Gå til innhold

BK: Gårdsbruk

Anbefalte innlegg

Tok dette bildet på vei til jobben i dag da jeg synes jeg så et motiv som fenget meg. Grunnen til at dette fenget meg var blant annet det håndskrevne skiltet og disen som ligger i luften.

Hva synes dere?

post-30214-0-93478300-1340175705_thumb.jpg

EXIF

Kamera: Canon 5D MK III

Optikk: Canon EF 70-200 f/2.8L USM IS II

Lukkertid: 1/60

Brennvidde: 168mm

Blender: f/16

ISO: 400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at det er en fint motiv, fin dybe i det. Undrer litt på hvorfor du kjører blender 16 her, ville nok ha gått ned til f11 iallefall, dydeskarpheten hadde vært omtrent den samm vil jeg tro.

Ville også ha beskjært litt i høyre kant, bjørka er ikke nødvendig synes jeg.

/Frode

Lenke til kommentar

Enig i at det er en fint motiv, fin dybe i det. Undrer litt på hvorfor du kjører blender 16 her, ville nok ha gått ned til f11 iallefall, dydeskarpheten hadde vært omtrent den samm vil jeg tro.

Ville også ha beskjært litt i høyre kant, bjørka er ikke nødvendig synes jeg.

/Frode

Med denne brennvidden (med fokus på skiltet) hvor hovedmotivet befant seg ca. 10 meter unna måtte jeg såpass høyt opp i blenderverdi for at gresset i fremkant skulle fremstå noenlunde skarpt. Prøvde først f/8, men det ble ikke noe bra. Poenget er å vise LITT mer enn bare skiltet.

Men en lukkertid på 1/60 med dette objektivet er ikke veldig farlig og det er sjeldent jeg opplever bevegelses uskarphet ved slike lukkertider.

Men tusen takk for kritikken :)

Lenke til kommentar

Med denne brennvidden (med fokus på skiltet) hvor hovedmotivet befant seg ca. 10 meter unna måtte jeg såpass høyt opp i blenderverdi for at gresset i fremkant skulle fremstå noenlunde skarpt. Prøvde først f/8, men det ble ikke noe bra. Poenget er å vise LITT mer enn bare skiltet.

Men en lukkertid på 1/60 med dette objektivet er ikke veldig farlig og det er sjeldent jeg opplever bevegelses uskarphet ved slike lukkertider.

Men tusen takk for kritikken :)

God forklaring det på blenderen (: Det jeg var litt ute etter var mange har litt lemfeldig forhold hva kamera gjør og ender ofte opp med veldig liten blender når det er godt belyste motiver. Men da skjønner jeg at du har styr på stellet ..

Godt sett dette! Kjørte du bare forbi og hogg inn bremsen?

/Frode

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...