3xt Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Hei Jeg skal snart bygge min første stasjonære PC, så jeg lurte på ang Windows lisensen. Viss jeg kjøper OEM versjonen, hvordan vil det da foregå når jeg skal reformatere PC'en? I tillegg så bruker Moren min en gammel asus bærbar med vista, så jeg lurte på om viss jeg kjøper full windows lisens (http://www.dustinhom...e_Prisjakt_1496), om jeg da kan bruke den og installere på bærbaren også bruke lisens nr som står under PC'en, vil det funke? Mvh Tommy EDIT: Valgte å bruke denne tråden istedenfor å spamme forumet med nye tråder Det jeg lurer på, er hvilket av disse to GTX 670 kortene som er best? http://www.dustinhome.no/product/5010637931/gigabyte-geforce-gtx-670-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ http://www.dustinhome.no/product/5010637935/asus-geforce-gtx-670-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ Er den første kjøligere, siden den har 3 vifter? Bråker den evt mer? Ytelsen er vel like? MVh Tommy Endret 20. juni 2012 av 3xt Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hvis du reformaterer OEM er det bare å skrive koden som fulgte med og deretter ringer Microsoft. Da mottar en kode fra dem som du skriver inn på maskinen. Var hvertfall slik jeg gjorde det da jeg installerte Win 7 på SSD. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Takk for svar! Noen som har aning på mitt andre spørsmål? Mvh Tommy Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Nei, det vil ikke fungere da din mor har Vista og ikke W7 .. Det du kan gjøre, er å oppgradere, noe som er billigere enn å kjøpe nytt. Hvis ikke, så er det alltids andre måter å få registrert sin windows på. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Takk for svar! Så hva er egentlig peonget med "full" versjonen av windows? Er det andre måte en kan reformatere en PC uten å måtte kontakte microsoft hver gang? Mvh Tommy Lenke til kommentar
TurtleFred Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 *kremt* det er noen metoder... som piratbukta Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 *kremt* det er noen metoder... som piratbukta Poenge med piratbukta, når du faktisk har betalt for lisensen? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 *kremt* det er noen metoder... som piratbukta Poenge med piratbukta, når du faktisk har betalt for lisensen? Svar: ditt eget spørsmål... Du kan jo prøve å få tak i en volume eller enterprise lisens... Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg har reformatert laptopen min ca 3 ganger, og alle gangene har jeg skrevet koden under pcen, og den har bestått valideringen. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg har reformatert laptopen min ca 3 ganger, og alle gangene har jeg skrevet koden under pcen, og den har bestått valideringen. Greit nok det Men det jeg lurte på var om det gikk an å bruke lisensen fra vista -> windows 7, når jeg viss jeg hadde kjøpt w7 lisensen jeg linket lengre oppe Som antagelig vis ikke går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå