Imperal Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Solgt. Takk for innspill. Endret 27. juni 2012 av Imperal Lenke til kommentar
droidy Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Bare 13 000 kr mindre, også har den gått 250 mil? Da kjøper man vel heller fra forhandler.. (Ikke godt å si hva privatpersoner har gjort med en bil..., de kan være glin gæerne!) Med andre ord: Risikoen er for høy, ihvertfall til den prisen der (bilen er tross alt brukt ~&--#62; "gammel"). EDIT: Inspirerende graf, som gir et bilde av hvordan verdien faller på nye biler (satt litt på spissen selvsagt). Endret 20. juni 2012 av droidy Lenke til kommentar
Imperal Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Bare 13 000 kr mindre, også har den gått 250 mil? Da kjøper man vel heller fra forhandler.. Hvorfor går du heller til forhandler, når vi har den samme garantien, men han sin er mange tusen dyrere? Er du hjernevasket av reklameringen og det fine lokalet?(Tror de fleste nordmenn er dette, når det kommer til kjøp av bil. De tror det å kjøpe av en forhandler er noe "hellig" og gir deg masse fordeler) Også sier du at risikoen er høy pga folk kan ha "grisekjørt" bilen. Vet du hvordan forhandleren får inn sine biler? Nei, de lager dem ikke med 20000+ kilometerstand. DE FÅR DEM AV ANDRE PRIVATPERSONER! Som også kan ha "grisekjørt" bilen. Så hvorfor velger folk forhandler? som er dyrere, med samme/dårligere garanti? Edit: Prøv å kjøp ny Mercedes av Bertel O. Steen, og kom med "Jeg har jo nybilgaranti hos dere"; de bare bortforklarer alt, og påstår du er feilen til alle problemer. Ergo ingen garanti - Erfaring. Aldri mer Bertel O.Steen ihvertfall. Endret 20. juni 2012 av Imperal Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Når du sier forhandler selger samme bil, mener du da bruktbiler fra forhandler eller nybil fra forhandler? Hvis man kjøper en ny bil fra Møller, så får man en ny bil, ikke en brukt bil. Og jeg hadde LETT brukt 13.000kr mer på en ny bil, kontra en brukt.. Edit: Og kanskje folk endelig har kommet til fornuften og innsett at diesel er et dårlig valg? Endret 20. juni 2012 av Hotel Papa 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Han skriver jo at en tilsvarende brukt bil koster 13 000 kr mer enn prisen han krever om en kjøper fra forhnadler, mens en ny bil koster ca 400 000 kr. Endret 20. juni 2012 av Må jeg? 3 Lenke til kommentar
Imperal Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Når du sier forhandler selger samme bil, mener du da bruktbiler fra forhandler eller nybil fra forhandler? Hvis man kjøper en ny bil fra Møller, så får man en ny bil, ikke en brukt bil. Og jeg hadde LETT brukt 13.000kr mer på en ny bil, kontra en brukt.. Edit: Og kanskje folk endelig har kommet til fornuften og innsett at diesel er et dårlig valg? Forhandler er da bruktbilforhandler. Du får ikke nybil til 13.000 kroner mer. Men tilsvarende bil, bare dyrere. Ny koster ca 400.000. Jeg vil absolutt ikke mene at diesel er et dårlig valg. Har hatt forbruk på 0.4 på langkjøring, noe jeg tviler sterkt bensin versjonen med 122/160hk klarer. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 My bad, ble blind på editen hans.. Vel, kan jo tenke seg at folk begynner å tvile litt med den siste tids oppslag i diverse aviser. Lenke til kommentar
Imperal Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 My bad, ble blind på editen hans.. Vel, kan jo tenke seg at folk begynner å tvile litt med den siste tids oppslag i diverse aviser. Sant det. Etter TV2 Hjelper deg og Forbruker inspektørene(FBI) på NRK ble veldig populært, tror jo folk at alt er svindel. Lenke til kommentar
droidy Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 *snip* OK, da stiller saken seg litt annerledes. Men, likevel: Om man skulle velge mellom å kjøpe fra privat person vs. forhandler, og prisen nesten er lik, så blir valget selvsagt forhandler. Da har man en viss garanti for at bilen faktisk er i grei tilstand. Lenke til kommentar
Imperal Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) *snip* OK, da stiller saken seg litt annerledes. Men, likevel: Om man skulle velge mellom å kjøpe fra privat person vs. forhandler, og prisen nesten er lik, så blir valget selvsagt forhandler. Da har man en viss garanti for at bilen faktisk er i grei tilstand. Morsomt at du sier det der. Fordi jeg har erfaring med det motsatte. Da jeg prøvekjørte en Scirocco på Møller i Tønsberg, som var klar til salg; Hadde den flere feil, som ikke engang er nevnt i annonse, eller at selger påpekte det. Vindusheis-føler var defekt(Da man åpner døren på en Scirocco går vinduene automatisk ned noen centimeter). Men på denne bilen klikket vindusheiene helt under kjøring eller hvis du ville ta ned vinduet litt, vinduene gikk opp og ned helt vilt og det var umulig å lukke vinduene helt. En annen liten ting, var at både en av pærene på tåke-lys og blinklys fungerte ikke. Ja, en forhandler har veldig pene lokaler, profesjonell visning av bilen, hyggelige selgere osv. Men er det verdt å betale mer for kun dette ? Men selvfølgelig ser jeg poenget ditt, at det virker mer trygt å kjøpe fra forhandler. Men det som ergrer meg litt er at det er så mange som tror det er "utrygt" å kjøpe bil fra privat person med lik garanti som forhandleren. Endret 20. juni 2012 av Imperal Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Når en privat person kjøper fra en forhandler, så er han/hun "beskyttet" av forbruker kjøpsloven, hvilket er en veldig stor fordel, og da betaler mange gjerne 13k ekstra, og derfor er jeg redd du nok dessverre må bite i deg et større tap enn du liker... 2 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Man er dekket av forbrukerkjøpsloven om man kjøper fra privatpersoner også. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Man er dekket av forbrukerkjøpsloven om man kjøper fra privatpersoner også. Niks... Det er handel mellom to likeverdige parter og det er kjøpsloven som gjelder i så tilfelle... 2 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Beklager, du har nok rett der. Men du har uansett rettigheter som kjøper selv om det er fra privatperson. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Vel... Det er i tilfelle selger har kommmet med feilaktige opplysninger eller tilbakeholdt opplysninger som burde vært gitt kjøper som er av betydning for det solgte produktet. Man har ingen rettigheter mellom to profesjonelle parter om alt er på stell ved et salg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det er vanskelig å si hvorfor du ikke får solgt den, kan være det er dårlig marked nå/evt ikke så stor etterspørsel etter din biltype. Dog tror jeg ganske sikkert at det ikke er noe galt med at det er privatkjøp eller for høy pris. Lenke til kommentar
darket Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 synes nå lakken ødela jeg, en slik bil trenger noe mer spenstig fargevalg imo. og så er sikkert markedet dårlig for en slik spesiell og morsom bil..... Lenke til kommentar
Persern Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det første jeg tenkte var: Hvor er skiltene? Hva er grunnen til at du ikke har skilter? (Avskiltet? Heftelser? ol.) Veldig bra med mye bilder, mener nå jeg. En kort forklaring på hva som er bra med bilen, kan være en pluss. Ta da med noe som skiller seg ut fra andre biler av samme kaliber, som er aktuelt for andre kjøpere. Ellers ser det grovt sett ut som en helt ok anonse. Også det som de fleste andre mener her; å kjøpe hos forhandlere gir en større trygghet. Kanskje bite i det sure eple og la forhandler selge? Kanskje det ikke blir så mye som 13k i tap? Ikke veit jeg (mine blir vrak før jeg kvitter meg med de.. ) Lenke til kommentar
MedaDwor Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Må si meg enig med flere her, diesel på en slik bil er negativt, fargevalget er kjedelig, felgene er kjedelige. Ser ikke ut til å være noe ekstra på denne bilen. Jeg kjøper ikke en slik bil for å pendle billig til jobb, men for å brife litt og kanskje brenne litt gummi(diesel, duhhh) Innbytte er vel ikke tingen, men kanskje bilauksjon med minstepris på 285000:- 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg vil absolutt ikke mene at diesel er et dårlig valg. Har hatt forbruk på 0.4 på langkjøring, noe jeg tviler sterkt bensin versjonen med 122/160hk klarer. Man kjøper da ikke en Scirocco pga forbruket? Etter min oppfatning MÅ en slik bil ha bensinmotor, selv om det medfører 0,5 l/mil på langkjøring. Nå som drivstoffpendelen er på vei til å svinge fra diesel tilbake til bensin, vil det nok gå kraftig utover salgbarheten til denne typen bil med dieselmotor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå