Gå til innhold

Mine første timer med Samsung Galaxy S III - Pluss og Minus

107 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din Galaxy S III?

Anbefalte innlegg

Det som er så nydelig med Galaxy S III er at det er bare å plugge den i pcen, for så å dra over nesten alt du kan tenke deg av de aller vanligste filtypene(musikk, bilder og video), for så å bare spille de rett av i de applikasjonen som medfølger rett ut fra esken! Dette er en nydelig frihet som jeg tror mange vil sette pris på. Meget greit å slippe å gå gjennom konvertering- og synkroniserings-program, når ting kan gjøres så enkelt.

Dette er selvsagt en sannhet som gjelder de fleste telefoner utenfor i-systemet.

Jeg har flere ganger vurdert å prøve meg på iphone, men hver gang så tenker jeg tilbake på min gamle ipod og det at jeg måtte bruke itunes for å overføre musikken kontra andre mp3-spillere som fungerte etter "dra over"-prinsippet. Lysten på iphone/ipad kjølner svært raskt da.

Ellers en bra oppsummering av telefonen, det glatte bakdekselet er mitt største ankepunkt mot S III, men en liten tur på ebay ordnet et pent (hvitt for min del) bakdeksel, som ikke er glatt, til noen få kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting:. S II var knotete på filoverføring. Man måtte inn i menyene for å montere telefonen som disk. Dette var tungvint, og gjort på en tungvint måte. Er dette blitt enklere på S III?

Tok en test nå. Plugget usb-kabel i SIII. Telefonen kom med en gang opp i "utforskeren" på PC som enhet. Ingen trykking på telefon for å montere disk.

Lenke til kommentar

En annen ting:. S II var knotete på filoverføring. Man måtte inn i menyene for å montere telefonen som disk. Dette var tungvint, og gjort på en tungvint måte. Er dette blitt enklere på S III?

Tok en test nå. Plugget usb-kabel i SIII. Telefonen kom med en gang opp i "utforskeren" på PC som enhet. Ingen trykking på telefon for å montere disk.

Konge! Takk for at du sjekket :)

Lenke til kommentar

Denne friheten er deilig. Plugge usb i mobilen, for så å overføre alt man vil. Og det beste er at man kan åpne de aller fleste mediafilene med en gang.

Lenke til kommentar

Denne friheten er deilig. Plugge usb i mobilen, for så å overføre alt man vil. Og det beste er at man kan åpne de aller fleste mediafilene med en gang.

Det er jo helt ideelt, det :) :)

Lenke til kommentar

Joda, så der var også jeg den lykkelige eier av Galaxy S III.

Fyttehelsike for en telefon!! Er rimelig bra imponert, selv om den satte meg og feriebudsjettet tilbake med over 5 høvdinger.

Men så begynner hverdagsproblemene å melde seg; den skal jo bæres rundt og den skal fylles med musikk. Det jeg lurer på er:

Finnes det en stor nok bæreveske å ha i beltet? Den velkjente svenske produsenten Krusell har en modell som heter Krusell Hector 3XL Leather Case. Den har innermålene 71 x 135 x 10 mm. Den skulle passe nesten. Kun på lengden (S II er 136,6 mm lang) kan det skorte, men det er ikke mye om å gjøre.

Link: http://www.shopandroid.com/krusell-hector-3xl-leather-case/4AA11581.htm

Jeg har en tilsvarende fra Krusell, og liker den kjempegodt. Den spiser en HTC One S, men jeg trenger en større til S III.

Jeg er vant med å ha bæreveske i beltet, for i lommene har jeg nøkler og bankkort. Vil ikke ha en mobil sammen med dem. Baklommene er uaktuelt. Noen forslag? Må være til å bære i beltet.

Så er det lyd og bilde. Jeg bruker Mac, med OS X ver. 10.7.4. Brukte Salling Media Sync til å synke kamerabilder og musikk mellom min HTC One S of iTunes/iPhoto. Det fungerte flott. Får ikke dette til med S III. Har lastet ned et program, som gjør at det går enkelt å finne og transportere filer til og fra Macen og S III. Men det er ikke snakk om synking, og Salling Media Sync finner ikke S III-telefonen. Ganske kjipt.

Vil helst ikke bruke mastodonten Samsung Kies, og jeg tror ikke den kan kommunisere med iTunes/iPhoto. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Fant et brukbart program, som heter iSyncr. Det virker, om enn ikke like bra som Salling.

iSyncr må installeres både på mobilen og på Pc/Mac. Versjonen uten wifi viker ennå ikke med S III, så man må installere wifiversjonen i tillegg.

Musikken fra iTunes synkes ok, mens bilder legges i en egen mappe, ikke i iPhoto, som jeg bruker. Men så lenge man vet hvor bildene havner, kan man flytte/eksportere dem.

EDIT:

Det jeg egentlig mente var at man kan starte iPhoto, og derfra så importere bildene som ligger i mappen Bilder/Android/Camera til iPhoto.

Når det gjelder foto, er det flott at telefonen - i likhet med Galaxy S II - genererer filnavn med dato. Det blir slik som på symbiantelefonene til Nokia.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Har noen minus kommentarer fra første møte med sIII.

Lyset blir dempet kraftig ved bruk av internett ???

Finner i alle fall ingen innstillinger for lysbruk ved internett...

Trykker meg inn på internett og baklyset blir kraftig dempet.. vanskelig å se hva man har funnet på nettet.

Ved avslutning av internett, så kommer lyset på igjen....??

Noen flere som har dette problemet ?

Hva med "redigere skrivebord" ?

Hvis man vil endre på et av "skrivebordene" , så er det en meny man kan dra fram... "redigere"...

Det man kan gjøre da er å flytte skrivebordene i rekkefølge.. men ikke redigere dem... ??

Kunne gjerne sortere aktuelle programmer for de skrivebordene jeg bruker mest, men det er så langt ikke funnet noe triks for å flytte ikoner fra et skrivebord til et annet..

Endret av mnUnm
Lenke til kommentar

Har nå hatt Galaxy S III i over ei uke, og fått tid til å bli mer kjent med den. Samsung har her levert et mesterstykke av en telefon, som imponerer. Det eneste jeg vil nevne som en ulempe, er størrelsen. Men man gleder seg over det hver gang man skal surfe, se film, eller annet som gjør seg best på en stor skjerm. Og, jeg kan ikke si at jeg ikke visste hvor stor den var, etter at jeg først prøvde den i butikken :p

Det er den beste telefonen jeg noen gang har hatt, og her har Samsung gjort alt rktig for mitt vedkommende. Selv om den store feelingen ikke kommer helt opp mot da jeg kjøpte Ericsson T39 og Nokia 6310 i sin tid, er dette en telefon jeg virkelig gleder meg stort over.

Lenke til kommentar

Fin test men sammenligningen vet jeg ikke om det lar seg gjore ; aassen versjon av nexus brukte du? I Norge var bare 4.0.2 tilgjengelig naar anmeldelsen var skrevet og naa som nexus har 4.1.1 saa har mobil-entiuaster paa youtube sammenlignet tlf (webspeed-etc) og jammen meg vinner nexus paa interface-speed og webbrowsing med jellybeam.

Just saying at sant er verdt aa merke seg, noen av dem anbefalte til og med nexus foran GSIII om raskhet og elegant/stilrent OS var din "kind of thing"

Jeg valgte faktisk aa gaa for nexus da GSIII ikke falt for mine behov, tlf er genial og jeg digga den, men du burde da nevne at det koker ned til ECO system VS hardware system : hvor nexus er overlegen paa forstnevnte og GSIII paa sistnevnte

Men igjen finfin lesing. :)

Og JB <3 :

Lenke til kommentar
Har noen minus kommentarer fra første møte med sIII. Lyset blir dempet kraftig ved bruk av internett ??? Finner i alle fall ingen innstillinger for lysbruk ved internett... Trykker meg inn på internett og baklyset blir kraftig dempet.. vanskelig å se hva man har funnet på nettet. Ved avslutning av internett, så kommer lyset på igjen....?? Noen flere som har dette problemet ? Hva med "redigere skrivebord" ? Hvis man vil endre på et av "skrivebordene" , så er det en meny man kan dra fram... "redigere"... Det man kan gjøre da er å flytte skrivebordene i rekkefølge.. men ikke redigere dem... ?? Kunne gjerne sortere aktuelle programmer for de skrivebordene jeg bruker mest, men det er så langt ikke funnet noe triks for å flytte ikoner fra et skrivebord til et annet..

http://www.datahjelperne.com/2012/06/samsung-galaxy-s3-test.html

Lyse demping kan fjernes. Sjekk blogg. :)

Bruker du google chrome så demper ikke den lys i det hele tatt.

Skrivebord og meny kan også redigeres. Har også skrevet om i bloggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...