Elder of Zyklon Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Ingen grunn til sladding eller diffuse beskrivelser når det er snakk om hvite forbrytere for da kan den røde pressen til og med servere oss video fra overvåkningskamera. Når Ali og Hassan knivstikker noen derimot blir de beskyttet for å hindre "fremmedfrykt og rasisme". http://www.dagbladet...sning/22205933/ 9 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Er det ikke relativt vanlig å legge meg bilder og annen relevant informasjon når de vil ha tips fra publikum? Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Om det er snakk om hvite mennesker, ja. 1 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Ingen grunn til sladding eller diffuse beskrivelser når det er snakk om hvite forbrytere for da kan den røde pressen til og med servere oss video fra overvåkningskamera. Når Ali og Hassan knivstikker noen derimot blir de beskyttet for å hindre "fremmedfrykt og rasisme". http://www.dagbladet...sning/22205933/ Nvm Endret 20. juni 2012 av Hunterra Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Sjekkliste for journalistisk arbeid i det flerkulturelle Norge er en instruks eller veiledning som ble utgitt av Norsk Journalistlag i 1997. Ifølge Journalistlaget er "formålet var å gi en del tips om hvordan medarbeidere i mediene kan møte de journalistiske utfordringene som er knyttet til dekning av saker som gjelder innvandrere og flyktninger eller fremmedfrykt og rasisme. Sjekklisten VÆR BEVISST i språkbruken. Forsøk å finne fram til ord og begreper som gir et korrekt og nyansert bilde av dagens Norge, og som ikke skaper unødige skiller mellom ulike grupper. UNNGÅ GENERALISERINGER som kan bidra til å forsterke stereotype oppfatninger om innvandrere, flyktninger aller andre med ikke-norsk bakgrunn. LEGG VEKT PÅ å formidle mangfoldet i det norske samfunnet ved å trekke inn folk med innvandrerbakgrunn i vanlige saker. OPPGI IKKE en persons religion, kultur, geografiske eller etniske opprinnelse dersom det ikke er klart relevant for saken. Vær spesielt varsom med en slik angivelse i saker som omhandler kriminalitet. SJEKK FAKTA og statistikk. Vær særlig forsiktig med tallmateriale som kan bidra til å forsterke negative holdninger til spesielle grupper. UNNLAT IKKE å ta opp kritikkverdige forhold der innvandrere er involvert, men unngå å bidra til at hele grupper blir stemplet på grunnlag av enkeltpersoners handlinger. OPPSØK AKTIVT kilder blant innvandrere, både i spesifikke innvandrersaker og i andre saker. Forsøk å etablere et kontaktnett blant innvandrere som kan gi større bredde i kildebruken. UNNGÅ NASJONALISTISK RETORIKK i sportsjournalistikk som kan nøre opp under negative holdninger til folk fra andre land. Gi plass til den rolle utlendinger spiller i norsk idrettsliv. UNNGÅ UKRITISK FORMIDLING av rasistiske ytringer. Sjekk informasjon og påstander som kommer fra rasistiske miljøer og innhent fakta og synspunkter som kan korrigere rasistisk propaganda. VÆR BEVISST i dekningen av politiske utspill hvor det spilles på fremmedfrykt og fremmedfiendtlighet. Unngå å bidra til at det blir politisk stuerent å nøre opp under konflikter mellom nordmenn og innvandrere. FORSØK Å FORMIDLE hvordan innvandrere opplever diskriminering, rasistiske og fremmedfiendtlige holdninger og hvordan det påvirker deres hverdag. I strid med Vær Varsom-plakaten Flere av disse punktene er i direkte strid med pressens egne etiske retningslinjer, den såkalte Vær Varsom-plakaten, men sjekklisten har til tross for dette vært lite omtalt i offentligheten. Likevel er det all grunn til å tro at Norsk Journalistlags medlemmer har vært særdeles nøye med å følge sjekklistens instrukser, og at de har latt sjekklisten få forrang i saker der den kommer i konflikt med Vær Varsom-plakatens krav til objektiv og redelig journalistikk. http://no.metapedia.org/wiki/Sjekkliste_for_journalistisk_arbeid_i_det_flerkulturelle_Norge Norsk journalistlag har i den senere tid fjernet denne fra sine hjemmesider. 2 Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det virker vell mot sin mening og fortelle at de er av nordisk utseende? Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Han til venstre ser ikke mye norsk ut. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Metapedia som kilde? Er ikke det litt fail? Det blir som å fortelle hvor ille hvite kristne er ved å sitere Al Qaidas Inspire Magazine i mine øyne. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Når Ali og Hassan knivstikker noen derimot blir de beskyttet for å hindre "fremmedfrykt og rasisme". Da har du vel bare vært uoppmerksom ... Jeg for min del har sett det flere ganger. Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Metapedia som kilde? Er ikke det litt fail? Det blir som å fortelle hvor ille hvite kristne er ved å sitere Al Qaidas Inspire Magazine i mine øyne. Norsk kommun.. øh journalistlag fjernet den fra sine sider. Antageligivs fordi at den ga de uønsket oppmerksomhet og forklarte i all tydelighet hva det er som er feil med norsk presse. Når Ali og Hassan knivstikker noen derimot blir de beskyttet for å hindre "fremmedfrykt og rasisme". Da har du vel bare vært uoppmerksom ... Jeg for min del har sett det flere ganger. Kilde? 1 Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Nå synes jeg vi kan få se noen saftige mugshots av svarte forbrytere som det norske politiet har gått ut med. 5 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 http://no.metapedia....ulturelle_Norge Norsk journalistlag har i den senere tid fjernet denne fra sine hjemmesider. Metapedia is a multilingual white nationalist and white supremacist,[2] extreme right-wing online encyclopedia.[3][4][5] It was officially launched on October 26, 2006 with the Swedish-language edition.[6][7] The English section was launched on April 28, 2007.[6][8] The Hungarian version is the most developed and has by far the most articles: 101,511 as of October 16, 2011.[9] Wikipedia, skjønte det var noe muffins da jeg leste om sosialisme på kilden din. Og stusset også over at de la til jødetegnet bak "slemme" personer. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Metapedia som kilde? Er ikke det litt fail? Det blir som å fortelle hvor ille hvite kristne er ved å sitere Al Qaidas Inspire Magazine i mine øyne. Norsk kommun.. øh journalistlag fjernet den fra sine sider. Antageligivs fordi at den ga de uønsket oppmerksomhet og forklarte i all tydelighet hva det er som er feil med norsk presse. Når Ali og Hassan knivstikker noen derimot blir de beskyttet for å hindre "fremmedfrykt og rasisme". Da har du vel bare vært uoppmerksom ... Jeg for min del har sett det flere ganger. Kilde? jeg håper ikke denne blir for positiv ... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 At NJ fjernet den er kanskje et tegn på at ting tross alt går den rette veien? Dette er et reelt problem, selv om noen medier har vært mer forsiktige enn andre i slike saker. Her er et eksempel på det motsatte: http://www.abcnyheter.no/norge/100510/har-du-sett-denne-mannen Aftenposten sladdet det samme. Jeg mener ellers - uten å ha dokumentasjon på det - at dette er pressens "skyld", ikke politiets. Geir Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 http://no.metapedia....ulturelle_Norge Norsk journalistlag har i den senere tid fjernet denne fra sine hjemmesider. Metapedia is a multilingual white nationalist and white supremacist,[2] extreme right-wing online encyclopedia.[3][4][5] It was officially launched on October 26, 2006 with the Swedish-language edition.[6][7] The English section was launched on April 28, 2007.[6][8] The Hungarian version is the most developed and has by far the most articles: 101,511 as of October 16, 2011.[9] Wikipedia, skjønte det var noe muffins da jeg leste om sosialisme på kilden din. Og stusset også over at de la til jødetegnet bak "slemme" personer. Se her ja.. en som har hengt seg opp i hvor man finner informasjonen. Tidligere så fant du den på norsk journalistlags hjemmesider. Grunnen til at jeg brukte denne var at det var første treff i google og at informasjonen var korrekt. Men her har du akkurat samme informasjon fra en side du sikkert finner mere spiselig. (minn.no.. side for minoriteter) http://www.minn.no/i...ikler&Itemid=58 Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Metapedia som kilde? Er ikke det litt fail? Det blir som å fortelle hvor ille hvite kristne er ved å sitere Al Qaidas Inspire Magazine i mine øyne. Norsk kommun.. øh journalistlag fjernet den fra sine sider. Antageligivs fordi at den ga de uønsket oppmerksomhet og forklarte i all tydelighet hva det er som er feil med norsk presse. Når Ali og Hassan knivstikker noen derimot blir de beskyttet for å hindre "fremmedfrykt og rasisme". Da har du vel bare vært uoppmerksom ... Jeg for min del har sett det flere ganger. Kilde? jeg håper ikke denne blir for positiv ... Og dette er relevant fordi at? Ikke er det snakk om en som er ettersøkt. Vi trenger ikke bekymre oss for personen i artikkelen din. Vesentlig forskjell med andre ord. Har du sett denne mannen? Endret 20. juni 2012 av Thunderfuck Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 http://www.minn.no/i...ikler&Itemid=58 Er ikke imot det du sier, er bare veldig dumt å bruke en rasistisk, anti-jødisk og "white supremacist" side når du er inne på dette emne. Blir som daskemannen sa. Ellers så er kanskje innvandrere mer "fredet" enn etniske nordmenn. Men hva tenker du om medias synspunkt på voldtektene som skjedde i slutten av det forrige året? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Metapedia som kilde? Er ikke det litt fail? Det blir som å fortelle hvor ille hvite kristne er ved å sitere Al Qaidas Inspire Magazine i mine øyne. Norsk kommun.. øh journalistlag fjernet den fra sine sider. Antageligivs fordi at den ga de uønsket oppmerksomhet og forklarte i all tydelighet hva det er som er feil med norsk presse. Når Ali og Hassan knivstikker noen derimot blir de beskyttet for å hindre "fremmedfrykt og rasisme". Da har du vel bare vært uoppmerksom ... Jeg for min del har sett det flere ganger. Kilde? jeg håper ikke denne blir for positiv ... Og dette er relevant fordi at? Ikke er det snakk om en som er ettersøkt. Vi trenger ikke bekymre oss for denne personen. Nei, kanskje ikke - og jeg oppfattet problemstillingen slik at journalister blir styrt mht. å vinkle saker som kan tale i negativ retning for innvandrerne. Men denne kan vi kanskje se på heller? Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Metapedia som kilde? Er ikke det litt fail? Det blir som å fortelle hvor ille hvite kristne er ved å sitere Al Qaidas Inspire Magazine i mine øyne. Norsk kommun.. øh journalistlag fjernet den fra sine sider. Antageligivs fordi at den ga de uønsket oppmerksomhet og forklarte i all tydelighet hva det er som er feil med norsk presse. Når Ali og Hassan knivstikker noen derimot blir de beskyttet for å hindre "fremmedfrykt og rasisme". Da har du vel bare vært uoppmerksom ... Jeg for min del har sett det flere ganger. Kilde? jeg håper ikke denne blir for positiv ... Og dette er relevant fordi at? Ikke er det snakk om en som er ettersøkt. Vi trenger ikke bekymre oss for denne personen. Nei, kanskje ikke - og jeg oppfattet problemstillingen slik at journalister blir styrt mht. å vinkle saker som kan tale i negativ retning for innvandrerne. Men denne kan vi kanskje se på heller? Artig at du skulle si akkurat det når artikkelen du postet var om "snille ali som har tatt seg utdanning i fengsel og ikke får lov til å bli i Norge enda han er slik en snill og god gutt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå