Gå til innhold

HD 7950 Vs. GTX 670

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis eventuelt inkluderer BF3 så helt klart GTX 670 - hvis ikke spiller det egentlig ikke så stor rolle, begge vil gjøre jobben mer enn bra nok.

GTX 670 ligger langt nærmere 7970 og 680 enn 7950 i ytelse. 7950 er det desidert tregeste kortet av de fire toppkortene på markedet nå (overklokking ikke tatt i betraktning, overklokket er 7950 et like stort monster som GTX 680.)

Lenke til kommentar

Kan man være gaming/grafikk-interessert uten å prøve å overklokke? Hvis alle folk visste at det bare var å flytte på en slider for å øke ytelsen på kortene sine, så tror jeg de aller fleste ville forsøkt.

Med denne tanken i bakhodet ville jeg vurdert kort som er overklokk-vennlige siden man sannsynligvis før eller senere vil være interessert i bedre ytelse.

Men gtx 670 er min anbefaling fordi jeg har gtx 680. Jeg vet hvordan ytelsen er på et overklokket 680, og vet dermed også ytelsen på 670 +- et par prosent.

7950? Aldri prøvd.

Lenke til kommentar

Nettopp lydnivået var den største forskjellen jeg opplevde når jeg gikk fra 6970 til Gtx 680. Det føles ut som 100% vifte på 680 tilsvarte 45 % på 6970, som bråkte som et uvær.

Samboeren min var storfornøyd med at jeg skiftet, for nå plager ikke støyen henne når hun sitter og ser på tv i et annet rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...