Bjerknez Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Tok dette bildet på vei til jobben i dag da jeg synes jeg så et motiv som fenget meg. Grunnen til at dette fenget meg var blant annet det håndskrevne skiltet og disen som ligger i luften. Hva synes dere? EXIF Kamera: Canon 5D MK III Optikk: Canon EF 70-200 f/2.8L USM IS II Lukkertid: 1/60 Brennvidde: 168mm Blender: f/16 ISO: 400 Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Enig i at det er en fint motiv, fin dybe i det. Undrer litt på hvorfor du kjører blender 16 her, ville nok ha gått ned til f11 iallefall, dydeskarpheten hadde vært omtrent den samm vil jeg tro. Ville også ha beskjært litt i høyre kant, bjørka er ikke nødvendig synes jeg. /Frode Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Enig i at det er en fint motiv, fin dybe i det. Undrer litt på hvorfor du kjører blender 16 her, ville nok ha gått ned til f11 iallefall, dydeskarpheten hadde vært omtrent den samm vil jeg tro. Ville også ha beskjært litt i høyre kant, bjørka er ikke nødvendig synes jeg. /Frode Med denne brennvidden (med fokus på skiltet) hvor hovedmotivet befant seg ca. 10 meter unna måtte jeg såpass høyt opp i blenderverdi for at gresset i fremkant skulle fremstå noenlunde skarpt. Prøvde først f/8, men det ble ikke noe bra. Poenget er å vise LITT mer enn bare skiltet. Men en lukkertid på 1/60 med dette objektivet er ikke veldig farlig og det er sjeldent jeg opplever bevegelses uskarphet ved slike lukkertider. Men tusen takk for kritikken Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Med denne brennvidden (med fokus på skiltet) hvor hovedmotivet befant seg ca. 10 meter unna måtte jeg såpass høyt opp i blenderverdi for at gresset i fremkant skulle fremstå noenlunde skarpt. Prøvde først f/8, men det ble ikke noe bra. Poenget er å vise LITT mer enn bare skiltet. Men en lukkertid på 1/60 med dette objektivet er ikke veldig farlig og det er sjeldent jeg opplever bevegelses uskarphet ved slike lukkertider. Men tusen takk for kritikken God forklaring det på blenderen (: Det jeg var litt ute etter var mange har litt lemfeldig forhold hva kamera gjør og ender ofte opp med veldig liten blender når det er godt belyste motiver. Men da skjønner jeg at du har styr på stellet .. Godt sett dette! Kjørte du bare forbi og hogg inn bremsen? /Frode Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 jeg kjører forbi der hver dag egentlig og har tatt et noenlunde likt bilde før, som jeg ble greit fornøyd med, men denne gangen synes jeg det ble hakket bedre og mye grunnet disen. Så jeg hadde en liten plan for å si det sån Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Trenger ikke noe kritikk på dette bildet, men legger det bare inn siden det er helt likt men tatt med 35mm f/1.4L. Selv liker jeg ver. i første post bedre dog Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Kult, men jeg hadde nok valgt litt mer tåkete redigering også på høyresiden. Liker venstre siden og den fealing som er der - mens høyre siden har litt for mye kontraster og er litt for skarp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå