Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kompetansebevis ikke vitnemål

Anbefalte innlegg

Det er fortvilende og underlig at jeg ikke har oppdaget dette før , men saken er nå slik. Etter endt videregående opplæring våren 2011 fikk jeg tilsendt kompetansebevis og tenkte efentlig at det var vitnemålet. Jeg tenkte ikke så mye over det da og jeg begynte på folkehøgskole(hvor man ikke trenger noen utdannelse for å begynne).

Jeg har nå søkt høyere utdanning og fikk e-post av opptakskontoret om at jeg måtte ettersende vitnemålet og da oppdaget jeg at jeg ikke har fått noe vitnemål kun kompetansebevis for de tre årene, når de poengterte forskjellen mellom vitnemål og kompetansebevis i mailen. Og jeg må ha sendt inn vitnemålet før 1. juli!!

Kontaktet nå den videregående skolen jeg gikk på for å forklare saken, men de forstod ikke så mye av hva som kunne skjedd, det lå ingenting på skolen. De sa de skulle undersøke saken, men at det kunne ta minst en uke i og med at årets elever må få sitt vitnemål først. Og da kan jo fristen gå ut, drar til sverige om to dager også.

Gikk salg og service første året og andre året, samt påbygg på tredje. Bestod alle fagene men gikk glipp av en eksamen i 2010 på grunn av streik, men de andre som gikk glipp av denne har fått vitnemål.

Er det noen som forstår hva som kan ha skjedd og forslag til hva jeg skal gjøre? Dette haster i grunn VELDIG.

Endret av Big Boi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...