carolinecordelia Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg lurer på hvor jeg skal finne drivere til webcameraet mitt. Pc er en Fujitsu Siemens Amilo AMD Turion 64 xw2 mobile tecnology TL-60 2GHz 2047Ram, OS Windows 7. Kan det være OS som er problemet? når jeg går inn i device manager og søker etter driverne så sier den bare at den ikke kan finne driverne til USB 2.0 camera. Står liksom ikke noe lurt om hva det kameraet heter heller, og det fulgte ikke med noen drivere eller noe til pc når jeg kjøpte den. Kjøpte den i 2008. Får ikke tak i orginal gjennopprettings cd til maskinen, og de gjennopprettings cdene jeg laget virket ikke, så da var jeg like langt. Broren min som installerte win 7. Jeg får heller ikke coprosessor til å virke, uten at jeg aner hva den er eller gjør. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Er det integrert i PC-skjermen eller eksternt webcam? Lenke til kommentar
carolinecordelia Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Er det integrert i PC-skjermen eller eksternt webcam? det er sånn innebygd. Pc er bærbar Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 I mange tilfeller er recovery til datamaskinen lagret på hardisken. Dersom det ikke er det bør du kunne finne driverne på produsentens hjemmeside. Problemet er nok at driverne til ditt webcam ikke fulgte med Windows 7, slik det gjør i noen tilfeller. Lenke til kommentar
carolinecordelia Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 I mange tilfeller er recovery til datamaskinen lagret på hardisken. Dersom det ikke er det bør du kunne finne driverne på produsentens hjemmeside. Problemet er nok at driverne til ditt webcam ikke fulgte med Windows 7, slik det gjør i noen tilfeller. harddisken ble formatert da jeg prøvde å bruke recovery cd'ene som jeg hadde forsøkt å lage, men som ikke virket. Vet ikke produsentens navn siden det står bare USB 2.0 webcam Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 USB betyr bare at du har koblet til webcam gjennom en USB-kabel, og driverne er trolig å finne på hjemmesiden til Fujitsu. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Er den tilkoblet via USB skal du kunne finne den igjen via "enheter og skrivere" hvis ikke kan du gå inn i enhetbehandling og sjekke om USB-porten er aktiv eller ikke. Lenke til kommentar
carolinecordelia Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Det er jo integrert, ikke USB. Vet ikke hvorfor den sier at det er USB. Det ligger ikke noe drivere til webcam på Fujitsu eller Siemens som jeg kan finne. Finner heller ikke på Microsoft siden jeg ikke vet noe navn på dette kameraet. Det står bare Webcam 1,3 Mpixel der selve kameraøyet er på skjermen. Jeg kan jo ikke ta ut kameraet heller. Lenke til kommentar
carolinecordelia Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 fant noen sider som tyder på at det er et kamera som heter Bison fra Acer, men vet ikke om det stemmer. Kommer opp sider der det står at man kan laste ned driverne gratis. Får ikke opp noen nedlastingsside annet en noe sånne smiley greier som jeg ikke vil ha. Kommer opp en rute der det står at man må registrere seg og betale $30. Syns dette virker suspekt siden de først i vilkårene hevder det er gratis, for så å ombestemme seg til at man likevel skal betale. De går jo imot seg selv, noe som tyder på at det er hjemmesnekret svindel etter min oppfatning. Jeg betaler uansett ikke $30 uten at jeg vet hva jeg får engang. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Ganske sannsynlig svindelforsøk ja. Det er desverre endel sånne sider etterhvert, man får treff på omtrent hva enn man søker på men kommer ingen vei selv etter å ha betalt (Ikke egen erfaring men ut i fra hva jeg har lest fra andre). Men til webcam'en din, den er nok USB selv om den er intern. Finner du driver hvis du taster inn serienr. til laptop'en her? http://support.ts.fujitsu.com/Download/Index.asp Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 For den summen får du uansett kjøpt deg nytt webcam. Aldri betal for drivere. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Men til webcam'en din, den er nok USB selv om den er intern. Finner du driver hvis du taster inn serienr. til laptop'en her? http://support.ts.fu...nload/Index.asp Det er nok veien og gå, da skulle man få informasjon av alt som er innvendig i maskinen. Endret 20. juni 2012 av Nautica Lenke til kommentar
carolinecordelia Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Fujitsu sluttet med support for maskinen bare 1 år etter jeg kjøpte den. Ikke noe hjelp å få der. Alle filene man liksom kan laste ned er innholdsløse. Jeg gidder jo ikke å kjøpe drivere til en 4 år gammel pc.Det er bare webcam og et par andre ting som ikke fungerer, men pc funker jo slik at jeg kommer på internett o.l. Hvis jeg trenger webcam så får jeg heller kjøpe meg et løst med mikrofon, for den virker ikke heller. Har jo en stasjonær pc jeg kan koble dette til. Bruker den også siden den har to eller tre harddisker som er mye større. HDD på bærbar er bare 320 GB eller 160 GB. Er ikke hjemme nå, og har ikke laptopen med. Bruker pc'n til mamma nå. Den er forresten fryktelig treg, litt som en 386 eller Commodore 64. Spør om den i en annen tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå