjøres helt korrekt :) ).

Hvilken watt mengde anbefales med og uten overklokking av prosessor?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...