Gå til innhold

Spille inn lyd direkte fra ut-lyd fra lydkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig du kan gjøre som ankh sier, men det burde jo være helt unødvendig, og en kronglete metode som også vil påføre analogt tap i kvaliteten og flere unødvendige konverteringer mellom analog og digital lyd i leddene.. Den lyden som går til høytalerene dine er jo sin egen lydkanal - som relativt enkelt kan tappes inn på og taes opp digitalt direkte. Det eneste du trenger er software som gjør dette for deg - og dette gjør det aller meste av recording software egenlig. Det er en rimelig standard feature på programmer som er designet for den slags oppgaver.

 

Hvis du bare sier helt konkret hva det er du skal ta opp for noe så kan vi sikkert foreslå noe passende software.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Marco Antonio Solis sin Tu Hombre Perfecto som jeg ikke fant i spotify, som jeg liker veldig godt, og er stress å høre den på youtube hver gang jeg vil høre den.

 

Vet ikke om jeg har lydinngang på lydkortet. Har bærbar pc (har en stasjonær også, kan sjekke innganger der dersom det er nødvendig) der har to innganger, en for headset, og en for headset med mikrofon.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Som Ankh sier - det er langt lettere løsninger på nettop den problemstillingen...

 

Her er vel det ALLER enkleste:

http://www.video2mp3.net/index.php

(det finnes mange lignende tjenester som du elnkelt finner i et relevant google søk)

 

Bare copypaste inn linken til en youtube video - nettsiden stripper audioen og konvererer den til mp3 for deg automatisk - og gir deg en download link. Last ned filen og ferdig ferdig... hør på all den musikken/podcasts osv. som du ønsker. Ingen installasjoner eller programmer trengs.

 

Hvis du vil gjøre dette mye så finnes det mange gode firefox addons (og sikkert for andre nettlesere også) som rett og slett gir deg knapper på youtube siden for å både laste ned videoen og å laste ned videoens audio i mp3 format. Hvis du kommer i vane for å laste ned dusinvis av videoer til mp3 på denne måten så kan det være litt kjappere å ikke måte copypaste inn så mange linker - men om bare skal laste ned noen i ny og ne så er overnevnte tjeneste (og lignende) det aller enkleste da du trenger ikke å installere noe og det er tilgjengelig for alle maskiner så lenge du har nett-tilgang.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

I Audacity kan du ta opp direkte fra stereo mix, med andre ord: lage en lydfil av alt som blir sendt til høyttalerne. I hvert fall skal du kunne det. Jeg får det ikke til med mitt nye lydkort, men så har jeg kanskje ikke fiklet nok.

 

Tror "stereo mix" er fjernet i W7. Det er veldig enkelt gjøre dette på min gamle maskin, der "stereomix" bare velges under "innspillingsenheter"

 

men i W7 er den borte.

stereo mix missing in windows 7

Har prøvd å se etter løsning på dette men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...