Gå til innhold

Mac OS på PC ?

Anbefalte innlegg

First off, om dette er feil kategori så beklager jeg det. Fant ikke helt det som passet.

Anyways, skal bygge pc se http://prisguide.tek.no/liste/132579

Der har jeg satt to SSD disker som lagringsmedium, og lurer på hvordan jeg kan få installert Os x på den ene, og innstalere Win7 Ultimate på den andre. Kan jeg da bruke den osx recovery discen?

Skal dette gå knirkefritt mtp bare å legge inn osx først, og så bruke bootcamp? Eller er det mer avanserte greier jeg må gjøre?

Kjetil :)

Endret av Rasskrabbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bootcamp er desverre kun for Apple maskiner.

Chameleon Bootloader er den som gjelder her.

Generielt sett bør du velge gigabyte hovedkort, de er mest hackingtosh vennlige.

Du må nok regne med å bruke sata 300, en del Sata 600 kontroller vil slite med drivere, har ikke prøvd SSD ennå.

Lenke til kommentar

W7 Ultimate tjener man veldig lite på. Velg heller en av de billigere utgavene. Hackintosh fungerer ofte, men tror nok en bedre løsning er å bare kjøpe OSX i en VM. Spørs jo selvskat på bruken din. Om du har valgt hardware veldig feil så tror jeg nok du får bedre performance om du kjører OSX i virtualbox på toppen av Gentoo eller noe fremfor native uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Virtuelle klientet som virtualbox har jeg dårlig erfaringer med, det virker til OSX 10.6.6 men ikke lengere.

Og det går veldig mye tregere en linux virtualisering.

Angående hackintosh på kjørende på ekte maskiner er det ikke ytelseproblemet man ofte støter på det er heller kernelpanic eller at det hele henger seg i svart skjerm og slik. Verfall min erfaring.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...