Gå til innhold

[Løst] feilmelding på i5 3570

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg også i farten, men det er ingen garanti på produktet ved overklokking om du tilfelle ikke visste det :) Så da har du nok ingen garanti lenger på produktet.

#edit, all overklokking skjer på eget ansvar.

Endret av Bentus
Lenke til kommentar

Jeg har overklokket i5 3570K til 4.5Ghz enkelt uten noen som helst problemer (er ikke ferdig). Har du i det helet tatt økt spenningen? Eksperementert med Phase Modes? ...

PS: Øk kun multiplier og la BCLK være på 100!

post-264877-0-58111900-1340189756_thumb.png

kor mykje skal eg sette volten på?

det klikker viss den er på auto

Lenke til kommentar

Jeg har overklokket i5 3570K til 4.5Ghz enkelt uten noen som helst problemer (er ikke ferdig). Har du i det helet tatt økt spenningen? Eksperementert med Phase Modes? ...

PS: Øk kun multiplier og la BCLK være på 100!

post-264877-0-58111900-1340189756_thumb.png

kor mykje skal eg sette volten på?

det klikker viss den er på auto

Sett den på cirka 1.240v og prøv igjen. Men husk å se på temperaturen slik Sveinbuen skriver - det er veldig viktig. Hold CPUen under 80c.

Lenke til kommentar

Ok :)

prøver litt nå, og setter det da på 1.24 v... men hva bør jeg hive det opp i da? ghz

Det jeg gjorde var å la BCLK være på 100 men lot multiplieren stå for overklokkingen. 1 økning av multiplier = 100mhz. Det jeg anbefaler er å:

Start på 35x multiplier og øk med 1 - for hver gang du øker den med 1 så kjører du Prime95 i 5 min. Dersom den står i 5 min så øker du multiplieren med 1 igjen - gjennta denne prosessen helt til du kresjer. Når du gjør det så tar du multiplieren tilbake et hakk og tester i cirka 1 time. Dersom den kresjer så senker du multiplieren igjen. Hvis den står en time så kan du begynne å redusere vcore et hakk om gangen til du krasjer - når du kresjer så øker du vcore et hakk igjen... osv

Pass på temperaturen!

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

ok :) viss du hadde giddet :) kunne du da sendt noe helt detaljert til meg i pm? er litt sånn nub :p

Forsøk det jeg skrev ovenfor. Det er enkelt og man lærer best på denne måten.. Jeg driver selv med overklokkkgen av den CPUen hvorav jeg ikke er ferdig. Bare prøv men husk å passe på temperaturen.

Lenke til kommentar

går ikke over 57 enna :p

Bruker du den nyeste versjonen av Prime95 som er optimalisert for Ivy?

Når du kjører denne testen i 10 min så øker temperaturen mye og etter cirka 20 mine så starter den med Lenght 8K tester som øker tempen med nesten 10c - så pass på.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...