Gå til innhold

Har du sett disse hvite mennene?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Artig at du skulle si akkurat det når artikkelen du postet var om "snille ali som har tatt seg utdanning i fengsel og ikke får lov til å bli i Norge enda han er slik en snill og god gutt".

Ja, det er viktig å gi folk en sjanse til - men ikke ett tosifret antall ganger

Han typen der klarer seg sikkert fint nede i Somalia. Han har jo vært kjempeflink, som til og med har brukt fritiden sin på eget "studium". Kanskje han kan få en ledende stilling i ett piratfirma der nede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GRUNNEN til at media ikke føler noen trang til å nevne innvandrere i nevneverdig grad er at rasister og nynazister bare trenger å lese EN SAK om innvandrere som er ANKLAGET for å gjøre noe galt for å STYRKE sine fordommer.

DERSOM det ikke fantes så mange nynazister og rasister som hadde kraftig confirmation-bias, så kunne avisene -- altså i et sosialdemokratisk ikke-brunt vakuum -- trykket akkurat de samme bildene.

Men neida.

Når de trykker bilder av innvandrere så får de 1000 tips fra rasister som tror det er en mann på asylmottaket i deres hjemby, som oppfører seg merkelig, som helt sikkert stod bak, og saken blir snakket om i syklubben til Guri, gutteklubben Grei og Vigrid.

Og alle disse 1000 og 100 000 til får styrket sine fordommer mot ALLE innvandrere, og det blir vanskelige for innvandrere å bli ansatt selv om de vil jobbe.

Det blir vanskeligere for innvandrerungdom å få norske venner, og i tillegg opplever innvandrerungdom økt rasisme mot sin person, og mange av dem danner en naturlig motpol i reaksjon -- hat mot nordmenn.

Rasisme og frykt SKAPER problemer med integrering -- OG det gjør at avisene vegrer seg for å trykke bilder av innvandrere fordi de ikke ønsker å bidra til å øke frykten blant etniske nordmenn / olje hatmaskineriet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det er snakk om hvite mennesker, ja.

Skjerp deg. Dette blir for dumt. Du har ingen oversikt over dette, så enten lyver du eller så er du fryktelig arrogant. Du kom nok tilfeldigvis over denne saken på db.no, og dermed ble dette ført inn som siste ledd i din propaganda mot innvandrere.

Du får begynne å føre statistikk, så har du i det minste noe å slå i bordet med når du skal fremsette påstander som dette.

Lenke til kommentar

Dere har rett begge to. Her er et valg mellom to onder. Personlig ville jeg helst at avisene holdt seg nøytrale i nyhetsstoff og heller tok moralsnakket på lederplass. Samt hadde litt tiltro til sine lesere. Hatmaskineriet får sin olje fra helt andre kilder, og den utfordringen synes jeg vi må ta.

Geir :)

Jeg vet ikke om jeg er enig, for hat er faktisk et utrykk for underbevisst frykt, og underbevisst frykt kommer selv hos nøytrale mennesker som har fobi for fremmede kulturer.

Fobier øker når man får bekreftet sin frykt, og isolerte hendelser byer i samme land eller til og med ANDRE LAND som tykkes i avisen regnes av dem som er redd som om deres egen MOR ble utsatt for det samme.

JEG har lidd av fobi for arabere etter 11. september.

Jeg er for religionsfrihet, jeg VET at de absolutt fleste muslimer er som deg og meg -- men likevel er jeg REDD for arabere, instinktivt.

Det er VELDIG ubehagelig å ha en slik konflikt mellom hvem jeg er og hva underbevisstheten min tenker på mens jeg er ute blant folk -- for jeg er ikke rasist; Jeg har ingen tanker om raseforskjeller, og diskriminerer ikke (bevisst), og er samtidig tilhenger av genetisk variasjon.

DERSOM jeg ikke var reflektert ville jeg definitivt vært en person som var rasist.

MEN det er et tynt lag av vitenskap som gjør at jeg ikke KAN være rasistisk:

Viten om at genetikk er uendelig mindre viktig enn kultur når det kommer til handlingsmønstre og personlighet, og at moderate mennesker fra alle kulturer er mer like enn moderate mennesker er like ekstremistene i de samme gruppene.

Derfor er jeg en forkjemper for å spre humanistisk kultur og et sekulært verdensbilde.

Jeg vet definitivt hvordan medier kan skape unødvendig og underbevisst frykt, som hos veldig mange mennesker får utløp som hat -- fordi menneskene ikke ønsker å leve i frykt og ikke forstår at faren er innbilt og urealistisk - er et (lite) psykisk problem, en fobi.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

JEG har lidd av fobi for arabere etter 11. september.

Jeg er for religionsfrihet, jeg VET at de absolutt fleste muslimer er som deg og meg -- men likevel er jeg REDD for arabere, instinktivt.

Det er VELDIG ubehagelig å ha en slik konflikt mellom hvem jeg er og hva underbevisstheten min tenker på mens jeg er ute blant folk -- for jeg er ikke rasist; Jeg har ingen tanker om raseforskjeller, og diskriminerer ikke (bevisst), og er samtidig tilhenger av genetisk variasjon.

DERSOM jeg ikke var reflektert ville jeg definitivt vært en person som var rasist.

Har du tenkt over at det kanskje ikke handler om rasisme. Jeg er definitivt ikke redd for arabere, jeg har ingen problemer med å ha arabiske venner, de fleste arabere jeg har møtt som ikke er fra Norge er enig med mitt innvandringsyn, 11 september forandret ikke mitt syn på arabere. Jeg er sterkt imot asylinnvandring, fordi det hjelper ikke og truer Norges fremtid.

Derimot du er redd for arabere, men er for asylinnvandring. Kanskje du legger for mye vekt på dine følelser?

Lenke til kommentar

Har du tenkt over at det kanskje ikke handler om rasisme. Jeg er definitivt ikke redd for arabere, jeg har ingen problemer med å ha arabiske venner, de fleste arabere jeg har møtt som ikke er fra Norge er enig med mitt innvandringsyn, 11 september forandret ikke mitt syn på arabere. Jeg er sterkt imot asylinnvandring, fordi det hjelper ikke og truer Norges fremtid.

Derimot du er redd for arabere, men er for asylinnvandring. Kanskje du legger for mye vekt på dine følelser?

Alternativt så handler ikke dette emnet om innvandring, men om at media ikke ønsker å portrettere ikke-hvite som forbrytere fordi det forsterker rasisme og fremmedfrykten som allerede har blitt plantet i mange mennesker.

Det finnes circa 1 000 tråder om ikke-vestlige innvandrere -- eller flyktninger som jeg pleier å kaller dem.

Dessuten er innvandringsmotstand ikke bare motstand mot asylsøkere, det er også det nye skalkeskjulet for rasister, som nå bruker innvandringsmotstandsargumenter framfor argumenter fra rasismen.

Hvorfor kaller ikke innvandringsmotstandere som ikke er rasister seg for asylmotstandere for å gjøre klart at de ikke er motstandere av all innvandring, som arbeidsinnvandring fra kvalifiserte arbeidere fra vestlige land, men bare motstandere av mottak av asylanter fra alle samfunslag i fremmedkulturelle land?

Det ville gjort debattene lettere for asylmotstandere og mennesker som er for å gi mennesker asyl, og verre for rasistene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...