Gå til innhold

Bottleneck på GTX 670 Windforce 3x


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt et Gigabyte GTX 670 Windforce 3x OC, og lurer på om min gamle Phenom II X4 940 BE, på stock (3,0 GHz), vil kunne bottlenecke dette i spill som BF3, Crysis 2, Shogun 2 o.l.

 

Lurer også på om en lett overklokking vil hjelpe på dette eller om jeg må bytte ut flere deler. Har ikke så veldig mye penger så jeg håper på en billig eller gratis løsning.

 

Har stock kjøler og 8 Gb 800 MHz CL5 Ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Invester i en tredjeparts cpu-kjøler og klokk opp. Du må gå over til Intel, dvs nytt hovedkort, ram og CPU for å unngå flaskehals, men siden du ikke har særlig budsjett er det nok lurt å klokke den du har, siden det er Black edition :)

 

Ellers knuser alt av Intel-cpu-er den du har, selv med lavere frekvens pr kjerne.

Lenke til kommentar

Ehm... en flaskehals vil du nesten alltid ha den ene eller andre veien.

Overklokk og test da du kan hente en del på det..

 

Klarer du da 60 fps med akseptable innstillinger? hvis ja så er det kjempegreier, hvis ikke så må du vurdere en oppgradering alt etter hvor kresen du er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En PHII 940 vil nok begrense litt i BF3 med GTX 670, overklokking vil hjelpe. Nå er det svært varierende hvor mye disse 1. generasjons Phenom II klokker - men det er bare å prøve deg frem, den er jo ulåst.

 

Med Shogun II er det nesten kun cpu kraft det dreier seg om.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...