Gå til innhold

Gode nok specs til og spille de fleste spill på ultra?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg gaming pc i september og har allerede funnet delene eg trenger, men eg bare lurer på om specs'ene blir gode nok til og kjøre alle spill på ULTRA?

Hovedkort: Asus P9X79 Deluxe X79 S-2011 ATX

Kabinett: Cooler Master Fulltower Haf X Black

RAM: Corsair 16gb DDR3 Vengeance

CPU: Intel Core i7 3930k 3.20 ghz 12MB S-2011 (6-core)

Grafikkort: XFX Radeon HD7970 3GB Black Edition Hydrocell Dual-fan PCI-E DVI/HDMI/DP

PSU: Corsair AX 1200w Professional Series Modular PSU

Vannkjøling: Corsair H80 Hydro CPU Cooler

SSD: Samsung 830 Series 256GB SSD Sata/600 Mlc Desktop Kit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1200watt PSU er overkill ja - men det er ikke SÅ dumt egentlig med tanke på at dette er en del som gjerne kan brukes videre i en senere maskin. Så lenge det er noenlunde kvalitet på den så vil den tross alt vare mye lengre enn de fleste maskiner vil (i forhold til å være oppdatert nok til å holde tritt i spill). Hvis du vil ha godt med spillerom til tynge oppsett i fremtid og senere maskinbygg så kan det være verdt det så lenge du ikke betaler alt for mye for det over de mer vanlige 6-700watts modellene.

-Stigma

Lenke til kommentar

Siden utviklingen sakte men sikkert går mot mer strømgjerrige komponenter kan jeg ikke se noe bruk for såpass ekstreme PSU til normalt bruk.

Og Corsair AX 1200 koster en del mer en det du må ut med for å få en helt grei 6-700w PSU ;-)

Penger er ikke noe problem for meg, ettersom at eg har et budsjett på 25 000 til pcen. Og grunnen til at eg valgte en 1200w PSU istedenfor en vanlig 6-700w var da slapp eg og kjøpe en ny i seinere tid når eg f.eks må oppdatere andre komponenter til pcen.

Lenke til kommentar

Hmm, må nesten se når eg skal kjøpe pcen. Har tenkt og kjøpe et til XFX Radeon HD7970 og ha 6-skjerm eyefinity neste år.

Anbefaler at du ikke kjøper 670 eller 7970 , men venter til den nye revisjonen av 7970 kommer ut som har en økt hastighet på kjerne og minne og som yter bedre enn 7970 / 670.

http://www.hardware....-raskere/110233

Tipper du må vente til maks august før det er tilgjengelig.

Eg skal jo ikke kjøpe pcen før september så takk for tipset!!

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at den blir like billig? :p

TS har da inderlig ikke sagt at han har økonomiske problemer, spesielt siden han planlegger å gjøre i crossfire eller bedre.

Det er også mye som tyder på at prisen om noe kan gå ned : Bedre yield per waffer , lavere effektforbruk , økt ytelse og ikke minst økt hastighet på brikken.

Edit : 680 vs Nye Revisjon av 7970 : Jeg vil anta at det nyere 7970 med høyere base klokkefrekvenser kan yte bedre enn 680 , ikke 100% sikker men antar det.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...