Gå til innhold

Legge på meg?

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 13 år gammel gutt som lurer på en kjapp måte å legge på seg?

Jeg er 160 cm høy og veier 40 kg. Jeg ser veldig tynn ut, både armer og bein er veldig tynne.

De fleste kommer nok til å skrive: Spise mer en du gjør da vel?

Men jeg blir veldig fort mett. Men selvfølgelig, jeg må jo spise mer. Men jeg lurer på om noen vet om noe man kan legge på seg med som IKKE er usunt, og som ikke trenger å gjøre at jeg må presse meg så inni gook, får å klare det.. Hvis dere skjønner hva jeg mener..

Takk for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg er en 13 år gammel gutt som lurer på en kjapp måte å legge på seg?

Jeg er 160 cm høy og veier 40 kg. Jeg ser veldig tynn ut, både armer og bein er veldig tynne.

De fleste kommer nok til å skrive: Spise mer en du gjør da vel?

Men jeg blir veldig fort mett. Men selvfølgelig, jeg må jo spise mer. Men jeg lurer på om noen vet om noe man kan legge på seg med som IKKE er usunt, og som ikke trenger å gjøre at jeg må presse meg så inni gook, får å klare det.. Hvis dere skjønner hva jeg mener..

Takk for svar :w00t:

Du er fortsatt i vekstperioden og forbruker nok masse kalorier bare på det å vokse og utvikle deg.

Styrketrening er jo noe som gir muskelvekst, begynner du nå så vil du ha en veldig god basis du kan bygge på når du blir eldre. Trener du ikke på helsestudio, så gir det allikevel mye bare å ta daglig 2-3 ganger 10 til 20 armhevninger kombinert med 2-3 ganger 10 til 20 sittups over tid.

Mat er viktig, men for vekst skal man helst også spise riktig mat.

Min erfaring er at pasta, ris, poteter gir masse karbohydrater og stimulerer til vekst, spis gjerne mye bananer og mye egg. Dette inneholder mye karbo og proteiner. Pannekaker, eggerøre etc.. Tunfisk, kjøtt...

Ellers så får du jo kjøpt proteinpulver og gainers i butikken. Ville valgt en gainerdrikk som sikkert vil være gunstig for deg. Gainer pulver inneholder mye karbo og proteiner og drikker du en sånn shake en til to ganger om dagen så blir det det samme som et ekstra måltid.

Men ikke bekymre deg for mye, det er helt vanlig å være tynn i vekstperioden....

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...