Gå til innhold

Hjelp til valg av komponenter til Shuttle

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg har tenkt på å skaffe meg en Shuttle lenge, men har noen spørsmål rundt valg av komponenter og hvilket Shuttle jeg skal velge...

Bruksområder er Sumo/viaplay/youtube/spotify og enkel surfing.

1. Hvilken CPU skal jeg gå for? Har sett på Intel i3-2120 , noen som har formeninger rundt denne? Og om jeg evt bør velge en krafigere/svakere?

2. Hvilket grafikkort skal jeg velge her? Aner ikke hvor god plass det er inni, så må antakelig gå for et som er litt mindre enn den "vanlige" størrelsen? HDMI må det være.

Ut i fra Shuttle's egen kalkulator så holder det med en Shuttle SG41J4

Har Corsair dominator ram liggende, men regner disse brikkene blir for store pga kjøleløsningen?

Noen som kan hjelpe meg litt på vei her? Gjerne kom med anbefalinger av andre komponenter også :)

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for tilbakemelding. Ja jeg kom på at etter at jeg skrudde av PC'n og lå i senga at jeg linka til feil Shuttle. Det var selvfølgelig en 1155 socket jeg var ute etter.

Men hva om jeg går for en kraftigere Shuttle, ala denne , kan jeg da heller benytte meg av den integrerte gpu'n ? Eller hvordan fungerer disse i praksis?

Lenke til kommentar

Helt brukelig med noe kraftigere enn integrert grafikk. Hvis du skal ha noe med kraftigere integrert grafikk kan du kjøpe i3 2105 som har HD 3000 grafikk :)

Den fungerer helt greit til tingen du beskriver, ikke noe spill annet enn ting som for eksempel CS:S, men den virker greit til det aller meste :)

Lenke til kommentar

Okei, har alltid vært nå fan av integrert grafikk. Men får tenke litt på hva jeg finner ut :)

Noen andre tips til komponenter? Hva med ram'n jeg har, får den plass inni der? Kanskje best å kjøpe selve Shuttle'n sånn at jeg får et overblikk over dimensjoner og plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...