Diskutant Skrevet 19. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2012 Hei! Er det mulig å spille inn den lyden som kommer ut i høyttalerene, uten å bruke mikrofon? Altså for å slippe elendig innspillingslyd, men få spilt inn den lyden jeg hører i høyttalerene eller headsettet mitt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2012 Har du lydinngang på lydkortet så kan du vel bare ta en kabel med en 3,5mm jack i hver ende og plugge inn fra ut til inn. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Mulig du kan gjøre som ankh sier, men det burde jo være helt unødvendig, og en kronglete metode som også vil påføre analogt tap i kvaliteten og flere unødvendige konverteringer mellom analog og digital lyd i leddene.. Den lyden som går til høytalerene dine er jo sin egen lydkanal - som relativt enkelt kan tappes inn på og taes opp digitalt direkte. Det eneste du trenger er software som gjør dette for deg - og dette gjør det aller meste av recording software egenlig. Det er en rimelig standard feature på programmer som er designet for den slags oppgaver. Hvis du bare sier helt konkret hva det er du skal ta opp for noe så kan vi sikkert foreslå noe passende software. -Stigma Endret 19. juni 2012 av Stigma Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Marco Antonio Solis sin Tu Hombre Perfecto som jeg ikke fant i spotify, som jeg liker veldig godt, og er stress å høre den på youtube hver gang jeg vil høre den. Vet ikke om jeg har lydinngang på lydkortet. Har bærbar pc (har en stasjonær også, kan sjekke innganger der dersom det er nødvendig) der har to innganger, en for headset, og en for headset med mikrofon. Endret 19. juni 2012 av Diskutant Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2012 Du kan jo laste ned filmer fra youtube...? http://www.freemake.com/free_video_converter/ elelr andre. Freemake is the only free video converter that rips online videos through direct URL copypaste from YouTube, Facebook, Vimeo, Dailymotion, LiveLeak, 50 more sites, downloads YouTube to iTunes, and converts them to any format or device available. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2012 Mnjaaa... Tror jeg heller går for deres spille-inn-direkte-metode.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Som Ankh sier - det er langt lettere løsninger på nettop den problemstillingen... Her er vel det ALLER enkleste: http://www.video2mp3.net/index.php (det finnes mange lignende tjenester som du elnkelt finner i et relevant google søk) Bare copypaste inn linken til en youtube video - nettsiden stripper audioen og konvererer den til mp3 for deg automatisk - og gir deg en download link. Last ned filen og ferdig ferdig... hør på all den musikken/podcasts osv. som du ønsker. Ingen installasjoner eller programmer trengs. Hvis du vil gjøre dette mye så finnes det mange gode firefox addons (og sikkert for andre nettlesere også) som rett og slett gir deg knapper på youtube siden for å både laste ned videoen og å laste ned videoens audio i mp3 format. Hvis du kommer i vane for å laste ned dusinvis av videoer til mp3 på denne måten så kan det være litt kjappere å ikke måte copypaste inn så mange linker - men om bare skal laste ned noen i ny og ne så er overnevnte tjeneste (og lignende) det aller enkleste da du trenger ikke å installere noe og det er tilgjengelig for alle maskiner så lenge du har nett-tilgang. -Stigma Endret 19. juni 2012 av Stigma Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2012 Ok. Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) I Audacity kan du ta opp direkte fra stereo mix, med andre ord: lage en lydfil av alt som blir sendt til høyttalerne. I hvert fall skal du kunne det. Jeg får det ikke til med mitt nye lydkort, men så har jeg kanskje ikke fiklet nok. Endret 20. juni 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2012 I Audacity kan du ta opp direkte fra stereo mix, med andre ord: lage en lydfil av alt som blir sendt til høyttalerne. I hvert fall skal du kunne det. Jeg får det ikke til med mitt nye lydkort, men så har jeg kanskje ikke fiklet nok. Prøvde det, men ingenting ble spilt inn. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2012 Nei, det er gjerne litt knot å få det til. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. november 2012 Rapporter Del Skrevet 14. november 2012 I Audacity kan du ta opp direkte fra stereo mix, med andre ord: lage en lydfil av alt som blir sendt til høyttalerne. I hvert fall skal du kunne det. Jeg får det ikke til med mitt nye lydkort, men så har jeg kanskje ikke fiklet nok. Tror "stereo mix" er fjernet i W7. Det er veldig enkelt gjøre dette på min gamle maskin, der "stereomix" bare velges under "innspillingsenheter" men i W7 er den borte. stereo mix missing in windows 7 Har prøvd å se etter løsning på dette men Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. november 2012 Rapporter Del Skrevet 14. november 2012 Ah, trodde det var det nye lydkortet mitt som gjorde det. Uansett kan man jo kjøpe en minijack-til-minijack kabel og putte den i høyttalerutgangen og mikrofoninngangen på lydkortet. Litt jallamekk, men .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå