AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hei! Har skikkelig tannlegeskrekk, etter en tanntrekking fra jeg var liten.. fikk da bedøvende saft, men kunne merke alt som ble gjort i munnen min. Kjente til og med at dem trakk tanna, siden har jeg ikke gått til tannlegen uten narkose (trekking og større behandlinger) eller lystgass (små behandlinger).. Nå har det seg sånn at jeg må trekke en visdomstann nede, og en jeksel oppe. bak jekselen har jeg ikke fått visdomstann, og kommer ikke til å få det. Har sett noen steder i nærheten at Narkose er en billigere løsning, enn at jeg skal bruke masse timer på å trekke tennene. Noen som vet om et sted der man får narkose billig, eller om jeg kan få refundert beløp? eller om jeg kan få støtte til å betale? Bor i oslo/sandvika-området, om noen vet om noe der. Anonym poster: d55317e34507af6b5f2dcd03a472f298 Anonym poster: 9e826142e7d79e311a13f68b92e836c3 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Har selv vert hos tannlegen med full narkose og da tok dem hele kjeften grundig for å si det sån Du betaler ikke bare for selve narkosen, men det kreves at det er en lege der HELE tiden som følger med på deg mens du er i narkose ved siden av tannlegen. Tannlegen har nemmelig ikke lov til å gi narkose. Jeg betalte 20.000,- og da rotfylte dem to tenner, tok en haug med tannstein, opererte ut en tann og "tettet" 6 hull. Tok ca. en time. Jeg kjente ikke en dritt og jeg var HELT borte under hele seansen. En lege sitter ikke der en time helt gratis for å si det sån, og dessuten var det to leger der. Jeg ble surret inn i en haug med ledninger og fikk drypp i fingeren. Jeg sovnet inn på under 30 sek. Når jeg våknet kjente jeg ingenting spesielt. Har du pengene så er det å annbefale. Men "billig" er det nok ikke. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Hei.. Jeg var hos Tannlegehøyskolen i oslo å fikk narkose der.. det koster ikke så mye som andre, skal ha det til.. som i område der du bor så koster det ca. 2500kr/t.. med lege og alt til stede, og siden du sikkert ikke skal holde på så lenge så kommer det ikke til å koste så mye. Anonym poster: e63c969cc25b7f99e2fc95b1d76ae5ab Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det er helt riv ruskende feil at det må være lege til stede hos en pasient som er under influens av Dormicum (midazolam, "narkose") hos tannlege. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det er helt riv ruskende feil at det må være lege til stede hos en pasient som er under influens av Dormicum (midazolam, "narkose") hos tannlege. Det er en grunn til det. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Pasienter som blir sedert med hypnotikumet Dormicum/midazolam blir (i regelen) kun monitorert med pulsoksymeter på en tannklinikk, uten lege til stede. Dette er en prosedyre tannlegen utfører nærmest daglig, og det skulle tatt seg ut om det skulle vært en (anestesi)lege stasjonert på hver bidige private og offentlige tannklinikk i det ganske land. Pasienter som får TIVA (total i.v. anestesi) monitores av anestesilege/-sykepleier med skop, men dette gjøres ikke på allminnelige tannklinikker, men på sykehus/spesialiserte klinikker. Saken beror altså på hva allmuen regner som "narkose". Endret 20. juni 2012 av The Silencer Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Den narkosen jeg fikk ble gjort på et tannlegeklinikk og der satt det en lege hosmeg under hele seansen. Jeg fikk beskjed om at dette var kravet ved slike inngrep. At det finnes andre typer narkoser vet jeg svært lite om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå