ThaHoward Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Er det noen andre her som spiller spill fra Paradox Interactive? Da spill i Europa Universalis, Crusader Kings, Hearts of Iron og Victoria seriene med mer. Uansett hvis det er det så hadde det vært fint å snakke og diskutere spillene og gameplay med andre her. Selv om det sikkert er få til ingen som gjør det.. Men vil anbefale Euroa Universalis III og Victoria serien (og de andre seriene) på sterkeste hvis du er interessert i historie og politikk eller har bare lyst til å spille et spill som faktisk gir deg en utfordring. Endret 20. juni 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Har mange av spillene, men er mest glad i HoI. Hadde virkelig gjort seg å få spilt MP i det med en litt større gruppe. (FtM anyone?) Victoria er morsomt, men toeren har i alle fall en del late game balanseproblemer som ødelegger en del for meg. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Har mange av spillene, men er mest glad i HoI. Hadde virkelig gjort seg å få spilt MP i det med en litt større gruppe. (FtM anyone?) Victoria er morsomt, men toeren har i alle fall en del late game balanseproblemer som ødelegger en del for meg. Liker best europa universalis serien. Jeg er med på MP. Har du bare eneren til HoI? Etter å ha lest gjennom denne http://lparchive.org...x-Hohenzollern/ så fristet det meg å konvertere et EUIII spill til Victoria (revelutions). Noen som vet om det er mulig for Mac? PC-en min er dessverre ødelagt så får nøye meg med å game på mac så lenge Hvilken problemer da? Har personlig ikke merket det noen særlige problemer, men skulle ønske at det var mer detaljestyring samt flere funksjoner. Som f.eks. freds"forhandlinger" som Versaille pakten. Og at det også var større ideologiske konflikter, som f.eks. kommunistiske land er mer aggressive, reaksjonære "hater" (diplomatisk) land som er liberalistisk eller sosialistisk og demokratiske land. Endret 20. juni 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Med FtM så refererte jeg til HoI3 For the motherland . Er ønskelig å få med en rundt 6 personer for å få litt god gameplay. I victoria 2 så var det i alle fall det problemet med at noen land gikk fra noe enormt i militær styrke og industri slik at det var umulig å følge med. Særlig storbrittania og frankrike, de kan godt ha patchet det bort, men var i alle fall slik sist jeg testet. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Ja det var et problem, men tror de løste det gjennom en patch. Frankrike er rimelig overpowered i starten, men er noe historisk korrekt og gjør det bare enda mer spennende og interessant ^^, Klarte faktisk å gjøre slik at Bayern grunnla Gross Deutschland (hele Tyskland, pluss Østerrikes deler av østeuropa) og ble den ledende makten i verden. Kunne gjerne spilt mot deg, hvis jeg hadde hatt PC... Kan bare kjøre HoI 3. Fikk bare spilt Semper Fidelis til PC da, men synes at den var/er MYE bedre enn grunnspillet. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Har stort sett spilt Victoria 2 og CK2. Har paradoxpakka, men HoI har blitt litt for bratt lærekurve til at jeg virkelig har orket å sette meg inn idet. Og EUIII har store grafiske issues hos meg (emblemer, skjold og lignende er helt svarte), så har ikke fått spilt det noe særlig. Fullførte akkurat et game på CK2, startet med kontroll over Bergenshus og giftet meg inn i kontroll over Agder, revoket Rogaland (siden jeg var duke) og gjennom å gifte seg inn i et kongehus og drepe arvingen presterte jeg å bli konge av skottland, Navarra og hadde kontroll over et så latterlig antall counties at jeg hadde et demense på 17 (og evne til 11 maks). Opprettet kongeriket portugal og Irland, spilte gjennom total kaos og rebeller i 50 år før spillet stoppet da jeg nådde renessansen. Etter å mistet både portugal og ihvertfall 5-6 vassaller. Løste de fleste opprørene med snikmord og fengslinger, så jeg var en forhatt tyrant. Hadde i tillegg etablert dynastiet mitt i store deler av frankrike, store deler av Sverige og halvsøsteren min ble dronningen av Norge. Jeg hadde også et svært langt game på Victoria 2 som jeg stoppet å spille da jeg hadde så mye opprør at det stort sett ikke var spillbart (Hadde en tidlig kopi og tror rebeller var ganske broken, (eventuellt så var det jeg som ikke helt visste hvordan jeg skulle få åpnet lov-endringer) men presterte da å annektere Kina som Japan: Endret 22. juni 2012 av Rampage Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Tja, jeg spilte Magicka. men antar at det ikke er innenfor denne trådens hensikt. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg har Crusader Kings II og Hearts of Iron 3. Jeg skjønner ingenting av HoI 3 rett og slett! CK2 har jeg ikke fått prøvd enda. Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Vet at mange syntes HoI er vanskligere enn de andre strategispillene, men skjønner ikke helt hvorfor.CK2 og victoria har masse småting som må passes på, mens i HoI kan du mye lettere ignorere mange av disse tingene og fokusere på de store. Gjør du det i de andre så taper du, i HoI så kan du fortsatt vinne greit. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Jeg har Crusader Kings II og Hearts of Iron 3. Jeg skjønner ingenting av HoI 3 rett og slett! CK2 har jeg ikke fått prøvd enda. Skjćnte ddet ikke selv pš starten, men nšr jeg fčrst skjčnte det sš gikk det unna for š si det slik. Starta pš nztt game nš, erobret polen ilčpet av 6 dager! Kan legge ut screenshots av det tyskeriket jeg opprettet da jeg starta som sveits nšr jeg kommer hjem (EU3) erobret mer eller mindre utrolig store deler av verden. Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Noen som er med i eu3 dw? Nå holder jeg på som Italia. Planen min var å ta over halvøyen, skaffe den største flåten, forså å begynne med kolonisering. I starten gikk alt fint, helt til jeg måtte drive Østerrike ut av nord Italia, men alliert med Frankrike gikk det fint. Etter endeløse kriger med England, har jeg nå fått de ut av Middelhavet. Nå er det kun tre makter i middelhavet: meg, Spania og tyrkerne. Jeg er mye sterkere enn tyrkerne og Spania kan ikke gå i krig med meg pga alliansen min med Frankrike og min store flåte. Siden amerika ble så godt ferdig kolonisert mens jeg holdt på med middelhavet konsentrerer jeg meg nå med India, øst Afrika og øyene i Indiahavet, det samme gjør Storbritannia. Selvom jeg er sterk er jeg redd for at jeg har tirret på meg for mange land, i tillegg sliter jeg med opprør. Jeg er i siste halvdel av 1600 hundre tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå