Gå til innhold

Blåse inn eller ut?

ALI

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La en vifte suge inn luft i front og en annen blåse ut bak.

Når dette er gjort kan du sjekke temperatoren på hk og cpu. Hvis

du har idighet er det bare å prøve ulike kobinasjoner. F.eks hva som

skjer når du lar begge suge ut?

Yoda

Lenke til kommentar

Du bør ha en som blåser inn og en som blåser ut for å få luftgjennomstrømning. På vifta som blåser inn bør du ha et filter, ettersom det er her støvet kommer inn. Det beste og billigste vil være å klippe opp en nylonstrømpe og strekke forran innsugingsvifta. Du bør strekke den litt ut slik at den slipper inn nok luft, men ikke støv.

Skal du bruke flere enn 2 vifter må du finne ut om du vil ha overtrykk eller undertrykk i kabinettet ditt. Jeg har 3 vifter inn, med nylonstrømpe, og en ut. Det funker best for meg, men jeg må børste vekk støv fra filtrene rimelig ofte. Plasseringen av viftene må du også tenke på. Inn- og utblåsningsviftene bør stå lengst mulig unna hverandre, for å få sirkulasjon i hele kabinettet. Ingen kabinetter har samme arkitektur, og dermed heller ikke samme luftgjenomstrømning, innvendig. Hvert kabinett har sin løsning!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nylig vært borti problemstillingen selv. Som nevnt ovenfor er det viktigste å oppnå luftgjennomstrømming i kabinettet. Selv måtte jeg tette igjen flere av luftrillene for å hindre innblåsluften i å ta den korteste veien ut. Plassering og retning må du bare eksperementere med selv (forskjell fra kabinett til kabinett, test med f.eks Asus Probe), men jeg leste en morsom kommentar her i forumet tidligere:

Se hvor langt unna du kan blåse ut et stearinlys. Prøv så å suge det ut på samme avstand :-)

PS! Filter er en meget god idè, men det tar mye av kapasiteten. Kanskje en vifte til...

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...