mariu1519 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Dette ser bra ut! En lite intuitiv nettleser og manglende minnekortstøtte er muligens de to største ulempene for meg med et ellers knallbra WP7.5. Ovi Maps som standard i alle WP8-telefoner blir også supert da det virker som et solid navigasjonshjelpemiddel! Jeg ser det er mange som trekker fram at startskjermen i WP ser ut som Windows 95 eller noe slikt i disse WP-debattene. Med mindre nettleseren, meldingsikonet og ringeikonet er det eneste man har på skjermen, så har det potensiale til å se langt lekrere ut enn som så. Alle apper har sin egen flis som designes helt fritt av utvikleren og noen av dem er også animerte. Det er i tillegg flere måter å få flisene til å se utrolig stilige ut på en enkel måte. For folk som er vant med Android så burde det ikke være noe problem å sette seg ned i et kvarter med en WP-telefon og gjøre det selv. Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Microsoft må ha betalt Nokia en meget stor penge sum for å ha gjort Nokia kart tilgjengelig for alle WP 8 mobiler trur jeg.Når Nokia kart blir tilgjengelig for alle WP 8 mobiler,Så gjør det Lumia serien mindre attraktiv. men det vil skape flere salg av wp8 enheter, noe som kan skape mer reklame for wp8 som igjen øker salget av alle wp8 enheter (inkludert nokia) og dem tjener sikker noen kroner på hver enhet også nå som dem selger lisensen til kartet sitt. (antar jeg) Lenke til kommentar
Gifse Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Gleder meg til høsten http://www.youtube.com/watch?v=25DKXGKblOw&feature=g-u-u Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Meget bra! For ikke å si: Fantastisk! Men pokker! Jeg ville oppgradere min HTC Titan! Skuffet... Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Gleder meg til høsten http://www.youtube.com/watch?v=25DKXGKblOw&feature=g-u-u Det er rett og slett hvor enkelt og effektivt dette OS'et er som har fått meg til å gå for WP7. Jeg har i praksis fritt valg av telefoner og fikk tak i en Omnia 7 mest for å se hvordan WP7 egentlig fungerte da den ble lansert. Det var litt buggy fram til Mango, men like vell, Omniaen ble etter hvert den telefonen jeg brukte daglig. Omniaen ble jo litt gammel etter hvert så jeg hentet ut en ny mobil og tenkte å bruke android igjen. Fikk derfor tak en sensation fordi jeg liker å varierere litt. Men, nå bruker jeg Omniaen igjen og har bestilt meg en Lumia 900 fram til WP8 kommer. Selv om du har mange muligheter på Android så ble den nermest plagsom i daglig bruk i forhold til Omnia 7. Om ikke Apple eller Google finner på noe spesielt, er min neste, eller, min neste etter den som kommer snart, utvilsomt en WP8. Er jeg en WP fanboy. Jepp, akkurat nå er jeg det. PS: Skjønner ikke helt at WP7 telefoner ikke støtter WP8 er et problem. WP7.5 oppgraderes jo så tett opp mot WP7 som det er teknisk mulig å komme. Altså, MS lar ikke WP7 telefoner bare ligge avglemt. Som en annen bruker skrev, mobilen din får ikke ny HW fordi OS'et oppgraderes. WP7.8 vil se ut som WP8, og en del av den nye funksjonaliteten i OS'et vil nok også bli med. Ser ikke at dette er noen stor forskjell fra iOS eller android. På iOS har man riktig nok samme nummer, men full funksjonalitet der man mangler HW har man like vell ikke. Desuten har mange oppgraderinger gjort eldre enhter laggy. MS kunne sikkert kalt oppdateringen av WP7 enheter for WP8, og alle hadde vært happy. Men det forandrer jo ingen ting. På android har oppdateringer av OS i allefall ikke vært noe å skryte av hele tiden. Endret 21. juni 2012 av serpentbane666 2 Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg vil ha Skype-integrasjonen og masse annet snacks. At jeg ikke får en ekstra prosessor forstår jeg jo, men jeg vil ikke at de tar en "SIRI". Kan det kjøre på 1.5 ghz prossesor (Titan) uten problemer, skal det være med i 7.8. Det er mitt poeng. Men jeg kommer vel til å handle en ny til neste år :-) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Tipper en wm8 mobil blir bursdagsgave til fruen ser meget bra ut. Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Dette er fantastisk. Hele Lumia-serien er nå stein død. Maemo/MeeGo lagt i grus, for hva? Lumia 900 har vært i salg i et par uker, og er nå lagt i grus. Du er egentlig et studie i seg selv. Lumia telefonene får Windows Phone 7.8 som ser ut som Windows Phone 8 og føles som Windows Phone 8. Allikevel mener du dette går i dass pga et versjonsnummer som burde være 0,2 høyere? Vel, jeg kan godt fortelle hva som skjedde med min ipad1 da jeg oppgraderte til ios5. Det gikk fullstendig i sirup. Safari krasjet hvert 10 minutt og det meste var stort sett ubrukelig. Jeg måtte slutte å synkronisere e-post for å frigjøre bittelitt mer minne til Safari. Den har riktignok blitt litt bedre med 5.1 versjonen, men den er fortsatt treg. Dette er det Microsoft prøver å unngå. Det enkle var kanskje å prakke på Windows Phone 8 til alle gamle telefoner og gi blaffen i om det gikk tregt. Istedenfor har Microsoft kjørt dobbelt løp og samtidig med utviklingen av Windows Phone 8 har de fått det eldre OS'et opp et nivå til. Og dette klager du på? Du har ikke skjønt realitetene her tydeligvis. WP8 er IKKE noen oppgradering. Det er et helt nytt OS. Win NT vs Win CE. 8 kan kjøre alle app fra 7, men 7 kan ikke kjøre noem app fra 8. Ingen utviklere vil lage app for 7 nå. 8 har mue bedre SDK, native C++ og directx. WP 7 er nå stein dødt. Som ei dø sild, som ei død katte eller som Symbian om du vil. At de putter på litt sminke her og der hjelper ingenting. Hele Lumiaserien er død, om et par måmeder kommer en ny Lumia med WP8. MS har tatt en osborne på seg selv, og ikke minst på Nokia. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Ja, det er jævlig kjipt for noen av oss akkurat nå. Men jeg kan se at i det lange løp så går det over, og WP8 blir så genialt som det er tiltenkt. Fotoralf, du må ikke diskutere for mye av sgiga. Det eneste du oppnår er å få vondt i hodet... Endret 21. juni 2012 av Moskus Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Dette er fantastisk. Hele Lumia-serien er nå stein død. Maemo/MeeGo lagt i grus, for hva? Lumia 900 har vært i salg i et par uker, og er nå lagt i grus.Du er egentlig et studie i seg selv. Lumia telefonene får Windows Phone 7.8 som ser ut som Windows Phone 8 og føles som Windows Phone 8. Allikevel mener du dette går i dass pga et versjonsnummer som burde være 0,2 høyere?Vel, jeg kan godt fortelle hva som skjedde med min ipad1 da jeg oppgraderte til ios5. Det gikk fullstendig i sirup. Safari krasjet hvert 10 minutt og det meste var stort sett ubrukelig. Jeg måtte slutte å synkronisere e-post for å frigjøre bittelitt mer minne til Safari. Den har riktignok blitt litt bedre med 5.1 versjonen, men den er fortsatt treg.Dette er det Microsoft prøver å unngå. Det enkle var kanskje å prakke på Windows Phone 8 til alle gamle telefoner og gi blaffen i om det gikk tregt. Istedenfor har Microsoft kjørt dobbelt løp og samtidig med utviklingen av Windows Phone 8 har de fått det eldre OS'et opp et nivå til.Og dette klager du på?Du har ikke skjønt realitetene her tydeligvis. WP8 er IKKE noen oppgradering. Det er et helt nytt OS. Win NT vs Win CE. 8 kan kjøre alle app fra 7, men 7 kan ikke kjøre noem app fra 8. Ingen utviklere vil lage app for 7 nå. 8 har mue bedre SDK, native C++ og directx. WP 7 er nå stein dødt. Som ei dø sild, som ei død katte eller som Symbian om du vil. At de putter på litt sminke her og der hjelper ingenting. Hele Lumiaserien er død, om et par måmeder kommer en ny Lumia med WP8.MS har tatt en osborne på seg selv, og ikke minst på Nokia. På hvilken måte har Microsoft tatt rotta på Nokia? Tror de virkelig ikke Nokia visste dette fra første stund. Tror du slike firmaer lager programvare og enheter på 2 - 3 måneder? Nokia og Microsoft har god kontakt med hverandre, og både HTC og Samsung kunne fortelle tidlig at de ville fokusere på WP8 etter at de gav ut sine første modeller. Det er kanskje hemmelig for oss, men ikke for produsenter og samarbeidspartnere. Det forstår vel du også Endret 21. juni 2012 av TheMoonMan 1 Lenke til kommentar
buchead Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Apple klarer det, Google klarer det, Ubuntu og Linux samfunnet klarer det, hvorfor i pokker klarer ikke Microsoft det da? Vil det si at alle androider får android 4? og alle ifoner får 6'rn? Lenke til kommentar
buchead Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Usj, Windows-metro ligner på et Windows 95 med skarpere farger. Utseendet er så dørgende flatt og kjedelig, at kun siviløkonomer vil finne telefonen interessant.Jeg ville heller hatt en gammel Nokia med Snake-spillet, fremfor en fantasiløs og kreativt sett 'død' Windows-telefon. Det er designet av noen som kun spiser poteter.. :sick:EDIT: Ser ut som det er noen som har klabbet det til, med divs på startskjermen, hvor vedkommende ikke vet hvordan teksten gis 'padding' i bunnen. Du om det... Jeg synes også fortsat Volvo 240 er en nydelig bil. fatter ikke vitsen med å forandre på det designet... :-D Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Dette er fantastisk. Hele Lumia-serien er nå stein død. Maemo/MeeGo lagt i grus, for hva? Lumia 900 har vært i salg i et par uker, og er nå lagt i grus.Du er egentlig et studie i seg selv. Lumia telefonene får Windows Phone 7.8 som ser ut som Windows Phone 8 og føles som Windows Phone 8. Allikevel mener du dette går i dass pga et versjonsnummer som burde være 0,2 høyere?Vel, jeg kan godt fortelle hva som skjedde med min ipad1 da jeg oppgraderte til ios5. Det gikk fullstendig i sirup. Safari krasjet hvert 10 minutt og det meste var stort sett ubrukelig. Jeg måtte slutte å synkronisere e-post for å frigjøre bittelitt mer minne til Safari. Den har riktignok blitt litt bedre med 5.1 versjonen, men den er fortsatt treg.Dette er det Microsoft prøver å unngå. Det enkle var kanskje å prakke på Windows Phone 8 til alle gamle telefoner og gi blaffen i om det gikk tregt. Istedenfor har Microsoft kjørt dobbelt løp og samtidig med utviklingen av Windows Phone 8 har de fått det eldre OS'et opp et nivå til.Og dette klager du på?Du har ikke skjønt realitetene her tydeligvis. WP8 er IKKE noen oppgradering. Det er et helt nytt OS. Win NT vs Win CE. 8 kan kjøre alle app fra 7, men 7 kan ikke kjøre noem app fra 8. Ingen utviklere vil lage app for 7 nå. 8 har mue bedre SDK, native C++ og directx. WP 7 er nå stein dødt. Som ei dø sild, som ei død katte eller som Symbian om du vil. At de putter på litt sminke her og der hjelper ingenting. Hele Lumiaserien er død, om et par måmeder kommer en ny Lumia med WP8.MS har tatt en osborne på seg selv, og ikke minst på Nokia. På hvilken måte har Microsoft tatt rotta på Nokia? Tror de virkelig ikke Nokia visste dette fra første stund. Tror du slike firmaer lager programvare og enheter på 2 - 3 måneder? Nokia og Microsoft har god kontakt med hverandre, og både HTC og Samsung kunne fortelle tidlig at de ville fokusere på WP8 etter at de gav ut sine første modeller. Det er kanskje hemmelig for oss, men ikke for produsenter og samarbeidspartnere. Det forstår vel du også Ærlig talt. Spiller du dum av en eller annen merkelig grunn? Jeg har ikke sagt at Microsoft har tatt rotta på Nokia. Det jeg sa var at Microsoft har tatt en "osborne" på seg selv OG på Nokia. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect Denne gangen er det gjort med full viten. MS vil fremme WP8 av mange forståelige grunner. Den viktigste er full kjerne-kompatibilitet (identisk NT kjerne egentlig, og samme SDK) med WinRT og Win8. Utvikler du for WP8, så er det bare snakk om justeringer for at samme "app" vil virke på brett (både RT og Win8) og på PC. Dette er en drøm for mange utviklere. Hvordan dette egentlig blir i praksis er en annen sak, men i utgangspunktet er det et gigantisk steg framover. iOS og Android har mye av det samme mht brett og mobil, men har ikke denne linken til en full blown PC. Sett at du var en utvikler. Hva ville du valgt: Å utvikle for WP7.X med 1-2% markedsandel og med en egen SDK som ikke er kompatibelt med noe annet? Eller ville du utvikle for WP8 hvor samme appen vil virke på alle nye nettbrett som kjører WinRT/WIn8 (Surface + alt av OEM) og som i tillegg vil virke på alle eksisterende og framtidige PC'er ? Svaret er enkelt. For MS er WP8 (og tilhørende WinRT og Win8) det største de kanskje noensinne har gjort. Det er faktisk en av de desidert største tingene som har skjedd på datafronten noensinne (med forbehold at vi ennå ikke vet om dette blir like smooth i praksis). WP7 med sin 2% markedsandel er helt irrelevant for MS nå. For MS er osborne effekten irrelevant, for Nokia er den ikke irrelevant. For Nokia betyr dette full stopp i Lumia-salget, ivertfall for Lumia 900 og det betyr full stopp i utvikling av apps. Men tross alt, Nokia vil også ha store fordeler med WP8, mye større enn ulempene med en død WP7 Lumia serie. Sånn er det. Nå gjenstår bare å se om WP8 kan hamle opp med Apple og Android, og se hva de kommer med av ting og tank for å kjempe i mot. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Apple klarer det, Google klarer det, Ubuntu og Linux samfunnet klarer det, hvorfor i pokker klarer ikke Microsoft det da? Vil det si at alle androider får android 4? og alle ifoner får 6'rn? Aner ikke med iPhone, men Android, vel, alt er mulig når ting er open source og man har en håndful av gærne utviklere som ikke gir seg: <- Der har du Ice Cream Sandwich, kjørende på den aller første Android telefonen, HTC G1. Som du ser, så fungerer det ikke smooth, da av hardware begrensninger, men det fungerer. Lenke til kommentar
doffen45 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Usj, Windows-metro ligner på et Windows 95 med skarpere farger. Utseendet er så dørgende flatt og kjedelig, at kun siviløkonomer vil finne telefonen interessant. Jeg ville heller hatt en gammel Nokia med Snake-spillet, fremfor en fantasiløs og kreativt sett 'død' Windows-telefon. Det er designet av noen som kun spiser poteter.. EDIT: Ser ut som det er noen som har klabbet det til, med divs på startskjermen, hvor vedkommende ikke vet hvordan teksten gis 'padding' i bunnen. Altså du har rett til din egen mening, men å linke metro med Windows 95 er helt og holdent feil. Enten har du totalt glemt hvordan Windows 95 så ut, ellers bare bruker du det for å skape en kunstig logikk i din irrasjonelle hets mot Metro design (som er helt fantastig). Windows 95 Windows Phone 8 Lenke til kommentar
Miothehunk Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Du har ikke skjønt realitetene her tydeligvis. WP8 er IKKE noen oppgradering. Det er et helt nytt OS. Win NT vs Win CE. 8 kan kjøre alle app fra 7, men 7 kan ikke kjøre noem app fra 8. Ingen utviklere vil lage app for 7 nå. 8 har mue bedre SDK, native C++ og directx. WP 7 er nå stein dødt. Som ei dø sild, som ei død katte eller som Symbian om du vil. At de putter på litt sminke her og der hjel Hele Lumiaserien er død, om et par måmeder kommer en ny Lumia med WP8.MS har tatt en osborne på seg selv, og ikke minst på Nokia. Tror rett og slett du er dritsur fordi du sitter med en Lumi som etter ditt syn er ubrukelig. Surt å føle at du har kasta bort så mange tusenlapper? Lenke til kommentar
droidy Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Altså du har rett til din egen mening, men å linke metro med Windows 95 er helt og holdent feil. Enten har du totalt glemt hvordan Windows 95 så ut, ellers bare bruker du det for å skape en kunstig logikk i din irrasjonelle hets mot Metro design (som er helt fantastig). Begge to har dørgende kjedelige "ikoner" (som bare er tekst?), med labert fargevalg, hvor inntrykket er at Microsoft med sitt "kule" Windows Metro ikke engang har prøvd å konkurrere mot Android og IOS. Om noen hadde fortalt meg at Windows Metro hadde ligget på ei hylle i 10 år, og først blitt tatt frem nå, så kunne jeg lett ha trodd dem.. Eneste grunnen til å velge en Windows-telefon er p.g.a. av hva den kan tilby av tjenester for å bli en god telefon på jobben, så lenge man bare liker den minimalistiske og ekstremt enkle looken, og man finner at dette faktisk er nok. Det er en grunn til at Apple selger himla mange iPhones, selv om man som bruker regelrett blir spionert på, "utnyttet", tredd regler ned over hodet på, og så smått svindlet (f.eks. om telefonen en dag trenger reperasjon). Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Du har ikke skjønt realitetene her tydeligvis. WP8 er IKKE noen oppgradering. Det er et helt nytt OS. Win NT vs Win CE. 8 kan kjøre alle app fra 7, men 7 kan ikke kjøre noem app fra 8. Ingen utviklere vil lage app for 7 nå. 8 har mue bedre SDK, native C++ og directx. WP 7 er nå stein dødt. Som ei dø sild, som ei død katte eller som Symbian om du vil. At de putter på litt sminke her og der hjel Hele Lumiaserien er død, om et par måmeder kommer en ny Lumia med WP8.MS har tatt en osborne på seg selv, og ikke minst på Nokia. Tror rett og slett du er dritsur fordi du sitter med en Lumi som etter ditt syn er ubrukelig. Surt å føle at du har kasta bort så mange tusenlapper? Jeg skaffer meg telefoner oftere enn du skifter underbukse. Gal? ja. Sur? tja, men av helt andre grunner enn du tror. Dette er trist for Nokia. Det gikk ikke så bra med Limua-salget, og nå blir det bråstopp. Det tristeste er at både Meego og Symbian har blitt lagt i graven pga Lumia, og til hvilken nytte? En tragedie uten like. Men nå har 808 kommet. Det blir den siste virkelige Nokia. Etter det er ikke Nokia mere, da lager de bare WP8 på oppskrift fra MS. Lenke til kommentar
Miothehunk Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Skjønner fortsatt ikke hva som er tragisk oppe i alt dette. Verden går videre med og uten Nokia. Nå har jeg hatt 14 dager uten min WP7,5 telefon og gleden var umåtelig stor når jeg fikk den tilbake. Så tungvint alt var med min gamle android (Desire). Om Lumia er død spiller for min del ingen rolle. Det finnes nok av alternativer til Nokia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg