Gå til innhold

Lurt av komplett? (Nei ble ikke det)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her gjør jo de fleste webshopper det. Prisen som står på produktet når du trykker bekreft på ordren er den som gjelder for din bestilling. Det her gjelder jo andre veien også, det har hendt meg flere ganger at jeg har forhåndsbestilt en vare til en pris som senere har blitt satt opp når varen har kommet inn på lager. Men jeg har fortsatt betalt prisen som sto på ordren.

 

I den her saken kan det godt hende at hele det første partiet ble sendt ut til forhåndsbestillinger. Slik at prisen som nå står på siden faktisk er for parti nr. 2. Har du ikke full oversikt over hva som faktisk har skjedd i en sak så blir det bare "ulv, ulv" ut av det.

Lenke til kommentar
Synes dere kverulerer over filleting. For å si det sånn: Hva hadde dere sagt om komplett hadde satt kortet OPP 150 kr og viste til at det var en estimert pris? Da hadde det blitt ramaskrik da...

 

Nei,det hadde ikke det og uansett er det ikke de stakkars kronene det her er snakk om men kompletts ansikt utad.

Når jeg kjøper en vare med estimert pris er jeg klar over at denne kan slå ut begge veier, har opplevd det samme hos psdata men der har jeg fått varen for den nedsatte prisen uten diskusjon.

Lenke til kommentar

jeg mener klart at de kjøpte en vare til en avtalt pris og må derfor betale deretter

 

skal alle firma etterbetale alle kundene sine for varene de setter ned prisen på for flere dager så blir dette utrolig mye arbeid for butikken.

 

Du har inngått en kontrakt der det er avtalt pris og vare og har fått deretter

 

 

Tipper at du ville ha protestert hvis det var omvendt. Hvis komplett hadde satt opp prisen på en vare 2 dager etter at du hadde kjøpt den så tviler jeg på at du ville fått krav om å betale mere. Hadde du måtte det så hadde det vært virkelig ris til komplett.

 

Jeg kan bare si synd for deg og kos deg neste gang du kjøper en vare på tilbud og den blir satt opp i pris da har du fått en vare billig.

Lenke til kommentar

Joggi les mitt innlegg over, vi har ikke kjøpt en vare til en fastsatt pris men en estimert pris,dette er en anntatt pris for hva de tror produktet vil koste denne pris kan da ut til kunde bli forandret uten forhåndsvarsel.

Dessuten er det ikke snakk om tilbud eller endret pris to dager etter,da hadde saken vert grei.

I dette tillfellet er pris endret samme dag som varen sendes ut og samme dag som de har fått den inn.

Lenke til kommentar

aner ikke hvordan systemet med estimert pris er men vanligvis slik jag har sett det på en webshop så står det navnet på varen og pris og kanskje litt info. Trykker jeg bestill så får jeg varen til den prisen det står oppført.

Men andre spesielle systemer kjenner jeg ikke så mye til

Lenke til kommentar

Alltid surt når man opplever slikt.

De tre siste gangene jeg har kjøpt ny cpu, så har prisen på samme vare gått ned med 200-400 kr uken etter. :(

Ikke noe å gjøre med det.....

Dersom det her er snakk om estimert pris blir saken noe annen mener jeg. Ikke det at butikken gi avslaget, men de bør gjøre det. Når det i tillegg er snakk om en så stor og solid bedrift som her, burde de ihvertfall kunne gjøre det.

Det koster så lite, og de hadde tjent det inn igjen på fornøyde kunder som gjerne hadde spredd litt positiv reklame istedet. Dessuten hadde man vært mye mer fristet til å handle hos dem neste gang også. Det er nok av butikker å vlege mellom, og det er typisk liten forskjell i pris også. Derfor blir service og kundebehandling det som er viktigest for meg personlig ihvertfall. Jeg gir gladelig 2-5 % mer for et produkt hos noen som viser at de setter pris på å ha meg som kunde og gjør det de kan for å hjelpe. :)

Lenke til kommentar

Har snakket med komplett og fått dette avklart, det som har skjedd i dette tilfellet var at det ble forhåndsbestilt så mange kort at de la inn en ny bestilling. Denne fikk de inn dagen etter den første, og dermed ble det to forskjellige priser på disse en på de forhåndbestilte og en på ordre nr 2.

Dermed er det i dette tilfelle ingen feil på prisen fra komplett.

Og vil dermed benytte anledningen til å beklage den kritikken jeg har gitt dem i denne saken.

Lenke til kommentar
Kanskje dette er en påminnelse til dere to at det kan lønne seg å ta slike saker opp direkte med den andre part før man slenger beskyldninger ut på forum.

 

Derimot veldig positivt at dere er menn nok til å innrømme at dere tok feil :-)

 

Bare til opplysning så hadde jeg vert i kontakt med dem før jeg skrev her,men de opplysningene som er i min siste post fremkom ikke da, dette ble oppklart pga denne posten så sånn sett var den med på å ordne opp.

Har ingen problemer med å innrømme en feil , når det viser seg at jeg har det :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...