ALI Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Inni kabinettet mitt er det for varmt(synes jeg). Så jeg har tenkt å sette i en vifte til har en fra før, men lurer på om viften skal blåse inn eller ut? Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 La en vifte suge inn luft i front og en annen blåse ut bak. Når dette er gjort kan du sjekke temperatoren på hk og cpu. Hvis du har idighet er det bare å prøve ulike kobinasjoner. F.eks hva som skjer når du lar begge suge ut? Yoda Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Herregud... Du tror to vifter som begge blaaser den samme veien er en ide? Lenke til kommentar
ALI Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Hva med støv og sånt da? Må jeg et filter for at det ikke skal komme støv inn? Lenke til kommentar
BAF Striker Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Du bør ha en som blåser inn og en som blåser ut for å få luftgjennomstrømning. På vifta som blåser inn bør du ha et filter, ettersom det er her støvet kommer inn. Det beste og billigste vil være å klippe opp en nylonstrømpe og strekke forran innsugingsvifta. Du bør strekke den litt ut slik at den slipper inn nok luft, men ikke støv. Skal du bruke flere enn 2 vifter må du finne ut om du vil ha overtrykk eller undertrykk i kabinettet ditt. Jeg har 3 vifter inn, med nylonstrømpe, og en ut. Det funker best for meg, men jeg må børste vekk støv fra filtrene rimelig ofte. Plasseringen av viftene må du også tenke på. Inn- og utblåsningsviftene bør stå lengst mulig unna hverandre, for å få sirkulasjon i hele kabinettet. Ingen kabinetter har samme arkitektur, og dermed heller ikke samme luftgjenomstrømning, innvendig. Hvert kabinett har sin løsning! Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 hvor ofte er rimelig ofte? Lenke til kommentar
tbird14 Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Har nylig vært borti problemstillingen selv. Som nevnt ovenfor er det viktigste å oppnå luftgjennomstrømming i kabinettet. Selv måtte jeg tette igjen flere av luftrillene for å hindre innblåsluften i å ta den korteste veien ut. Plassering og retning må du bare eksperementere med selv (forskjell fra kabinett til kabinett, test med f.eks Asus Probe), men jeg leste en morsom kommentar her i forumet tidligere: Se hvor langt unna du kan blåse ut et stearinlys. Prøv så å suge det ut på samme avstand :-) PS! Filter er en meget god idè, men det tar mye av kapasiteten. Kanskje en vifte til... Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå