Gabriel Shear Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 "Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'Headset i ustand', Konto: 'epost.portalen.no', Server: 'epost.portalen.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 not local host komplett.no, not a gateway', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79" Hva er feil? Er det portalen som sliter eller er det kanskje en feil i ruteren? Har ikke sperret noen porter. Hjelp meg den som kan... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hjelp meg den som kan... Bruker du rett SMTP-adresse for kontoen du sender fra? Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Ser du ikke har sperret noen porter, men visstnok er det firewall i router'n som kan sperre opptil port 1024 eller noe? Tror det iallefall. Prøv å åpn opp port 25 og sjekk at du bruker riktig mail setting (aka. du kan ikke bruke en ugående mail server hvis du bruker et annet abbonement, i.e.: smtp.chello.no vil ikke funke med nexgentel osv). Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Kan dette hjelpe? Sitat Portalen: Den 1. august vil vi gjøre en endring som påvirker deg som bruker din Portalen.no-konto via en e-post-klient (f.eks. Microsoft Outlook Express). Det vil ikke påvirke de som bruker e-post-tjenesten kun via web. Fra og med den datoen vil vi ikke lenger tilby mulighet til å sende utgående e-post via vår server (SMTP). I stedet må man fra da av basere seg på den utgående serveren til internettleverandøren. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Kan dette hjelpe? Sitat Portalen: Den 1. august vil vi gjøre en endring som påvirker deg som bruker din Portalen.no-konto via en e-post-klient (f.eks. Microsoft Outlook Express). Det vil ikke påvirke de som bruker e-post-tjenesten kun via web. Fra og med den datoen vil vi ikke lenger tilby mulighet til å sende utgående e-post via vår server (SMTP). I stedet må man fra da av basere seg på den utgående serveren til internettleverandøren. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 I stedet må man fra da av basere seg på den utgående serveren til internettleverandøren. Med andre ord stikker du inn i Accounts, finner kontoen, hopper til Prefences og setter SMTP til: smtp.din_ISP.no (f. eks smtp.online.no / smtp.broadpark.no / smtp.bluezone.no osv) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 SMTP serveren til Nextgentel er mail.broadpark.no Bluecom sin er smtp.bluecom.no men du har rett i Telenor sin blib vet forøvrig at Tele2 sin er mail.c2i.net mao bør han først sjekke på ISPen's websider hva smtp serveren er. Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 ah, ok.. takker for svar :smile: Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Sjekk om du har riktig passord og brukernavn på mailadressa de..Tipper du har en av de feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå