Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke solgt bilen ! Hjelp :( !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Det er i tilfelle selger har kommmet med feilaktige opplysninger eller tilbakeholdt opplysninger som burde vært gitt kjøper som er av betydning for det solgte produktet.

Man har ingen rettigheter mellom to profesjonelle parter om alt er på stell ved et salg.

dette er selvfølgelig bare tull. Kjøpsloven gir deg rettigheter dersom tingen har en mangel, den også, og mangelsvurderingen er temmelig lik etter kjl og fkjl.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Får faktisk TT med diesel. Kunne godt tenkt med diesel i en sportsbil.

Helt enig. Folk skriver i hytt & pine her. Orker ikke svare på det en gang.

Folk undervurderer sportsbiler med diesel. BMW e92 320/325D, eller som du nevner Diesel TT, eller min Volkswagen Scirocco har et veldig bra drag + at de lett kan chiptrimmes til mye bedre ytelse enn bensin motoren( Så da får du bedre ytelse+mindre forbruk: vinn vinn situasjon).

Offtopic; der folk skriver at en forhandler har bedre garanti. Jeg har den samme garantien som en forhandler gir: Nybil Garanti !

Endret av Imperal
Lenke til kommentar

Vel... Det er i tilfelle selger har kommmet med feilaktige opplysninger eller tilbakeholdt opplysninger som burde vært gitt kjøper som er av betydning for det solgte produktet.

Man har ingen rettigheter mellom to profesjonelle parter om alt er på stell ved et salg.

dette er selvfølgelig bare tull. Kjøpsloven gir deg rettigheter dersom tingen har en mangel, den også, og mangelsvurderingen er temmelig lik etter kjl og fkjl.

Hvorfor svarer du med å skrive det samme bare på en annen måte og på den måten prøver å få mitt svar til å fremstå feil? :lol:
Lenke til kommentar

Om alt er på stell har man "ingen rettigheter", men det gjelder da i alle avtaler, om du får det du betaler så kan du åpenbart ikke klage. Da har det ingenting å si om partene er profesjonelle eller ikke. Den eneste måten innlegget ditt gir mening på er altså dersom du prøver å få fram at kun brutt opplysningsplikt kan være en mangel når det er to profesjonelle parter. Det er åpenbart helt feil. Du gir inntrykk av at det her er en vesentlig forskjell på om partene er profesjonelle eller om det er et forbrukerkjøp. Det er også feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk undervurderer sportsbiler med diesel. BMW e92 320/325D, eller som du nevner Diesel TT, eller min Volkswagen Scirocco har et veldig bra drag + at de lett kan chiptrimmes til mye bedre ytelse enn bensin motoren( Så da får du bedre ytelse+mindre forbruk: vinn vinn situasjon).

Pluss at man kjører rundt med lyden av en traktor.

Men: Jeg har faktisk kikket etter en sånn type bil selv, til kona. Golf blir for vanlig, polo blir for kjedelig, diesel er uaktuelt - og utelatt fra mine søk på Finn. Og på sikt kan man ikke kjøre i Oslo på spesielle dager heller. Latterlig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Får faktisk TT med diesel.

Man gjør det, men av 125 Audi TT på finn.no nå er bare 14 med diesel, og av 42 Scirocco er 5 med diesel. Jeg sier ikke at diesel er feil for alle kjøpere av denne type sportslig bil, men tallene viser at de fleste av disse bilene, som er solgt i "dieselperioden", er med bensinmotor, og min mening er at disse er mer lettsolgt som brukt. Men som med alt annet: Det er bare snakk om pris.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Pluss at man kjører rundt med lyden av en traktor.

Men: Jeg har faktisk kikket etter en sånn type bil selv, til kona. Golf blir for vanlig, polo blir for kjedelig, diesel er uaktuelt - og utelatt fra mine søk på Finn. Og på sikt kan man ikke kjøre i Oslo på spesielle dager heller. Latterlig...

Scirocco TDI har Golf GTD eksosanlegg som høres mye bedre ut enn vanlig Golf/Polo TDI.

Det med forbud i Oslo, er kun for de som bruker sentrum OFTE. pga det er kun på de kaldeste dagene dette forbudet gjelder.

Får faktisk TT med diesel.

Man gjør det, men av 125 Audi TT på finn.no nå er bare 14 med diesel, og av 42 Scirocco er 5 med diesel. Jeg sier ikke at diesel er feil for alle kjøpere av denne type sportslig bil, men tallene viser at de fleste av disse bilene, som er solgt i "dieselperioden", er med bensinmotor, og min mening er at disse er mer lettsolgt som brukt. Men som med alt annet: Det er bare snakk om pris.

Du er inne på noe der. Men er diesel bil en bra nok sportsbil i Avgifts-Norge. :)

Endret av Imperal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...