Gå til innhold

Lurt av komplett? (Nei ble ikke det)


Anbefalte innlegg

Her er orderen de sendte meg:

1 Stk 119657 Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA

I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid (1)

Levert: 1 Stk 2003-08-29 1978 ekskl. mva., 2453 inkl. mva.

 

Når jeg nå 2 dager etter ser jeg at prisen på kortet er satt ned til 2,295 kr

 

Er de bare ute etter å lure de som forhåndsbestiller kortet?

"komplett tenker": Hvis han bestiller det før vi har det på lager er han sikker villig til å betale 150kr mer enn etter! :(

 

PS: Snekkern du har bestilte kortet på samme tid som jeg, samme erfaring?

 

Njaal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke dette er noe aa ta paa vei for.

 

Det er ikke Komplett sitt ansvar aa planlegge at du skal faa det billigst mulig. Og du kan jo bare avbestille, eller hur?

 

Foroevrig reagerer jeg paa at du bruker Hardware.no sitt forum til aa spre graverende injurier (sikter til signaturen din). Her synes jeg du skal ha saapass aktelse for hw.no sitt redaksjonelle ansvar (bl.a.) og redigere signaturen din.

Lenke til kommentar

Den er i posten nå Doogie... Men skal være enig at det er kun 150,- kr så det er egentlig ikke noe å kaste bort krefter på....

 

Hadde jeg kjøpe et annet kort som hadde vært tillgjengelig i mange mnd så forstår jeg det, uten problem. Komplett kan jo sette ned prisen når de vill. Men når de annonserer et nytt kort som kommer til en pris, og endrer den når den annkommer slik at de som har forhåndsbestillt betaler mer en de som kjøper det den dagen det annokmmer synes jeg er rart...

 

Njaal

 

Edit: Evt burde det gjøres noen endringer i bestillingssystemet, slik at prisen endres i bestillingene til folk, hvis prisen settes ned.

Lenke til kommentar

Ja,de hat tatt 2453.- kr hos meg og så har de satt ned prisen etter at dette er lagt i posten, jeg er i sterk tvil om at de har lov til dette da det ikke er tvil om at de kortene som er sent oss og de som er på lager er fra samme forsendelse.

Selv om beløpet bare er 158 kr så er dette MEGET dårlig reklame for komplett, jeg sender dem mail med krsv om forklaring på dette :evil:

 

PS: det stod ingen fast pris, det stod estimert pris,denne har de justert og da skall den justeres for alle kortene . Dette gjelder uansett om prisen blir lavere eller høyere.

Lenke til kommentar

Det blir det samme som at jeg sier at jeg tapte 250kr fordi Abit NF7-S v2.0 kom ut et par dager etter jeg bestilte mitt v1.2, og prisen på v1.2 da falt 250kr. Det vil si at jeg kunne kjøpt et bedre kort til samme pris hvis jeg bare hadde ventet et par dag.... Nei ærlig talt..

 

Det er prisforandringer hele tiden, og hvis du er så uheldig å ha kjøpt et produkt like før prisen er blitt endret, så synd for deg.

Lenke til kommentar
Det blir det samme som at jeg sier at jeg tapte 250kr fordi Abit NF7-S v2.0 kom ut et par dager etter jeg bestilte mitt v1.2, og prisen på v1.2 da falt 250kr.. Nei ærlig talt..

 

Det er prisforandringer hele tiden, og hvis du er så uheldig å ha kjøpt et produkt like før prisen er blitt endret, så synd for deg.

 

Nei,det blir ikke det samme for da hadde de en fast pris som du kjøpte varen for, at neste parti av varen var billigere er en annen sak.

I det tilfellet vi snakker om hadde komplett satt en antatt pris, denne har de justert til korrekt pris men ikke på de kortene de sendte ut. Disse kortene er fra samme parti som de som er inne på lager og skal derfor ha samme pris, eneste måte for å komme unna det var om komplett satte resten av kortene på tillbud.

Nå er det ikke beløpet det er snakk om her , men prinsippet.

Lenke til kommentar

Ikke sikkert dette er helt relevant, men...

 

Jobber i fotobutikk, og her hender det at vi setter ned prisen på ett produkt før inneværende parti er utsolgt, om vi ser at neste parti blir billigere. Dette er fordi vi ellers vil ligge høyere i pris enn andre butikker som selger ut nåværende parti før oss. Det må vi gjøre, for i det hele tatt å få solgt ut det "dyre" partiet. Om dette gjøres 5 minutter etter at en kunde kjøpte det aktuelle produktet, betyr ikke det at han kan kreve å få mellomlegget utbetalt.

 

Kan være at Komplett har funnet ut at neste parti blir så billig, at de kunne sette ned prisen på nåværende parti, eller at de plutselig fant ut at noen konkurrenter solgte produktet til en mye lavere pris. Om en pris blir justert etter at man har bestilt, har man uansett ikke krav på å få produktet til justert pris (kan jo være at de først satt en fast pris, men måtte justere den ned like etter, og at du derfor får produktet til den "første" faste prisen).

Lenke til kommentar
Afset,jeg skjønner hva du mener men dette er et helt nytt produkt som det ikke var fastsatt endelig pris på bare estimert pris, altså en ca pris.

Når de da endrer prisen samme dag som de sender ut forhåndsbestilte kort burde/skall disse ha samme pris.

 

Det er jeg enig i. Om det ikke er slik at de først satt en fast pris, sendte ut kortene og deretter fant ut at de måtte justere prisen ned pga. konkurrenter med lavere pris eller lignende. Jeg vet ikke, bare kommer med teorier.

Lenke til kommentar

Hentet fra Komplett.no

Link

Komplett endrer kontinuerlig prisene på produktene våre. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke sendte bestillinger.

Det vil si at dersom kortene deres ikke var sendt før endring av pris så skal dere ha ny pris, dersom kortene allerede var sendt så skal dere ikke ha ny pris. Det gjelder ikke om varene allerede var pakket, pakken med varene må ha forlatt lokalet til Komplett.

 

Syntes vel at komplett her burde gitt dere ny pris i og med at de etter all sannsynlighet viste på forhånd at kortene skulle ned i pris.

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
"]Har sendt pm til Komplett.no Salg meg link til denne tråden, så får vi se hva de svarer i morgen nr de kommer på jobb.

 

Njaal

Siden det er ditt problem så send mail til Komplett istedet for å ta det opp her på forumet.

Du skriker jo ulv ulv før du i det heletatt har gjort noe med saken.

Lenke til kommentar
"]Har sendt pm til Komplett.no Salg meg link til denne tråden, så får vi se hva de svarer i morgen nr de kommer på jobb.

 

Njaal

Siden det er ditt problem så send mail til Komplett istedet for å ta det opp her på forumet.

Du skriker jo ulv ulv før du i det heletatt har gjort noe med saken.

 

Nå har de gjort det med både meg og snekker'n, så jeg regner med at det her er en eller annen policy de har. Og jeg kan gjøre hva jeg vil når jeg blir etter min menig feilbehandlet!

 

Hvis du synes det er så forferdelig, så slutt å les tråden.

 

Skal du ikke klage på feks www.overklokking.no også da de lagde en artikel om mulige feil på Abit kort før de fikk svar fra leverandør... fy fy.

 

Njaal

Lenke til kommentar

Har fått mail fra dem og de nekter å forandre prisen :x de hevder at det som er i butikken nå er et annet "parti" en det vi fikk av, dette synest jeg er merkelig at de har fått inn nytt parti før det gamle er sendt ut spesielt med tanke på at dette er et kort som nettop er kommet på markede.

Dette er for dårlig etter min mening :cry::cry:

Lenke til kommentar
Vel jeg gidder ikke å krangle med dem,men hviss det står eller faller for komplett må de jo bare ha de 128,- kronene, jeg synest bare det gir en dårlig tilbakemelding til kundene.

Enig der, heldigvis er det bare snakk om 128kr.

 

Njaal

PS: Snekkeren har du fått sporetpakka di?

Får ikke noe resultat på min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...