Welhaven Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Tok den forrige PC-en på innbo da jeg hadde et uhell, og trenger derfor ny bærbar PC. Har absolutt ingen anelse om hva som lønner seg. Vil bruke den til surfing stort sett, ingen slags bildebehandling, men kanskje litt spilling hvis det lar seg gjøre, men absolutt ikke et krav. TIttet raskt på denne fra Komplett: Acer Aspire 5750G Kan lite om dette, men den har jo i7, USB 3.0 og GT630 skjermkort som jeg forstår er et helt greit middelklasse skjermkort (?). Også leste jeg jo litt om Ivy Bridge som er på vei nå, men vet ikke om dette er noe jeg vil ha bruk for. Setter stor pris på litt innspill her! Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Ivy Bridge er ein ny type Intell prossesor som allerede har komt. Her har du ein pc med den prossesoren: http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10615944;c:100560;fl:0 Det ein ein veldig bra prossesor som er 5 ganger så bra som vanlige. Numbers made by me XD Men pcen du linka virker ok . Man får det man betaler for Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Om du ikke skal gjøre noe tungt arbeid, så er dual core helt greit. Denne er helt grei, en god PC til en god pris. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829 Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Takk for svar! Ja man får det man betaler for, men man skal liksom trenge det man betaler for også. Driver mest spill på PS3 og det holder som regel det, og er jo begrenset hvor bra PC man trenger til surfing og nedlasting. Smirnoff; den så faktisk på! Gode tilbakemeldinger også. Eneste som er er at det er Asus. Kjøpte en Asus for noen år siden til 15.000 - værste møkka PC-en jeg noen gang har vært borti. Hvor mye må man ut med for å få en grei spille PC egentlig? De skriver jo at den Asus-en duger til gaming - regner med at det er mye medium instillinger da, men duger noe sånt noe? Hva bør man se etter? Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Takk for svar! Ja man får det man betaler for, men man skal liksom trenge det man betaler for også. Driver mest spill på PS3 og det holder som regel det, og er jo begrenset hvor bra PC man trenger til surfing og nedlasting. Smirnoff; den så faktisk på! Gode tilbakemeldinger også. Eneste som er er at det er Asus. Kjøpte en Asus for noen år siden til 15.000 - værste møkka PC-en jeg noen gang har vært borti. Hvor mye må man ut med for å få en grei spille PC egentlig? De skriver jo at den Asus-en duger til gaming - regner med at det er mye medium instillinger da, men duger noe sånt noe? Hva bør man se etter? Ein skikkelig spille pc? Som kan spille såå og si alt med full grafikk og kunne gjøre det over flere år?. I såfall må du opp i 13.000-15.000. Kunshan P170E 17.3 ein av de raskeste pcen laget (Finnest raskere men da måå du opp i pris) Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Ein skikkelig spille pc? Som kan spille såå og si alt med full grafikk og kunne gjøre det over flere år?. I såfall må du opp i 13.000-15.000. Kunshan P170E 17.3 ein av de raskeste pcen laget (Finnest raskere men da måå du opp i pris) Nei, tenkte mer en sånn gjennomsnittlig bærbar som har det du trenger for å kjøre et spill.. Helt sånn medium på innstillinger. Hva bør man se etter for å vite at man får en god bærbar? I forhold til komponenter. Noen skjermkort man bør styre unna, eller minne som er bra, eller prosessor som gjør jobben bedre enn andre if orhold til prisklassen? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) . Eneste som er er at det er Asus. Kjøpte en Asus for noen år siden til 15.000 - værste møkka PC-en jeg noen gang har vært borti. Jeg har fått inntrykket av at Asus har forbedret seg mye i så fall, det er mye lovord fra folk om deres bærbare nå til dags. Mange på forumet her kjøper dem og såvidt meg bekjent, har ikke mye negativt å si. Aceren du selv linket til har bra specs, men de har ikke rykte på seg for å designe de beste kjølesystemene, så noen maskiner er plaget med overoppheting med påfølgende CPU/GPU-throttling. Endret 21. juni 2012 av Smirnoff Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg har fått inntrykket av at Asus har forbedret seg mye i så fall, det er mye lovord fra folk om deres bærbare nå til dags. Mange på forumet her kjøper dem og såvidt meg bekjent, har ikke mye negativt å si. Aceren du selv linket til har bra specs, men de har ikke rykte på seg for å designe de beste kjølesystemene, så noen maskiner er plaget med overoppheting med påfølgende CPU/GPU-throttling. Ja er som du sier, er mye mulig de har endret seg. Er bare at det ligger litt i enda, men det var desember 2007 jeg gjorde mitt kjøp så det er en del år for forbedring der. Så Acer på type budsjett PC-er som jeg titter på så kan kjølesysteme være et problem? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Ikke nødvendigvis, men kommentarene på Acer-maskiner rundt på nettet tilsier at de har eller i alle fall har hatt problemer med dette. Asus-maskiner har etter sigende ikke dette,p.g.a spesielt designet kjølesystem. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Ikke nødvendigvis, men kommentarene på Acer-maskiner rundt på nettet tilsier at de har eller i alle fall har hatt problemer med dette. Asus-maskiner har etter sigende ikke dette,p.g.a spesielt designet kjølesystem. Interessant! Får ta en titt på den ASUS-en jeg da.. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Når man ser etter ein brukbar pc for spill eller noe som helst bør man se etter ein pc med 4 kjerner eller mer. 4gb minne eller mer. Den stasjonæren eg har eit ATI Radon HD 4000 (Tallet er feil, litt usikker på hva tallet var :O) og har ikke noe negativt og si om det.. Men tror GeForce er bedre og leverer bedre kvalitet. Når det gjeller merke av pc har eg ikke hørt mye negativt. Utenom at noen Asuser har alt i hovudkortet, ikke mistforstå, men alt er hovudkortet, man kan ikke endre noe fordi alt henger sammen. Og vist 1 ting ryker, la oss si Skjermkortet ryker hele greia og da er det dyrt og erstatte den. Men det gjeller jo ikke alle. Og Toshiba skjermer skal vist nok være sykt dyrt. Eg hadde ein Toshiba, den var ikke så dyr, tror eg betalte rundt 3000 for den. Og skjermen knuste noen måner seinere, så skulle eg finne ut hva det kosta og bytte den, 5000-6000,- mener eg han skrev. Men som sagt, aceren ser meget bra ut (Den du linka). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå