12345_92 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei, jeg har tenkt å søke meg inn på fengselsbetjent utdanning på krus, men har ikke generell studiekompetanse. Har bestått bygg og anlegg. Har samlet opp en del arbeidserfaring. Så kort og greit, er det håp for meg? Oppfyller alle andre krav men ikke den delen. Er 20 år ( Ny regel om minste aldersgrense for å søke forresten som er 20 år ) Takker for input fra folk som er/ har erfart dette Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hva med å sende en mail eller ta en telefon til de som driver fengselsbetjentutdanninga? Lenke til kommentar
12345_92 Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Done deal Sende mail ikveld Done deal Sende mail ikveld Sendte Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei, jeg har tenkt å søke meg inn på fengselsbetjent utdanning på krus, men har ikke generell studiekompetanse. Har bestått bygg og anlegg. Har samlet opp en del arbeidserfaring. Så kort og greit, er det håp for meg? Oppfyller alle andre krav men ikke den delen. Er 20 år ( Ny regel om minste aldersgrense for å søke forresten som er 20 år ) Takker for input fra folk som er/ har erfart dette •Vandel det ikke er noe å utsette på, jf. straffegjennomføringsloven § 8. •Er fylt 20 år i opptaksåret. •Generell studiekompetanse. Søkere som er 25 år eller eldre i opptaksåret, og som ikke har generell studiekompetanse, kan få vurdert om de er kvalifiserte på grunnlag av realkompetanse. •I tillegg må fagene norsk, engelsk og samfunnslære dokumenteres på nivå tilsvarende generell studiekompetanse. •Førerkort klasse B. •Helse i tråd med nærmere regler fastsatt av KRUS, jf. annet ledd. •Tilfredsstillende fysikk, herunder bestå en fysisk funksjonstest fastsatt av KRUS. •Og til slutt kreves personlige egenskaper som gjør søkeren kvalifisert for tjeneste i kriminalomsorgen. De samme kravene gjelder forøvrig dersom du vil jobbe i fengsel som ufaglært, uten fengselsskolen. Yrkeserfaringen for å bli tatt opp på bakgrunn av realkompetanse bør i hovedsak komme fra omsorgsyrker, f.eks barnehage, SFO, vernepleie osv. Lenke til kommentar
12345_92 Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Hei, jeg har tenkt å søke meg inn på fengselsbetjent utdanning på krus, men har ikke generell studiekompetanse. Har bestått bygg og anlegg. Har samlet opp en del arbeidserfaring. Så kort og greit, er det håp for meg? Oppfyller alle andre krav men ikke den delen. Er 20 år ( Ny regel om minste aldersgrense for å søke forresten som er 20 år ) Takker for input fra folk som er/ har erfart dette •Vandel det ikke er noe å utsette på, jf. straffegjennomføringsloven § 8. •Er fylt 20 år i opptaksåret. •Generell studiekompetanse. Søkere som er 25 år eller eldre i opptaksåret, og som ikke har generell studiekompetanse, kan få vurdert om de er kvalifiserte på grunnlag av realkompetanse. •I tillegg må fagene norsk, engelsk og samfunnslære dokumenteres på nivå tilsvarende generell studiekompetanse. •Førerkort klasse B. •Helse i tråd med nærmere regler fastsatt av KRUS, jf. annet ledd. •Tilfredsstillende fysikk, herunder bestå en fysisk funksjonstest fastsatt av KRUS. •Og til slutt kreves personlige egenskaper som gjør søkeren kvalifisert for tjeneste i kriminalomsorgen. De samme kravene gjelder forøvrig dersom du vil jobbe i fengsel som ufaglært, uten fengselsskolen. Yrkeserfaringen for å bli tatt opp på bakgrunn av realkompetanse bør i hovedsak komme fra omsorgsyrker, f.eks barnehage, SFO, vernepleie osv. Alle de punktene var jeg klar over allerede.. Men ser ut som du mener det ikke er aktuelt.Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det du lurer på står forklart over. Om du bare har gått 2 år på bygg og anlegg oppfyller du ikke minimumskravet for å komme inn på fengselsskolen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Jeg har selv vært i kontakt med KRUS om dette, da jeg selv har hatt planer om å søke fengselsskolen. Endret 20. juni 2012 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå