Gå til innhold

Fagprøve - klage på oppgaven?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag min oppgave til fagprøven... greia er at jeg har fått noe helt annet enn det jeg faktisk har jobbet med! har jeg rett til å klage på selve oppgaven? Jeg tar ikke sjansen på å spørre sensoren da han var min tidligere lærer på VGS.

Jeg har ikke lært noe særlig i løpet av læringstiden og har derfor måttet bytte læreplass. Nye læreplass har heller ikke vært flink til å følge opp! men så har jeg fått lov til å sette opp eget nettverk med noen klienter (standard oppgave).

Har opparbeidet meg med standard Windows Server 2008 domene med noen enheter på nettverket. Dette er en standard oppgave som mange vanligvis får.

På grunn av mangel på opplæring spurte jeg for halvt år siden opplæringskontoret om hva oppgaven lages ut ifra... den forrige arbeidsplassen eller den nye.

De svarte kort at oppgaven skal lages etter hva jeg jobber med på den nye læreplassen.

Nå sitter jeg med en oppgave som jeg missliker og ikke har vært bort i før!

Har man rett på å klage på selve oppgaven og få ny oppgave, eller bør jeg bare møte opp og ikke ha noe å fremføre slik at jeg får stryk............ og får ny sjanse igjen tidlig i august?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke så mye om hvordan "systemet" fungerer for dette - men det er klart at om oppgaven skal utformes utifra hva du har jobbet med - og du mener at den ikke er utformet i forhold til dette så ville jeg absolutt prøvd å klage på det. Det værste som kan skje er jo at du får "nei" som svar og må ta oppgaven likevel - og da har du jo ikke tapt noe på det.

Hvis du ikke er sikker på hvem du skal snakke med i forhold til dette så spør studentrådgiver eller tilsvarende.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...